עיריית אילת נערכת לחג הפסח

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 25/3/2021 19:20 ● ערב ערב 3010
בפסח הקרוב עם הסרת הסגרים והתרת ההגבלות, צפויים לפקוד את אילת המוני ישראל ● לצד הבילויים וההנאות, יידרשו כולם לפעול בהתאם להנחיות ● המלונות, האטרקציות, המסעדות, בתי הקפה ומקומות הבילוי יפעלו בהתאם לתו הירוק המאפשר כניסה לבעלי תעודת מחלים/מחוסן או בהצגת בדיקת קורונה שלילית ● בשאר בתי העסק יפעלו בהתאם לתו הסגול ● לטובת הבאים יינתן שירות בדיקה מהירה בתשלום במרכז הרפואי – ש.ר.פ אילת ● לצד זאת מוזמנים הנופשים ליהנות מ – 101 חוויות חינם, ממופעי המזרקה המוסיקלית מידי ערב ומתערוכות אומנות ולגו שיפעלו גם בחול המועד ● השנה עם פריצת שני כבישי רוחב לאורך שטח שדה התעופה הישן, תורגש ללא ספק הקלה בעומסים ● בנוסף ייהנו הבאים מתוספת של 300 מקומות חניה בסמוך לשטח הדרומי של השדה הישן
עיריית אילת נערכת לחג הפסח
תגיות:

שלושה חודשים לאחר שפעלה אילת כ"אי ירוק", שבה העיר אילת שוב לצבע הירוק עם מעט חולים ולמעלה מ – 80% תושבים מחוסנים. יחד עם זאת נדרש מכולם להמשיך ולשמור על ההנחיות. ראוי ורצוי, כי גם תושבים המארחים בבתיהם ו/או המשכירים את בתיהם יפעלו בהתאם לתו הירוק כדי להבטיח את בריאותם. עם אירוח צפוי של עשרות אלפי נופשים, נערכה העירייה כמידי שנה בהתאם.  

 

בדיקות מהירות


כשירות עירוני בהתאם למתווה התו הירוק, יציע המרכז הרפואי - ש.ר.פ אילת, שירות בדיקות מהירות בתשלום בכל שעות היום, 8:00-24:00. המרכז ממוקם במרכז שלום, מול תחנת הדלק פז, דרך הערבה 6. לתיאום הגעה לביצוע הבדיקה, יש להתקשר 08-6332265. בהתאם לנוהל משרד הבריאות, למי שאין ברשותו תעודת מחלים או מחוסן, יש להציג כאמור בהתאם לתו הירוק, תוצאה שלילית של בדיקה מהירה. אסמכתא זו תאפשר כניסה למקום האירוע או הפעילות ושהיה במקום למשך זמן שלא יעלה על 24 שעות. 

 

חופים


עם המעבר לשעון הקיץ יפעלו סוכות ההצלה בחופים המוכרזים עד השעה 17:00 במהלך כל החג וימי חול המועד כולל ימי שישי וערבי חג. בנוסף, יתוגברו גם השנה החופים והטיילת בסדרנים, שיסייעו בשמירה על הסדר הציבורי. הקמת אוהלים תותר ברצועת החוף הדרומית רק במקומות המסומנים בשילוט מתאים (אוהלי איגלו בלבד). עם פינוי הרצועה הדרומית מאוהלים, מחסות וקרוואנים הוצבו כידוע הצללות לאורך הרצועה ובימים אלה יוצבו גם שירותים כימיים. על מנת לשמור על הסדר והניקיון, יחולקו שקיות אשפה לנופשים בחופי הים על ידי נוער "שומרי המפרץ". בנוסף יחולקו במסגרת שיתוף פעולה בין היחידה האזורית לאיכות הסביבה, עמותת Wesea ובעלי העסקים לאורך החופים, מאפרות קונוס מקרטון תחת האמירה – החוף אינו מאפרה. 

 

חניה 


עם פריצת שני כבישי הרוחב בשטח שדה התעופה הישן, תורגש ללא ספק הקלה בעומסי התנועה. בנוסף ייהנו הבאים מתוספת של 300 מקומות חניה במגרש שהוכשר בסמוך לשטח הדרומי של השדה הישן. כרטיסי חניה יופצו בכמות גדולה לקראת החג במשרדי הקבלה בבתי המלון בעיר. בכל החניונים המוסדרים בעיר מותקנים מדחנים בהם ניתן לרכוש כרטיסי חנייה לפי שעה ו/או יומי, בנוסף יפעל שירות חניה סלולארי. גרר יעבוד במקרה הצורך בדגש על הפרעות לתנועה. משרדי רשות החנייה יעבדו בחול המועד בין השעות 13:00 – 8:30.

 

פיקוח ואכיפה


המוקד העירוני והמשל"ט המשמש מוקד רואה, יפעלו כרגיל משך כל ימי החג 24 שעות ביממה. כל המפגעים הדחופים יטופלו ואילו תקלות שתיקונן סובל דיחוי, עשויות להיות מטופלות רק אחרי החג, זאת על מנת לאפשר לכונני החג לטפל ראשית בבעיות הדחופות. בימי החג יתוגבר המשל"ט העירוני אליו מחובר מערך המצלמות הכולל 360 מצלמות המוצבות במוסדות חינוך, בפארקים, בטיילת, בחופים, במרינה עירונית, באזור התעשייה שחורת ונקודות חמות בעיר. 

 

גורמי האכיפה

 

יעבדו במשמרות מתוגברות: סיירת עירונית (פיקוח עירוני) תפעל בימי חול המועד עד השעה 23:00 בלילה, השיטור עירוני וסיירת התיירות יפעלו 22 שעות ביממה עד השעה 5 לפנות בבוקר, מידי לילה. סיורים משותפים של אגף הביטחון בעירייה והמשמר האזרחי ייערכו במוסדות החינוך (בתי הספר וגני הילדים), זאת על מנת למנוע ונדליזם וגניבות.

 

כוננים


כמידי שנה יצאו עובדי העירייה לחופשת חג מרוכזת בין התאריכים 26.3-4.4 ויחזרו לעבודה ביום א' 4.4.21 בימים אלה יהיו משרדי העירייה סגורים ולא תתקיים בהם קבלת קהל, למעט השירותים החיוניים שימשיכו לפעול כסדרם במהלך כל החג וחול המועד ובכללם: מוקד עירוני, פינוי אשפה, שיטור עירוני, סיירת עירונית, רשות חנייה, סיירת תיירות ושירותי הצלה. בשאר מחלקות העירייה יפעלו כוננים: באגף לשירותים חברתיים (רווחה) יעבדו כוננים בכל ימי החג וחול המועד לטיפול במקרים דחופים בלבד. את הכוננים ניתן יהיה לאתר באמצעות המוקד  העירוני – 106 מכל טלפון, שכאמור יעבוד 24 שעות ביממה. אגף השירות הווטרינרי יבצע אכיפה מוגברת של בדיקות בשר בעסקי המזון השונים וכן תהיה אכיפה באזורי המגורים, החופים ואזורי התיירות השונים באשר ללכידת כלבים משוטטים. במהלך ימי חול המועד יינתן מענה טלפוני בלבד בין השעות 15:00 – 6:30, אך לא תהיה קבלת קהל לחיסונים.

 

אירועים:

 

המזרקה המוסיקלית תפעל בכל ימי החג וחול המועד, למעט בערב ליל הסדר. מופעים יתקיימו בשעות 19:30, 20:30. מוזיאון "אילת עירי" וגלריית האומנים יעבדו כרגיל למעט ביום ראשון, בו יהיו סגורים. עוד במהלך חול המועד, המבקרים והתושבים בעיר יוכלו לקחת חלק בלא פחות מ-101 חוויות שונות - עשרות פעילויות מדי יום, הפעילויות כולן הן ללא תשלום. בנוסף, תערוכת הלגו ותערוכת הטרמינל ימשיכו במהלך כל חול המועד. לפרטים והרשמה לפעילויות ניתן להיכנס לאתר התיירות הרשמי של אילת.   

חג פסח שמח, שקט ובטוח לתושבי העיר ואורחיה.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש