פתיחת עוסק מורשה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 25/3/2021 17:31 ● ערב ערב 3009
עוסק מורשה הינו סטטוס ברשות המיסים המתאים לבעלי עסקים קטנים עד בינוניים שמחזור הכנסותיהם עולה על 100,491 ש"ח (נכון לשנת 2021) או לבעל מקצוע העוסק במקצוע שעליו מוטלת החובה להירשם כעוסק מורשה (עורך דין, אגרונום, רופא, הנדסאי, חוקר ועוד, הרשימה המלאה מופיע באתר רשות המיסים).
פתיחת עוסק מורשה
תגיות:

שלא כמו עוסק פטור, על עוסק מורשה חלה חובה לגבות מלקחותיו מע"מ (מס ערך מוסף) על כל עסקה, ולהעביר את סכום הגבייה לרשות המיסים. מס ערך מוסף עומד נכון לשנת 2021 על 17%. כלומר, על העוסק המורשה להוסיף לסכום העסקה עוד 17%, אותם יעביר לרשות המיסים.

בנוסף, העוסק המורשה רשאי לקזז את המע"מ ששילם עבור הרכישות וההוצאות השוטפות של העסק, מסכום המע"מ שעליו להעביר לרשות המיסים. ניקח לדוגמא טכנאי מחשבים, אשר שוכר משרד במרכז מסחרי ומבצע באופן שוטף רכישות של חלקי חילוף למחשב - הטכנאי זכאי לקזז את המע"מ ששילם עבור חלקי החילוף והשכירות, מסכום המע"מ שעליו הצהיר לרשויות המס.

יתר על כן, עוסק מורשה חייב לדווח לרשויות המס על הכנסותיו אחת לחודש או חודשיים (בהתאם למחזור הכנסותיו. מעל 1,500,000 אחת לחודש, ומתחת ל- 1,500,000 אחת לחודשיים). בנוסף, עוסק מורשה חייב לשלם מקדמות למס הכנסה ולביטוח לאומי.  

 

איך פותחים עוסק מורשה?

 

על מנת לפתוח עוסק מורשה, המעוניין נדרש לפתוח תיקים במספר רשויות - מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. את פתיחת התיקים לא ניתן לעשות דרך האינטרנט באופן עצמאי, אך ניתן לשכור את שירותיו של מייצג (רואה חשבון) שיבצע את פתיחת התיקים ברשויות עבור המעוניין.

על מנת לפתוח עוסק מורשה בצורה עצמאית, יש להגיע לסניף המע"מ הקרוב למקום העסק עם המסמכים הבאים:

  • טופס פתיחת עוסק מורשה.
  • צילום תעודת זהות.
  • אישור ניהול חשבון בנק או צ'ק מבוטל של בעל העסק.
  • תעודה המעידה על ההכשרה המקצועית בתחום בו המעוניין רוצה לעסוק (במידה ומדובר במקצועות ספציפיים. רשימה מלאה באתר רשות המיסים).

על מנת לחסוך את ההתעסקות הבירוקרטית בפתיחת תיק העוסק מורשה בכל הרשויות וכדי להתנהל בצורה יעילה מול אותן רשויות, מומלץ לשכור שירות אינטרנטי של חברת הנהלת חשבונות אשר תטפל באופן שוטף בכל הנושאים החשבוניים והבירוקרטים של העוסק המורשה.

חשוב להבין, התנהלות לא נכונה מול הרשויות עלולה לעלות ביוקר. על בעל העסק לאסוף ולשמור את כל חשבוניות המס על כל עסקאותיו בצורה מסודרת, לשלם בזמן את המקדמות (במיוחד עבור ביטוח לאומי כדי להיות מכוסה במקרה של תאונה), ולהתנהל בצורה שקופה וחכמה מול הרשויות.

 

היתרונות בפתיחת עוסק מורשה עם רואה חשבון דרך האינטרנט

 

היתרונות בפתיחת עוסק מורשה עם רואה חשבון דרך האינטרנט ברורים לכל. רואה החשבון יפתח עבור המעוניין את התיקים בכל הרשויות הנדרשות (מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי), ילווה את העוסק המורשה בכל צרכיו השוטפים (קבלות, חשבוניות מס, תשלום מקדמות והגשת דוחות) וייעץ בענייני מס עבור העסק.

יתרון משמעותי נוסף הוא שבאמצעות רשת האינטרנט, העוסק המורשה יכול לשמור על קשר רציף עם הרואה חשבון המטפל בענייניו. קשר זה, עשוי להקנות לעוסק המורשה את הכלים הדרושים על מנת להתנהלות חכמה מול רשויות המס ולהגדיל את רווחיו.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש