תרומה לחברה היא גם תרומה לעולם

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 19/5/2021 08:44 ● ערב ערב 3017
מי מאיתנו לא רוצה להיות בעל השפעה על אחרים? מי לא רוצה להיות דמות משמעותית עבור אדם אחר? ומי מאיתנו לא רוצה להיות דמות משמעותית עבור כמות גדולה של אנשים? שלא לאמר – כמה שיותר גדולה? גם בתחום ה"תרומה לחברה" אנו עשויים לחטוא בתאבת בצע, ולעתים אף לבלבל בין הרצון לשפר את החברה, לבין הרצון לשפר את מעמדנו בתוכה.
תרומה לחברה היא גם תרומה לעולם
תגיות:

 

איך נדע להבחין בין רצונות אלה?

 

לפעמים, כשהתרומה שתרמנו אינה מספקת אותנו, כשהמעשה הטוב שעשינו לא השקיט משהו בנפשנו – כדאי שנביט פנימה ונשאל: "למה?"

האם ההכרה הייתה חסרה לנו? ולמה למעשה הכרה הזו כל כך חשובה לנו, כשכל הרצון היה בכלל קשור בחברה ולא בנו? או שאולי אנו שואפים רק לתרומות גדולות? ומהי "תרומה לעולם?"

ובכן, אין זו בושה להודות שאנו, כיצור בעל אגו, מונעים מהצורך בהכרה בלא מעט מקרים, ואפילו בהרבה מהם. אך אם נהיה אותנטיים עבור עצמנו וננווט את הצורך בהכרה הזו לכיוונים אמיתיים, בהם אין שום בושה להודות שאנו מעוניינים בה – כשנצליח לעשות זאת, נצליח ביתר נחת לוותר על הצורך בהכרה כאשר אנו רוצים לתרום לחברה.

נסו לנווט את החיפוש אחר הכרה למימדים כמו תחביבים ומקצוע ומעשים קטנים וטובים.

 

תרומה לחברה – בסך הכל משימה פשוטה לביצוע

 

תרומה לחברה יכולה להיות כל דבר הכי פעוט שתורם אפילו לבן אדם אחד – ולכו תדעו איך המעשה שעשיתם השפיע עליו. מתן יחס לדוגמה – ממש לכל אדם שמביע את הצורך הפשוט הזה - יחס. התייחסות לדברים של אדם אחר כדי שירגיש שווה לשיח, עזרה מינימלית בסופר, חיוך, מבט פשוט אבל מלא בהבנה. כל אלה הם תרומה לחברה.

כמובן שישנן דרכים נוספות, כמו התנדבויות פורמליות ופרוייקטים ייחודיים – וגם הם מן הסתם תורמים כל אחד בדרכו. אך בתרומה מסוג זה – אנו חוזרים שוב לסכנה שברצון להכרה – וגם כשאנו הולכים על דרך כזו של תרומה, בל לנו לשכוח לעשות זאת נכון כשאנו נאמנים לכוונות שאנו מצהירים עליהן מראש.

 

תעביר את זה הלאה

 

הסרט "תעביר את זה הלאה" של מימי לדר, מספר את סיפורו טראוויס, גיבור הסרט, אשר במסגרת משימה בבית הספר בוחר לפתוח בפרוייקט. ביצוע הפרוייקט הוא מאוד פשוט, טראוויס מקיים שלושה מעשים טובים עבור שלושה אנשים שונים, ומרגע שקיבלו את עזרתו הם מחוייבים גם הם לעשות מעשה טוב עבור שלושה אנשים אחרים. כך, ככל שעובר הזמן, העולם יתמלא ביותר ויותר אנשים שמקבלים טוב ונותנים טוב.

סרט זה הוא דוגמה מופלאה ליכולתה של התרומה הקטנה לחברה להיות בסופו של דבר גם תרומה לעולם. כמו אפקט הפרפר, שום דבר לא נשאר בוואקום. כל מעשה שלנו משפיע, גם הקטן ביותר, ורק חברה בריאה (קטנה ככל שתהיה) יכולה לגדול ולהוות תרומה עבור עולם בריא יותר.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש