מוקד רואה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 25/3/2021 19:18 ● ערב ערב 3010
משל"ט אילת אליו מחובר מערך המצלמות העירוני המונה 360 מצלמות, שימש כלי משמעותי מאוד במאבק נגד התפשטות נגיף הקורונה ● לצד שדרוג המשל"ט הן בגיוס כוח אדם והן במערכות בקרה ומדידה, הותקנו מצלמות נוספות ומערכות כריזה בשטחים ציבוריים לטובת אכיפת תקנות הקורונה (התקהלות, מסכות ועוד) וכן מצלמות בכניסה לעיר שאפשרו שליטה ובקרה בעת שתפקדה העיר כ"אי ירוק" ● עוד הותקנה מערכת חדישה מבוססת בינה מלאכותית המאפשרת לזהות בזמן אמת התנהגות חריגה ולהתריע למוקדן ● בשנה זו נרשמה עליה של כ – 300% במספר האירועים החריגים שנצפו במצלמות
מוקד רואה
“משלט המצלמות מהווה מקור למידה לרשויות אחרות”
תגיות:

המשל"ט הממוקם סמוך למוקד העירוני, מנוהל על ידי אגף חירום וביטחון בעירייה ומרכז צילומי אבטחה מאזורים נרחבים בעיר במשך 24 שעות ביממה. מטרת המשל"ט כחלק מתכנית "עיר ללא אלימות", לקיים הערכת מצב של האירועים הנצפים ולהפעיל כוחות תגובה בהתאם כמו גם לצמצם נזקי ונדליזם, להוות כלי עזר לטובת יחידות העירייה לאכיפת חוקי עזר עירוניים והצגת תמונת מצב לאירועי ביטחון וחירום בזמן אמת, לטובת מתן מענה מהיר של גורמי האכיפה וכן תיעוד המסייע לחקירת המשטרה. עוד כחלק מפעולות לשיפור בטיחות וביטחון תושבי העיר והנופשים בה, רכשה העירייה מערכת מתקדמת לניתוח וידאו בזמן אמת המבוססת על ראיה ממוחשבת הנתמכת בבינה מלאכותית. המערכת עצמה מקושרת למשל"ט העירוני והיא מתוכנתת לזיהוי התנהגות של בני אדם ונועדה לזהות ברגעי אמת התקהלות, מקרי אלימות, עומסים ועוד. עם זיהוי התנהגות חריגה יקבל המוקדן התרעה בזמן אמת ודיווח יועבר במיידי לגורמי האכיפה בעירייה/משטרה. 
בשנת 2020 שהיתה מאתגרת בכל התחומים, נרשמה כאמור עליה דרמטית במספר האירועים שנצפו במערך המצלמות העירוני. בשנה זו נצפו 3,561 אירועים עם עליה של כ 300% מהשנה שעברה. במהלך השנה, שכללה לצד הסגרים גם אירוח שיא של המוני ישראל, נרשמו 155 אירועי אלימות ו 142 מקרי ונדליזם. במצבים אלה, השימוש במערכות הכריזה סייע לנטרל את האירוע כבר בראשיתו, ובמקרים רבים ללא צורך בהתערבות של גורמי פיקוח ואכיפה. במקרים נוספים, זיהו המוקדנים אירועים רפואיים, בהם שאלו את הנפגע באמצעות הכריזה על מידת החומרה והזעיקו עזרה בהתאם. לצד אלה, נרשמו עוד עשרות אירועים חריגים שזוהו במצלמות והצריכו התערבות משטרתית כמו תפיסות סמים, הימורים, הומלסים, השלכת כרטיסי ליווי ועוד. אילן חדידה – מנהל אגף חירום וביטחון בעירייה ומי שהופקד על נושא הקורונה סיפר כיצד במהלך כל השנה פקדו את המוקד שרים, חברי כנסת ונציגי צבא, חירום וביטחון כדי לעמוד מקרוב אחר פעולות המשל"ט בעת הקורונה, בעיקר כאשר שימשה העיר כ"אי ירוק".
נאור וקנין - מנהל המשל"ט סיפר בגאווה, כי במהלך השנה נבחר משל"ט אילת להיות שותף  לפיתוח מערכת השוע''ל (שליטה ובקרה עורף לאומי) המשתפת מידע בין כל גופי החירום וההצלה וביחד עם המפתחים הביאו את המערכת לרמה של מערכת שו"ב (שליטה ובקרה) מלאה בשיתוף פיקוד העורף. "בזכות עבודה זו, מהווה משלט המצלמות מקור למידה לרשויות אחרות המומלץ על ידי המשרד לביטחון פנים" אמר וקנין. 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש