בניית אתרים - למה המרכיב החשוב ביותר הוא התוכן?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 3/3/2021 11:15 ● ערב ערב 3006
בניית אתר מצריכה תשומת לב לסוגיות רבות. בין השאר יש לבחור את הפלטפורמה שעליה יוקם האתר (כשהאופציות הבולטות הן וורדפרס ו-WIX), לקבוע את המבנה שלו, למקם את סרגל הניווט (בחלק העליון או בצד ימין), להחליט מה יהיו הגוונים הדומיננטיים בעמודים השונים, לוודא התאמה למובייל ולעוד. אבל הדבר החשוב ביותר הוא להבטיח תוכן איכותי - בגלל הסיבות הבאות.
בניית אתרים - למה המרכיב החשוב ביותר הוא התוכן?
תגיות:

 

ביל גייטס צדק: התוכן הוא המלך

 

את הביטוי הכל כך מצוטט "התוכן הוא המלך" אמר בפעם הראשונה ביל גייטס, כבר ב-1996. מאז רק התעצמה החשיבות של תוכן איכותי שמספק לגולשים ערך אמיתי - וגם גוגל כבר מייחסת לו משקל נכבד. למעשה חברת אלפבית, שעומדת מאחורי מנוע החיפוש ששולט בתחום בלי תחרות בכלל, מפתחת עוד ועוד כלים כדי שהאלגוריתם שלה יוכל "להבין" טקסטים, וכך להעניק להם ציון שמשקף באופן מדויק את האיכות שלהם.

במקביל מפותחים כלים להבנת תמונות ו-וידאו, כדי שגם אותם אפשר יהיה לקחת בחשבון באופן המדויק ביותר כשמדרגים אתרים - ולכן כשבונים אתר חובה להקדיש משאבים גם ליצירה והעלאה של תכנים מועילים באמת.

 

חוויית משתמש אופטימלית

 

כשגוגל רק התחיל לדרג את אתרי האינטרנט, הפרמטרים המרכזיים היו מילות מפתח וקישורים. המחשבה הייתה שהופעת מילות מפתח מעידה על רלוונטיות ואילו קישורים מעידים על סמכותיות. בעולם מושלם זה אכן היה כך, אבל במציאות בעלי אתרים רבים פעלו בשיטות מפוקפקות כדי לייצר קישורים לא אותנטיים ופיזרו מילות מפתח שלא שיקפו באמת את התוכן של האתר.

בהתאם, עם השנים התווספו לאלגוריתם של גוגל עדכונים שנועדו לזהות את ההתנהלות הלא רצויה הנ"ל, ובמקביל עלה המשקל של התנהלות הגולשים - שאותה אי אפשר לעוות או לזייף.

כך למשל אם גולשים נשארים זמן רב באתר ועוברים דרך מספר דפים בו, הציון של האתר יעלה. נטישה מהירה לעומת זאת תוריד את הציון של האתר. בניית אתרים שיש בהם תוכן איכותי מבטיחה מינימום שיעור נטישה ומקסימום שהות באתר - ובהתאם גם ציון גבוה בגוגל וגם גולשים מרוצים (ולכן קל יותר להפוך אותם ללקוחות משלמים).

 

איזה תוכן מחפשים הגולשים?

 

אחרי שמבינים למה תוכן איכותי הוא מרכיב קריטי בתהליך בניית אתרים, כדאי לדעת גם מה זה בעצם "תוכן איכותי". באופן עקרוני התשובה פשוטה: תוכן שהגולשים מחפשים. בפועל המצב כמובן מורכב יותר, שכן צריך קודם כל לדעת מה בעצם הגולשים מחפשים.

חברות בניית אתרים עם ניסיון וידע כמו משרד פרסום ירדן דיגיטל מבצעות לקראת כל בנייה של אתר חדש אפיון מדויק - של העסק שמאחורי האתר ושל קהל היעד שלו. כשמכירים את הגולשים שצפויים לבקר באתר, אפשר גם לדעת מה הם רוצים, ומהן השאלות שהם מחפשים עליהן תשובות. עוד כדאי להקפיד על תכנים מקוריים, עכשוויים, מקיפים, אמינים, מעניינים ורצוי גם מרגשים.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש