מהו חיסון הפפילומה והאם הוא חשוב?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 11/1/2021 08:38 ● ערב ערב 2999
בשנת אלפיים ושלוש עשרה החליט משרד הבריאות לחסן את כל תלמידי בית הספר החל מגיל ארבע עשרה, יחוסנו גם בנים וגם בנות בחיסון פפילומה. אז למה בעצם זה כל כך חשוב? מדוע דווקא החיסון הזה הצטרף אל ארסנל החיסונים שבני הנוער צריכים לקבל? אם אתם שואלים את כל השאלות האלו, אז המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם.
מהו חיסון הפפילומה והאם הוא חשוב?
תגיות:



וירוס הפפילומה


לוירוס הפפילומה (HPV) יש כ200 סוגים של וירוסים, כאשר ארבעה מהם יכולים להפוך לסרטניים.
זנים אלו עלולים להוביל למספר מחלות סרטן כמו סרטן בפי הטבעת, סרטן בפה, סרטן בנרתיק ובפין הגבר. במחקר שנעשה בשנת 2012 נמצא כי בישראל ישנם בין אלף מאתיים לאלפיים חולים מאמותים ומעל ל10% מהנשים אשר נדבקו בוירוס גם יאובחנו עם סרטן צוואר הרחם.
בכל שנה מתות קרוב למאה נשים עם הסתבכות במחלות סרטן צוואר הרחם.


אחוזי הדבקה גבוהים


הוירוס עובר דרך מגע מיני ובעצם הופך 80 אחוזים מהאוכלוסיה לנדבקים פוטנציאלים ובניגוד למחלות מין אחרות, שימוש באמצעי מניעה כמו קונדומים או גלולות לא מונע הידבקות במחלה.
החיסון לוירוס אמור לתת עזרה למערכת החיסונית ובכך לעזור במניעה של ההדבקה, כך עולה ממחקרים קלינים אשר בוצעו לאחר החיסון והראו כי תשעים אחוזים מהגברים אשר קיבלו חיסון לוירוס הפפילומה לא נדבקו מהנגיף.
הדבר חשוב מכיוון שבעת כיום יחסי מין יכול הגבר להדביק גם את האישה בוירוס הפפילומה ומתן חיסון עוזר לשמור לא רק על אדם בודד ממניעה בהדבקות, אלא גם מניעה של הדבקה לצד השני.


לסיכום


אם קיבלתם מכתב מבית הספר ובו הודיעו על מתן חיסון הפפילומה לילדכם, זכרו כי נגיף הפיפלומה אינו  מדלג על מגדרים ולא על גילאים, לכן הסבירו לילדכם כי החיסון לא רק יעזור להם לשמור על עצמם בעת קיום יחסי המין, אלא גם יעזור במאמץ הלאומי למניעת התפשטות הוירוס וצמצום החשיפה שלו כלפי המין השני ואף שמירה עליו. לכן מתן חיסון של וירוס הפפילומה בגיל צעיר יכול לעזור במניעת ההדבקה ולשמור על ילדינו בריאים ושלמים גם בעתיד.


לקריאה נוספת כנסו

 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש