תלמידים חוקרים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 14/5/2021 12:56 ● ערב ערב 3017
עידוד לימוד תחום המדעים במערכת החינוך חוצה מעתה גילאים עם הרחבת הלמידה מגן ועד י"ב כחלק מיוזמת "היפוך הפירמידה". העיר אילת שמפעילה כבר שנים את תכנית STEM לעידוד לימוד מקצועות המדעים בבתי הספר התיכוניים הרחיבה החל מהשנה את הלמידה גם לגני הילדים ולבתי הספר היסודיים. בכל שנה מציגים התלמידים עבודות חקר המסכמים את הלמידה ורבים מהם זוכים בפרסים ארציים. הפעם היו אלה תלמידי כיתה ו'2 בבית ספר "מצפה ים", בהנחיית המורה למדעים – ליטל יחזקאל, שזכו במקום הראשון במחוז דרום לאחר שחקרו ומצאו, כי פולי סויה מותססים שומרים על הגלידה קפואה לאורך זמן ממושך יותר. עם זכייתם ייצגו התלמידים את מחוז דרום בתחרות הארצית.
תלמידים חוקרים
תגיות:

כבר מעל עשור שפועל מינהל שח"ק בעירייה לעודד את תחום לימודי המדעים בקרב תלמידי התיכונים במסגרת מיזם STEM (science, technology, engineering, mathematics), לקידום תחומי הפיזיקה, כימיה ומתמטיקה. המיזם פועל באילת ביוזמת קרן רש"י, משרד החינוך, פדרציית טורונטו, הסוכנות היהודית וקרן רש"י ובית יציב. יעדי התכנית הושגו בהצלחה רבה והובילו כאמור להרחבת הפעילות גם בקרב תלמידי הגנים ובתי הספר היסודיים במסגרת תכנית "היפוך הפירמידה" הכוללת פיתוח מקצועי של צוותי ההוראה בקרב המורים למדעים. מעבר ללמידת תחום המדעי טכנולוגי, מובילה למידת החקר לפיתוח מיומנויות חשיבה, מיומנויות מתמטיות, מיומנויות מחשב ותקשוב, מיומנויות חברתיות ותקשורת.

 

 

מירי קופיטו – מנהלת אגף החינוך ציינה, כי עם הרחבת התכנית בתחילת שנת הלימודים, החלו כל בתי הספר היסודיים בעיר חרף תקופת הקורונה להקנות לילדים מרחוק ומקרוב את יסודות למידת החקר, מניסוח השאלה ועד התוצר הסופי של עבודת הגמר. לפני כשבועיים הציגו בתי הספר היסודיים 89 עבודות חקר מרהיבות ומעניינות. בתי הספר באמצעות המורות למדעים בנו קבוצות חקר, בחרו שאלות ונושאים ופעלו לחקר ופתרון בעיות. בין הנושאים שנחקרו והועלו עבורם פתרונות: עמדות טעינה חכמות, ארנתיק לכרטיס אשראי, שלוקובע, מתקן מסיכות ציבורי, כובע MP, רוכסכה, השפעת סוג המים על גידול הצמח ועוד. מבין 89 העבודות נבחרה כאמור אחת העבודות של בית ספר "מצפה ים" שתייצג את מחוז דרום בתחרות הארצית.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש