מדריך להשקעות נדל''ן בחו''ל

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 19/5/2021 08:33 ● ערב ערב 3017
רבים מחפשים הזדמנויות להשקעה מעבר לים. מאז משבר הסאב פריים, נכסים בארה''ב מוצעים במחירים אטרקטיביים למשקיעים שמחפשים השקעות בהון עצמי נמוך ותשואות גבוהות. האופציות הנדל''ניות בחו''ל הן רבות ומגוונות, אך לפני שטסים לסגור עסקה או נעזרים במתווך על מנת לבצע רכישה בשלט רחוק, יש להתייחס לכל הגורמים שמשפיעים על כדאיות ההשקעה. לפניכם מידע חשוב על השקעות בנדל''ן בחו''ל:
מדריך להשקעות נדל''ן בחו''ל
תגיות:

 

הון עצמי והוצאות שוטפות


ישנם פרויקטים שונים מדירות מגורים אירופאיות ועד בתי קרקע או דירות במגדלים בארה"ב. בדקו האם שווה להיכנס לפרויקט על הנייר שיתכן ומוצע בתנאים נוחים יותר או לרכוש נכס קיים, שכבר אפשר לראות ולהבין מה מצבו.
כך או כך, יש לבדוק מה ההון העצמי שיידרש מכם להשקעה ומהי התשואה המשוערת בהשכרת הנכס לטווח הארוך לצורך הכנסה פאסיבית. שימו לב שיש חברות יזמיות שבונות בחו"ל ומציעות נכסים להשקעה ויש חברות שמתווכות ואף מנהלות עבורכם את הנכס מרחוק ויש לקחת בחשבון את ההוצאה של עלות התיווך וכן עלויות ניהול הנכס לאורך הזמן כולל מציאת שוכרים ומענה שוטף לצרכיהם בשל המרחק העצום של הנכס מכם.
על מנת לבצע השקעה חכמה, חשוב לבצע בדיקה יסודית ומקיפה רצוי של גורמים המתמחים בכך זאת על מנת להכיר לעומק את האזור בו בכוונתכם להשקיע – האם זה אזור מתפתח, מתאים למשפחות, צעירים, סטודנטים, קרוב לערוצי תחבורה מרכזיים וכדומה והאם אכן הנכסים בו עתידים להתייקר ומשתלם לרכוש כעת, לפני עליית המחירים הצפויה.
סוגיה נוספת ששווה בדיקה מקדימה היא: האם תעדיפו להשכיר את הנכס לטווח ארוך או בכלל להפוך את הדירות לדירות Airbnb לטווח קצר והאם הנכס כבר מגיע מרוהט ומאובזר או עליכם לדאוג לכך.
שימו לב לתנאי התשלום למימון הנכס והאם נדרשת מכל הלוואה או להיעזר במימון חיצוני או שמדובר בתנאי תשלום גמישים כך שתוכלו לממן אותו מכיסכם ולשלם בתשלומים עד השלמת העסקה. אופציה נוספת היא להיעזר בקרנות פרטיות ייחודיות להשקעות מעבר לים שמציעות פרויקטים שעברו בדיקה מקיפה והן גם אחראיות להעברת הרווחים לחשבון, לניהול ומעקב אחר הנכס.
אופציות נוספות הן למצוא שותף שנמצא בחו"ל ויוכל ביחד אתכם לקדם ולסגור עסקה ואף לדאוג לניהול השוטף או חברה שתבצע בפועל את איתור הנכס, אך בדקו את הביצועים שלה בעבר ואם היא באמת אתרה עבור אנשים השקעות כדאיות ורווחיות.


ומה עם המיסוי, הרגולציה וניהול הנכס מרחוק?


יש לקחת בחשבון השקעות נדל"ןש בחו"ל משתנות ממדינה למדינה, גם בין המדינות בארה"ב עצמה. מומלץ להיעזר בעורכי דין מקומיים שמבינים את הסוגיות המשפטיות הנלוות להסכמים ולחוזים השונים שכרוכים הן בתהליך הרכישה והן בהשכרה כמו גם במיסוי שהוא פקטור משמעותי בכדאיות העסקה וכמובן הרגולציה המסועפת של הוצאת העסקה אל הפועל מול מנגנון הביורוקרטיה המקומי ומכאן החיוניות של ליווי מקצועי או ידע מעשי בהשקעות בנדל"ן בחו"ל.
לכל אלה יש להוסיף פערי תרבות והתקשורת הנדרשת עם השוכרים עצמם אלא אם כן פניתם לחברת ניהול שתבצע את העבודה השוטפת (ואז יש לחשב את עלות שירותיה).
גורם נוסף שדורש התייחסות הוא ההשקעה במט"ח. ההשקעה היא במטבע זר והשינויים במטבע עשויים לפגוע או להפך – להעלות את ההשקעה ונדרש מעקב שוטף על השינויים במטבע בו מתבצעת ההשקעה.
אל תיגשו להשקעות נדל"ן בארץ או בחו"ל מבלי ידע בנדל"ן (קיימים קורסי נדל"ן שיעניקו לכם את הכלים המבוקשים) או לפחות הסתייעו ביועצים המכירים היטב את השוק במדינה בה ברצונכם להשקיע וילוו אתכם כל הדרך להצלחה.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש