מה צריך לדעת על פינוי בינוי?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 23/4/2021 10:32 ● ערב ערב 3013
הרבה פעמים אנשים נכנסים לפרויקט פינוי ובינוי מבלי לדעת מה הם באמת צריכים לבדוק ולדעת, על מה הם צריכים ולא צריכים לחתום, ניהול תקציב בפרויקט כזה ועוד
מה צריך לדעת על פינוי בינוי?
תגיות:

אז בואו נתחיל מההתחלה – פינוי בינוי היא אחת מהדרכים המרכזיות ליצור התחדשות עירונית. לרוב לרשות המקומית יהיה אינטרס לקדם פרויקטים כאלו ולאפשר לתושבים המתגוררים בבתים ישנים של 50 ו60 שנים לשדרג את סביבת המגורים שלהם. בשלב הראשון הרשות המקומית תצטרך לגשת עם תוכניות אל משרד הבינוי ולקבל אישור לפרויקט של פינוי בינוי ברמת מספר בניינים, הרחוב או השכונה.

לאחר אישור של משרד הבינוי, הרשות המקומית תקבע שהאזור שאושר הוא אזור לפינוי ובינוי. לאחר שאזור הוכרז כאזור לפינוי ובינוי נכנסת לפעולה ועדת התכנון המקומית שצריכה לעדכן את תוכניות הבנייה האזוריות ולקבוע אילו בניינים יהרסו ומה מותר לבנות במקומם? כמה קומות יהיו בהם? מה יקרה לחניות וכמה חניות יגיעו לכל דייר? האם יהיה פיתוח אזורי של היזם? שטחים ציבוריים ושטחי מסחר? וכולי. כל הדברים הללו נקבעים בתוכניות הבנייה. בשונה מתוכניות בנייה אזוריות לשטחים ריקים, לאחר הצגת התוכניות לפינוי בינוי נדרשת הסכמת הדיירים המתגוררים בבניינים שבאזור המדובר ולכן מתחיל תהליך של החתמת דיירים. בשלב זה סביר להניח שמעורבים בתהליך כבר יזמים שהחלו כבר בלחץ הראשוני על הועדה המקומית, הרשות המקומית או משרד הבינוי במטרה לקדם את הפרויקט או שנכנסו לתהליך לאחר שהאזור הוכרז כאזור לפינוי ובינוי. היזמים הם לרוב אלו שייקחו את המושכות בשלב זה ויקדמו את החתמת הדיירים, פינוי הדיירים הקיימים לדירות חלופיות (שעליהן משלם היזם מכיסו), הגשת בקשות להיתרי בנייה וכולי. לעיתים נציגות הדיירים עצמה היא זו שדוחפת את הפרויקט קדימה ובליווי של הרשות להתחדשות עירונית המקומית מתקשרת עם יזמים ומקדמת את התהליכים. לאחר קבלת האישורים הפרויקט עובר לשלב הביצועי: הדיירים פונו, המבנים נהרסים ומתחיל שלב הבנייה של המבנים החדשים. לאחר השלמת הבנייה וקבלת טופס איכלוס ניתן לאפשר לדיירים הישנים לחזור אל הדירות שלהם ולמכור את הדירות החדשות לדיירים חדשים.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש