אילת מתקדמת עם מערכת חכמה המזהה התנהגויות חריגות דרך המצלמות העירוניות

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 9/4/2021 10:21 ● ערב ערב 3012
לקראת חג הפסח במהלכו פקדו את אילת המוני ישראל, האיצה עיריית אילת מהלך והתקינה מערכת חדשנית לניתוח וידאו על עשרות מצלמות באזור התיירות ובפארקים הציבוריים ●● המערכת המבוססת על ראיה ממוחשבת ונתמכת בבינה מלאכותית מתוכנתת לזהות בזמן אמת התנהגות חריגה של בני אדם כמו התקהלות, מקרי אלימות, עומסים ועוד ● המערכת עצמה מקושרת למשל"ט העירוני אליו מחובר מערך המצלמות המונה למעלה מ- 300 מצלמות ונועדה לשמור על ביטחון תושבי העיר והנופשים בה ● עם זיהוי התנהגות חריגה מקבל המוקדן התראה בזמן אמת ודיווח יועבר במיידי לגורמי האכיפה בעירייה/משטרה ● במהלך חג הפסח לא נרשמו אירועים חריגים והסדר נשמר
אילת מתקדמת עם מערכת חכמה  המזהה התנהגויות חריגות דרך  המצלמות העירוניות
גאים על המערכת החדשנית
תגיות:

העיר אילת שהיתה הראשונה להוביל את התכנית הלאומית "עיר ללא אלימות" ובין הראשונות להוביל פעולות כעיר חכמה, רכשה לאחרונה מערכות לניתוח וידאו בזמן אמת המבוססות על ראיה ממוחשבת הנתמכת בבינה מלאכותית. המערכת החכמה של חברת viisights , מוטמעת בימים אלה על עשרות מצלמות ברחבי העיר. המערכת מספקת הבנה מתקדמת של התוכן המוזרם מערוצי הווידאו, מאתרת ומתריעה על אירועים בעלי עניין לדוגמא: התקהלויות למיניהן באזורים שונים, מוקדים שבהם אין שמירה על הנחיות הקורונה, חיזוי התקהלויות על ידי ניטור תנועת רכבים ואנשים לאזור מסוים ועוד. אבינועם נהרי – מנהל אגף ארגון שיטות ומערכות מידע בעירייה המלווה את התהליך ציין, כי המערכת תאפשר לעירייה לטפל במהירות וביעילות באירועים חריגים לטובת שלום וביטחון ציבור הנופשים ותושבי העיר. נאור וקנין – מנהל המשל"ט העירוני בעירייה דיווח, כי במהלך חג הפסח למרות שהעיר היתה מלאה, לא נצפו אירועים חריגים. המערכת כן זיהתה התקהלויות ועומסים המוגדרים כאירועי קורונה, אך אלה לא חרגו מההנחיות העדכניות. 


מאיה שייר מחברת viisights מציינת שטכנולוגיית ניתוח ההתנהגות המתקדמת של viisights המבוססת על רשתות עצביות, יכולה להבדיל בין התנהגויות אנושיות כמו חיבוק ומכות, ואף לקבוע בדיוק מעורר השתאות, האם אדם עוטה כיסוי פנים. כשהמערכת מזהה התנהגות חריגה, היא שולחת התראה בזמן אמת למרכז שליטה והבקרה של העירייה. Viisights רתמה כאמור את כוחה של בינה מלאכותית כדי להביא את טכנולוגיית הבנת ההתנהגות  לסרטוני אבטחה ולמעשה לכל ערוץ וידאו, כולל זיהוי אלימות ונשק, זיהוי התנהגות חשודה בהתאם לקונטקסט, הבנת התנהגויות קהלים וריחוק חברתי, ניטור תנועה, בטיחות, ואופטימיזציה של משאבים.

אלי לנקרי - סגן ומ"מ ראש עיריית אילת המוביל את תכנית "עיר חכמה":" כעיר הממוקמת גבוה במדד הערים החכמות והמקיימות, אנו גאים על המערכת החדשנית, שתאפשר לנו לשמור על שלום וביטחון הציבור ובימים אלה בצל הקורונה גם לשמור על בריאותו".  

אסף בירנצוייג מנכ"ל  :”viisights אנו גאים לקחת חלק במאמץ הלאומי למניעת התפשטות נגיף הקורונה וסיוע בהחזרת החיים למסלולם תוך כדי  שמירה על שיגרת הקורונה. הדבר מקבל משנה תוקף שמדובר בעיר התיירות של ישראל."


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש