פרס על חלל

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 14/5/2021 12:50 ● ערב ערב 3017
רוני רובין, תלמידת כיתה י"ב בבית ספר התיכון ע"ש "רבין" זכתה באות הצטיינות כאחת מצוות פרויקטShe-Space , פרויקט חינוכי ייחודי בתחום החלל והחישה מרחוק. אות ההצטיינות שהוענק על ידי הפדרציה הבינלאומית לאסטרונאוטיקה מוקדש מדי שנה לקבוצה מובילה הפועלת למען גיוון אתני ומגדרי בתחום החלל, ומראה ביצועים יוצאים מן הכלל בתחום הנחקר. השנה השתתפו משלחות מישראל, גרמניה, ארצות הברית וברזיל.
פרס על חלל
תגיות:

פרויקט She-Space, שהוקם במטרה לעודד נערות ללמוד ולהתנסות בלימודי מדעים (STEM), יצא לדרך בשנת 2018 והתמקד בנשים בחלל. הפרויקט בליווי בית יציב בשיתוף אוניברסיטת בן גוריון ובתמיכת סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה. במסגרת התוכנית שארכה שנתיים, נדרשו הנערות להגיע ללימודים פעם בשבוע, באוניברסיטת בן גוריון, שם התבצע המחקר. את המחקר הציג הצוות הישראלי בגרמניה מול נציגים של התאגדות סוכנויות חלל, תעשיות חלל ומכוני מחקר מהחשובים בעולם. מבין חברות הצוות נבחרה רוני רובין להציג את הפרויקט באנגלית מול כל החוקרים. ״ההשתתפות בפרויקט לא היתה פשוטה לאילתית, אבל אני רציתי מאוד ולכן  התאמצתי" מציינת רוני ומספרת כיצד נסעה פעם בשבוע במשך ארבעה חודשים לאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. על הפרויקט מספרת רוני, כי הוא עסק באיכות וכמות המים בארץ ישראל.

מנהל סוכנות החלל הישראלית - אבי בלסברגר: "אנחנו גאים מאוד בפרויקט זה, בו תמכנו מראשיתו. תכנית She-Space היא דוגמה ומופת לפרויקטים מתפתחים, שעם הזמן מרחיבים את טווח הכלים והיישומים שלהם, פורצים את גבולות המדינה ונעשים משפיעים גם ברמה בינלאומית".


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש