לימודי תעודה – ללמוד מקצוע, לשפר העמדה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 26/11/2020 11:27 ● ערב ערב 2992
אחת ההתלבטויות שכל מי שמגיע לצומת הדרכים שבה הוא אמור לבחור את הכיוון שלו לחיים, היא הבחירה של תחום העיסוק העתידי. לעיתים, תחום העיסוק עצמו דווקא ידוע, אבל יש התלבטות איך בדיוק אפשר להשתלב בתחום הזה ומה סוג ההשכלה הנדרשת לשם כך.
לימודי תעודה – ללמוד מקצוע, לשפר העמדה
תגיות:

בשנים האחרונות, הפכו לימודי תעודה במגוון רחב של תחומים לחלופה משמעותית וממשית ללימודים אקדמיים. מהם בעצם לימודי תעודה? מה ההבדל בין לימודים מהסוג הזה לבין לימודים אקדמיים? כיצד לבחור את המקום הנכון ללמוד בו? כדאי לקרוא – התשובות בהמשך המאמר.

 

לימודי תעודה, לימודים אקדמיים ומה שביניהם

 

לימודי תעודה הם לימודים מכווני מטרה, שמלכתחילה המטרה שלהם היא להעניק למי שמסיים אותם תעודה מקצועית, המעידה על היכולות שלו ועל המוכנות של בוגר מגמת הלימודים, להשתלב בעולם העבודה דווקא בתחום המקצועי שבו עסקו מלכתחילה לימודי התעודה. ישנם שלושה הבדלים חשובים בין לימודי תעודה, לבין לימודים אקדמיים: כלליות לעומת מיקוד, אורך תקופת הלימודים ויכולת ההשתלבות ומציאת משרה הולמת בתום הלימודים.

 

לימודים כלליים או לימודים ממוקדים

 

לימודים אקדמיים הם כלליים יותר מאשר לימודי תעודה. הדבר נכון בתחומים שנחשבים מקצועיים לעילא כגון מחשבים, ונכון שבעתיים בתחומים פחות מקצועיים, כמו לימודים בתחומים שונים במדעי הרוח. מנגד, לימודי תעודה ממוקדים ומכינים את מי שמסיים אותם לעיסוק ספציפי, כאשר לימודי התעודה הם רק השלב הראשון בקריירה המקצועית. לימודים אקדמיים מלמדים איך לחשוב, בעוד לימודי תעודה מלמדים סודות מקצועיים משמעותיים.

 

אורך תקופת הלימודים

 

 על מנת להשיג תואר אקדמי ראשון, נדרשות שלוש  שנות לימודים אקדמיות במקרה הטוב. מנגד, לימודי תעודה הם קצרים הרבה יותר. עם זאת, חשוב להדגיש כאן כי לימודי תעודה הם בחלק ניכר מהמקרים גם יותר אינטנסיביים, כיוון שהם נועדו להכשיר במהירות אנשי מקצוע, שיוכלו להשתלב בעשייה המקצועית זמן קצר ככל האפשר לאחר תום הלימודים.. 

 

לימודי תעודה ויכולת השתלבות בעבודה:

 

מבין שתי צורות ההשכלה, לימודי תעודה הם אלה המאפשרים למי שמסיים אותם להשתלב בקלות יחסית במקצוע החדש שלו. זאת ועוד – חלק ניכר מהמוסדות המציעים לימודי תעודה, מסייעים לבוגרים שלהם, או לכל הפחות למצטיינים מביניהם, אפשרויות להשתלבות מקצועית כבר בתקופת הלימודים בחברות איכותיות ויוקרתיות.

כל מה שצריך הוא לבחור את התחום המקצועי המועדף ואת המקום שבו מעוניינים ללמוד. לימודים אקדמיים, לעומת זאת, אינם בהכרח כרטיס כניסה מקצועי, ולכל אקדמאי שנקלט במקום עבודה נדרשת תקופת השתלמות וצבירת ניסיון. אם יש לך עניין לרכוש מקצוע ולהשתלב במהירות בעולם התעסוקה, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור איתנו קשר בהקדם, ולעשות צעד חשוב שיעניק לקריירה שלך דחיפה מקצועית משמעותית.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש