רכישת נדל"ן בגרמניה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 2/4/2021 11:30 ● ערב ערב 3010
בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בכל הקשור לשוק המגורים בגרמניה ועדיין למרות העלייה המדוברת ובהינתן הריביות הנמוכות בשוק, רכישת נדלן בגרמניה היא עדיין דבר משתלם. הדבר החשוב הוא לקחת בחשבון את מחירי השכירות לעומת עלויות הרכישה.
רכישת נדל''ן בגרמניה
תגיות:

 

עלויות הנדל"ן בגרמניה ממשיכות לעלות

 

בשנה שלפני הקורונה ובמידה מסוימת גם במהלכה ראינו עלייה של ממוצעת של כחמישה עד שישה אחוזים יותר עבור נדל"ן מאשר בשנים שקדמו לכך. העלייה במחירי הדירות נמוכה יחסית לעלייה במחירי הבתים הפרטיים שעלו באזור השמונה עד תשעה אחוזים. העלייה משמעותית יותר בערים המרכזיות של גרמניה מה שהפך משימה כמו מציאת רכישת דירה טובה בברלין או בהמבורג בגודל של כ100 מ"ר במיקום טוב למשימה כמעט בלתי אפשרית. לא שקודם לכן היה מדובר במשימה פשוטה, כבר שנים שערים אלו הופכות מבוקשות יותר ויותר ולצידן גם ערים מתחדשות כגון לייפציג לדוגמא. כיום אפשר לומר שלא ניתן למצוא כמעט עסקאות שדורשות פחות מ120 אלף אירו מקדמה כולל התשלומים הנלווים לעסקה כגון מיסים, ברוקר, נוטריון והמקבילה הגרמנית לרישום בטאבו. בערים אלו מחירי הרכישה גבוהים יחסית אף לאפשרות המגורים בשכירות.

אך הבעיה של עליית המחירים אינה מסתכמת כאמור אך ורק בשבע הערים המרכזיות והגדולות בגרמניה, אנו רואים תופעה דומה גם באזורים שמחוץ לערים אלו. דווקא עליות המחירים המהירות יותר לא התרחשו על פי המחקרים במינכן, קולון או שטוטגרט אלא בדורטמונט, אסן וביירוט. עליות אלו מעלות שאלות בדבר קיומה של בועה כללית המאפיינת את שוק הנדלן בגרמניה דווקא בתקופות קשות של מגפה ואתגרים כלכליים לא פשוטים. מי שממשיך להשקיע או לחפש הזדמנויות השקעה יסביר לכם מדוע רכישה והשקעה בגרמניה עדיין משתלמת משום שמחיר הנכסים הוא פחות מ25 פעמים השכירות השנתית והריביות נמוכות מאוד. כלומר החזר ההשקעה עומד על 25 שנים ופחות. מכיוון שמרבית הגרמנים מחושבים לטווח ארוך ואפילו ארוך מאוד, בנוסחאות אלו, ההחזר החודשי על המשכנתא יכול להיות זהה או אף נמוך יותר מאשר חיים בשכירות והדבר נכון לא רק לערים הגדולות אלא גם לערים כגון קולון ונורונברג.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש