עצמאות שמח

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 23/4/2021 10:12 ● ערב ערב 3014
לאחר חג פסח עמוס בנופשים, בחרו המוני ישראל לנפוש באילת גם בחג העצמאות ה – 73 למדינת ישראל. הבאים נהנו בחופים, באטרקציות, במרכזי הקניות וגם בבמה המרכזית שכללה הופעה של בניה ברבי, 22 דמויות חיות לאורך הטיילת ומופע זיקוקין ששוגר מרובע 2 הצופה למפרץ, כך ניתן היה לראות את הזיקוקים גם מהשכונות וגם מאזור התיירות. לצד המופעים התמלא החוף המזרחי כמידי שנה בעשרות אוהלים ומחסות, עשרות קרוואנים נפרסו סביב הלגונה ובשטח המוקצה לכך בחוף המזרחי והמונים נהנו ורחצו בחופים. יממה לאחר החג, שב הסדר על כנו במבצע ניקיון מהיר ויעיל של העירייה, במסגרתו פונו כ – 500 טון פסולת יבשה שהשאירו כבכל שנה הנופשים בחופים, מרביתם תושבי העיר.
עצמאות שמח
תגיות:

לאחר שבשנה שעברה חגג עם ישראל דרך המרפסות ובמקום זיקוקים רכשה העירייה טאבלטים לילדים, נרשמה השנה חגיגה גדולה. הטיילת כולה התמלאה באלפי תושבים ונופשים שנהנו מדמויות חיות לאורך הטיילת ומוסיקה ישראלית שהושמעה ממערכות הכריזה. הבמה המרכזית בהפקת אגף האירועים בעירייה, מוקמה השנה בחוף הדקל ומפאת הגבלות הקורונה, הותרה כניסה ל 3,000 איש בלבד בעלי תו ירוק. על הבמה הופיעו הלהקה האילתית "גרוב רשרש" והזמר בניה ברבי. לטובת תושבי העיר סבסדה העירייה בדיקות מהירות חינם לילדים מתחת לגיל 16. אלפים נהנו גם משני מופעים אורקוליים במזרקה המוסיקלית וממופע זיקוקין ששוגר השנה מרובע 2 בשכונת השחמון הצופה כולו לים. כך יכלו ליהנות מהזיקוקים גם אלה שנשארו בבתים וגם מי שחגג בטיילת ובחוף הדקל.

 

 

עוד במסגרת חגיגות העצמאות וכמידי שנה, התמלא חוף מפרץ השמש מזרחית לחוף הדתיים בעשרות אוהלים ומחסות. גם השנה נערכה סיירת התיירות בעירייה עם רישום מראש של מקימי האוהלים ברובם תושבי אילת, משפחות ובני נוער. במהלך הרישום התריעו סיירת התיירות על החובה לפנות המתחם. מי שלא פינה, נקנס בקנס בגובה 730 ₪ על השארת פסולת ברבים. כבר ביום שישי שלמחרת החג נערכה העירייה בצוותים מתוגברים בעזרת קבלן הניקיון של העירייה (י.ס.ד שירותי ניקיון), לפנות את המתחמים העזובים ואת הפסולת הרבה שהשאירו אחריהם הנופשים. ארבעה טרקטורים חרשו את החופים לפירוק המחסות ו 30 מכולות אשפה גדולות שכללו כ – 500 טון פסולת יבשה הוצאו מהחוף. גם במהלך החג תוגבר הניקיון לאורך החופים כדי למנוע הגעה של פסולת למפרץ כולל חלוקה של שקיות אשפה גדולות. את השבוע פתחו מצילי הים בצלילת ניקיון של החוף הצפוני והוציאו עשרות שקים של פסולת מהים.

 

 

עוד במהלך החג תוגברו כוחות משטרה ברחבי העיר ובחוף הצפוני כולל סיורים של צוותי נוער, צוותי יס"מ וסיירת הורים. מחלק הנוער במשטרה דיווח על כ – 150 אירועים של שפיכת אלכוהול. לצד זאת התגלו בחוף עשרות בלוני גז ריקים המשמשים למכשיר קצפת, אותם שאפו בני הנוער. על רקע התופעה שהגיעה גם לאילת יצא מנשר להורים המסביר על התופעה המסוכנת ועל השפעות החומר הנדיף המצוי בתוך גז הקצפת.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש