מתקן חניה לאופניים, כי למה שרק המכוניות ייהנו?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 25/3/2021 17:34 ● ערב ערב 3009
למי שטרם נתקל, מתקן חניה לאופניים הוא מתקן ברזל נמוך ולא גדול במיוחד המאפשר להעמיד בתוכו מספר זוגות אופניים בצורה מסודרת אחד ליד השני. המתקן בנוי בצורה שמונעת מן האופניים ליפול ובנוסף מי שמעוניין יכול גם לקשור אותם למתקן באמצעות מנעול ייעודי לאופניים על מנת למנוע גניבות
 מתקן חניה לאופניים, כי למה שרק המכוניות ייהנו?
תגיות:

 

רוכבי אופניים ככל הנראה יזדהו עם אחד או יותר מהמצבים הבאים:

 

  • התחושה הכיפית של אחרי רכיבה בשבת בבוקר כשעוצרים להתרענן בבית קפה עם משקה צונן.
  • רגעי האושר שעמדנו באתגר של רכיבה לאורך 10 קילומטר שהצבנו לעצמנו ועכשיו אנחנו נחים על הדשא בפארק ונהנים מהבריזה.
  • תחושת האדרנלין של להגיע בבוקר לעבודה עם האופניים כי אנחנו דואגים לסביבה וגם רוצים לשמור על כושר ולכן מעדיפים לא לנסוע באוטו.
  • הכיף שבלהגיע עם אופניים למוסד בו אנחנו לומדים בזמן שהחברים שלנו נגררים בתחבורה הציבורית.

הכל טוב ויפה, אבל מה אנחנו עושים עם האופניים שלנו? איפה אנחנו מניחים אותם בזמן שאנחנו לא רוכבים עליהם? יש כל מיני אפשרויות - אפשר לקשור אותם לגדר, אפשר להשעין אותם על עמוד ואפשר סתם להניח אותם על הקרקע, אבל מכל האפשרויות הקיימות הכי כדאי להחנות אותם בצורה מסודרת במקום ייעודי להם - מתקן חניה לאופניים.

 

מתקן חניה לאופניים - תחנת העגינה של הדו גלגליים

 

למי שטרם נתקל, מתקן חניה לאופניים הוא מתקן ברזל נמוך ולא גדול במיוחד המאפשר להעמיד בתוכו מספר זוגות אופניים בצורה מסודרת אחד ליד השני. המתקן בנוי בצורה שמונעת מן האופניים ליפול ובנוסף מי שמעוניין יכול גם לקשור אותם למתקן באמצעות מנעול ייעודי לאופניים על מנת למנוע גניבות. כיום יותר ויותר מקומות ציבוריים (וגם בנייני מגורים) בוחרים להציב מתקן חניה לאופניים בכניסה, גם מתוך התחשבות ברוכבי האופניים הרבים שפוקדים אותם וגם בגלל העובדה שהמתקן אינו תופס הרבה מקום והתקנתו אינה מסובכת (לרוב מעוגן לרצפה באמצעות ברגים).

 

מה הסיבות שבגללן אופניים צריכים חניה מסודרת משלהם?

 

  • כי יותר ויותר אנשים כיום בוחרים להתנייד עם אופניים ממגוון סיבות (כושר, הנאה, דאגה לאיכות הסביבה, אין להם רישיון נהיגה ועוד).
  • כי להחנות אופניים בצורה לא מסודרת יכול להוות בעיה בטיחותית. לדוגמא - הנחת אופניים על הרצפה יכולה לגרום לכך שהולכי רגל ייתקלו בהם וימעדו.
  • כי זה יותר אסתטי ונראה נעים לעין כאשר זוגות אופניים עומדים בצורה מסודרת אחד ליד השני מאשר מפוזרים רנדומלית או זרוקים על הרצפה.

לסיכום - האופניים כאן כדי להישאר וניתן לומר די בוודאות שאין כיום מקום ציבורי שלא פוקדים אותו רוכבי אופניים באופן תדיר. אז בין אם זה בית ספר, קופת חולים, גן שעשועים, מרכז מסחרי או פשוט בית פרטי שגרים בו יותר משני רוכבי אופניים - מומלץ בחום להתקין שם מתקן חניה לאופניים.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש