ארבע על ארבע - מתכונים לארוחת שטח בחג השבועות

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 25/4/2021 11:00 ● ערב ערב 3014
יוצאים לטייל בשבועות? לא חייבים להתפשר על סנדוויצ'ים לארוחה בשטח. הכנו לכם כמה רעיונות לארוחות שטח חלביות ברוח חג השבועות
ארבע על ארבע - מתכונים לארוחת שטח בחג השבועות
תגיות:

שבועות מגיע וזה הזמן לצאת לטיול משפחתי בחיק הטבע. החלטתם על מסלול, ארזתם את הציוד ועכשיו נותר רק להחליט מה אוכלים בטיול. גם בשטח אין סיבה לוותר על ארוחה חלבית ברוח החג.  כל מה שצריך זה קצת הכנה מראש.

בין אם יוצאים לטיול של יום אחד או של כמה ימים, לפחות ארוחה אחת אפשר להכין מבעוד מאוד ולקחת אותה איתנו - מה שמאפשר מגוון רחב יותר של מאכלים: לחם וגבינה, פשטידת פטריות או פשטידת בצל, וכמובן סלט או שניים. הכנו לכם כמה רעיונות לארוחות שטח חלביות טעימות במיוחד, שכל המשפחה תוכל ליהנות מהן.

 

לפני הכול - שומרים על טריות

 

לא משנה איזה סוג של ארוחה אתם בוחרים להביא לטיול, אם מדובר בארוחה שכוללת מוצרי חלב חשוב לשמור אותה בתנאים מתאימים כדי שלא תקלקל לפני שתזכו לאכול אותה. מצד שני, בעיקרון אין שום בעיה להביא מוצרי חלב לשטח, כל עוד אוכלים אותם בטווח של כמה שעות מרגע היציאה מהבית. אם רוצים להביא ארוחה חלבית לטיול, כדאי לארוז אותה בתוך צידנית מבודדת היטב עם כמה קרחומים שישמרו על הטמפרטורה של המאכלים. את הצידנית משאירים באוטו כשיוצאים למסלול הראשון, וכשתחזרו תהיה לכם ארוחת צהריים מוכנה.

 

כמעט כמו בבית קפה: פשטידת פטריות וסלט טרי

 

בשביל הארוחה הזאת תצטרכו להשקיע קצת בהכנה המוקדמת, אבל לא יותר ממה שאתם משקיעים בארוחת ערב רגילה בבית. כל מה שצריך זה להכין מראש את הפשטידה, לתת לה להתקרר במקרר במהלך הלילה ובבוקר לחתוך אותה לפרוסות ולארוז אותה בקופסה הרמטית.

את הסלט לעומת זאת דווקא עדיף להכין בשטח, מירקות טריים שלמים שמביאים מהבית. הטריק כאן הוא התיבול: את הרוטב מכינים מראש, בבית, ומאחסנים בצנצנת הרמטית עד לרגע שמוסיפים אותו לסלט.

איך מכינים? בשביל פשטידת פטריות תצטרכו פטריות טריות, 2 כפות קמח, 2 ביצים, גביע קוטג', גבינה צהובה מגוררת וגביע קטן של שמנת חמוצה. לתיבול תצטרכו מלח, פלפל, ועשבי תיבול שאוהבים - טימין הולך ממש טוב. ההכנה עצמה פשוטה במיוחד - נותנים לפטריות טיגון קצר בשמן זית ומתבלים אותן בטימין, מעבירים לקערה ומערבבים עם שאר המרכיבים. אופים את הפשטידה בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות עד שהיא מזהיבה. מקררים, חותכים לפרוסות, ומאחסנים בקופסת פלסטיק במקרר עד שיוצאים לטיול.

הסלט הוא סלט ירקות ועלים קלאסי, עם עגבנייה, מלפפון, גמבה, בצל וחסה. מכינים בשטח ומתבלים ברוטב חרדל-דבש שהכנתם מבעוד מועד. את הרוטב מכינים משמן זית, חומץ בלסמי, מלח ופלפל, כפית דבש, שתי שיני שום כתושות וכף חרדל גרגירים. משקשקים הכל בצנצנת עד שהרוטב אחיד.

לארוחה הזאת אפשר להוסיף קופסת זיתים או חמוצים שאוהבים, לחם כפרי וגבינה צהובה כמו עמק, גאודה או צ'דר. גבינות מהסוג הזה מכילות אחוז שומן גבוה, אז הן נשמרות היטב גם בתנאי שטח. 

 

קרטושקעס משודרגים

 

אם עבורכם בישול בשטח הוא חלק מהחוויה, המתכון הזה יסגור לכם את הפינה. הוא כולל תפוחי אדמה שנאפו במדורה, אותם נמלא בגבינה ותוספות אחרות. מתחילים מאפייה של תפוחי אדמה - חורצים חריץ ארוך בכל תפוח אדמה, עוטפים אותם בנייר כסף ומניחים בין הגחלים עד שהם רכים. כשתפוחי האדמה מוכנים, מוציאים את התוספות: גבינות קשות מגוררות, בצל ירוק, פטריות מטוגנות, תירס, ירקות טריים וכמובן חמאה. כל אחד ממלא לעצמו תפוח אדמה עם התוספות המועדפות עליו. בתיאבון!


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש