רונן מרדכי גרין - האם כדאי להשקיע ביחידות נופש בבית מלון?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 9/4/2021 10:55 ● ערב ערב 3011
יזם הנדל"ן המסחרי-תיירותי, רונן מרדכי גרין, מסביר לכם על יחידת נופש להשקעה ואילו דברים צריך לבדוק לפני שרוכשים יחידת נופש להשקעה: "יחידת נופש יכולה להיות משתלמת להשקעה, כל אלו תלויים בבדיקה מקיפה וביקוש בבית המלון".
רונן מרדכי גרין - האם כדאי להשקיע ביחידות נופש בבית מלון?
תגיות:

 

מה זה יחידת נופש?


על אף משבר הקורונה, אחד העולמות המבוקשים ביותר להשקעה המניבה תשואות גבוהות ויציבות הוא עולם הנדל"ן המסחרי- תיירותי, תחום חם בתוך קטגוריות המלונאות הוא דירות/יחידות נופש.
מלבד היכולת לגור בדירת הנופש בעצמכם (עד 90 יום בשנה למגורי בעל הנכס עצמו) ולחסוך עליות רבות בנופש, המטרה העיקרית היא להשקיע בדירת נופש לצורך השכרה לישראלים ותיירים הנופשים באחת מערי התיירות בישראל או בערי התיירות בעולם ובהתאם לכללים והחוקים בכל מדינה.
השקעה בתחום הנדל"ן היא מבוקשת ולרוב תצטרך סיוע של מומחים בתחום, דירות נופש הן פתרון מעולה עבור תיירים או תושבי חוץ המגיעים לשהות ארוכה יחסית בערים המרכזיות והמתוירות בארץ (תל- אביב, אילת, ים המלח, נתניה, חיפה, ירושלים וטבריה).
השכרת דירת נופש בישראל היא עד חצי שנה ובתנאי שלפחות מחצית מיחידות בית המלון הן דירות למלונאות, במידה וכל יחידות הדיור במלון מסווגות כדירות נופש על בית המלון להשכירם תחת השכרה מלונאית לתשעה חודשים.
בעוד שיחידות נופש באזורים מבוקשים ניתן לרכוש במאות אלפי שקלים, אם ביצעתם בדיקה מעמיקה טרם הרכישה ומדובר על אזור מבוקש תוכלו להשכיר את יחידת הנופש במחירים גבוהים, להחזיר את ההשקעה תוך זמן קצר יחסית וליהנות מהרווחים לטווח הארוך.


רונן מרדכי גרין: "מילות המפתח פה הם הכרת התחום, בדיקות ואומדנים"


ישנם היבטים רבים שצריך לבדוק על דירות נופש ובעיקרם הם הביקוש באזור ולמלון, תפוסת בהתאם לחודשי השנה, צורך בהתאמות, עלויות תחזוקה, היבטי מיסוי והשקעה וכן גם את חישוב התשואה העתידית.
יזם הנדל"ן המסחרי-תיירותי, רונן מרדכי גרין, מרחיב לגבי ההיבטים הנדרשים לבדיקה: "ככל שהביקוש גדול כך גם התפוסה, חשוב לזכור שהביקוש הוא בהתאם לתקופות ועונות השנה, בקיץ הביקוש גבוה ובחורף הביקוש נמוך, יש לקחת את זה בחשבון ולזכור שתשואה מספיק גבוהה בקיץ יכולה להיות לכסות את כל השנה. חשוב לבדוק האם אתם נדרשים להשקיע באיבזורים והתאמות נוספות שיצריכו מכם השקעה ראשונית גדולה יותר המגדילה את זמן החזר ההשקעה. בנוסף, יש לקחת בחשבון את עלויות התחזוקה במקום כחלק מהשכלול הכולל".
רונן מרדכי גרין מתמקד בנושא המיסוי: "מיסוי משחק תפקיד משמעותי מכוון ודירת נופש אינה דירת מגורים ואין פטור ממיסים כדוגמת מס הכנסה, מס רכישה, מס שבח אם טרם עברו 4 שנים ממכירת הדירה הקודמת וארנונה לעסקים היקרה יותר מארנונה רגילה".


האם השקעה ביחידת נופש היא כדאית? רונן מרדכי גרין עונה


נדל"ן מסחרי או תיירותי מכל סוג מחייב בדיקות והתייעצויות כדי להשקיע בנדל"ן המניב ביותר שתוכלו למצוא ובמסגרת הגבלת התקציב, ככל שהנדל"ן המסחרי-תיירותי גדול ויקר יותר, כך הסיכון עולה ועליכם יהיה להשקיע משאבים גדולים יותר לבדיקת כל הפרמטרים.
אם כך, יחידת נופש - כדאי או לא כדאי? רונן מרדכי גרין חושב שעם בדיקה נכונה ההשקעה יכולה להיות כדאית: "ענף המלונאות הוא תחום כדאי והוא ענף שהתאושש מהר מאוד מהקורונה, לא צריך להיות מוקסם מכל פרסום והבטחה להכנסות לשנה או שנתיים ולבסוף השקעה ללא בדיקה לנצח תהיה בסיכוי גבוה לנפילה. אם התפוסה והביקוש למקום גבוהים וכדאיים, לפניכם הזדמנות רווח טובה. אחרת וללא בדיקה נכונה והתייעצות, אתם עלולים להיתקע עם יחידת נופש בביקוש נמוך".


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש