צמיחת השוק של הקורסים הדיגיטלים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 26/11/2020 11:22 ● ערב ערב 2992
אם לפני כ - 5 שנים בלבד, הייתם פוגשים אדם שמספר לכם כי הוא מטייל בעולם ועובד דרך המחשב, כנראה שהייתם בטוחים שהוא עובד אליכם או לכל הפחות, מופתעים שזה בכלל אפשרי.
צמיחת השוק של הקורסים הדיגיטלים
תגיות:

אבל היום? מספר שנים בלבד, מאז הפריצה הגדולה של עולם העבודה מהבית והקורסים הדיגיטלים, ברור לכולם שזה אפשרי. כשברקע? הקורונה נותנת לשוק המטורף הזה, דחיפה רצינית.

 

מה גרם לצמיחת השוק הזה?

 

במה שנראה כמו יממה בלבד, נכנס לעולם שוק שלם, שעל פי הערכות מכניס מליארדי דולרים ביום. איך זה ייתכן? מה גרם לשוק העבודה מהבית בכלל ושוק הקורסים הדיגיטלים בפרט להפוך למפלצות שהן היום?

 

#1 - עלייתם של נותני השירות

 

בשנים האחרונות, עבודות של נותני שירות כדוגמת יועצים פיננסים, קואצ'רים, מאמני כושר, רואי חשבון, מתווכים, משווקים וכדומה, הפכו לפופולאריות.

כשהצורך בעבודת ידיים שחורה הולך והקטן, הצורך בתמיכה ובליווי בכל התחומים - הולך וגדל.

בשונה מחנויות אשר נותנות ערך בדוגמת מוצר פיזי, נותני השירות נותנים ערך בדוגמת "ידע, עצות, טיפים, כלים ומיומנויות". הקורס הדיגיטלי, הוא למעשה עטיפה חדשנית לאותו ערך שנותני השירות נותנים

 

#2 - שיווק שהפך נגיש לכולם

 

פייסבוק, יוטיוב וגוגל הפכו את עולם השיווק לנגיש יותר מאי-פעם. אי בעבר הייתם צריכים לשלם מאות ואלפי שקלים כדי לקבל פרסומת בעיתון, ברדיו או בטלוויזיה, היום גם בתקציב יומי של 10 ש"ח בלבד, תוכלו לפרסם בכל אחת מהפלטפורמות. ויותר מזה, לא מדובר רק בתקציב נמוך בהרבה, אלא גם בבירוקרטיה הרבה יותר פשוטה.

היכולת לשווק כל מוצר, וכל אדם, הפכה לכלי עוצמתי שרבים מעוניינים ללמוד. לכן, כיום, כמות המשרות העוסקות בשיווק דיגיטלי, היא עצומה, ביחס למה שהייתה לפני שנים בודדות. והמשמעות?

  •  ניתן לבצע שיווק מהמחשב, בכל מקום, בעבודה מהבית.
  • כל חנות, עסק, ארגון, מכללה, אוניברסיטה ואיש מקצוע יכולים לפרסם את עצמם ואת הקורסים שלהם

 

#3 - עשור הידע

 

את העידן הנוכחי, רבים מכנים כ "עידן המידע". אם בעבר כל הידע היה בידיהם של אנשי מקצוע בודדים, באוניברסיטאות ובספרים שנגישים למעמד העליון בלבד, היום תוכלו למצוא את המידע הזה זמין, בכל מקום, בכל השפות ובכל צורות התוכן (סרטונים, טקסט, שירים). אנשים צורכים היום ידע, וכמויות.

הצורך הזה של אנשים אחר ידע איכותי, מעניין, מוסיף, הוביל לגדילתם של הקורסים הדיגיטלים. הרי אם יש ביקוש - ההיצע יגדל.

 

#4 - פוטנציאל הרווח

 

יתרון בולט נוסף, שהאיץ את שוק הקורסים הדיגיטלים הוא ההבנה כי עלות הייצור של הקורס היא חד פעמית. מרגע שהקורס הוקלט והוכן, ההוצאות היחידות הן תפעול ושיווק. המשמעות? שולי רווח ענקיים למוכרים ולמשווקים.

אם על כיסא שנמכר בחנות רהיטים ב 400 ש"ח, החברה מרוויחה במקרה הטוב 200 ש"ח.

בקורס דיגיטלי, הרווח יכול להגיע אף ל - 100% ממחיר הקורס. וזה ללא ספק, מושך.

האמר נכתב באדיבות Wealth שמציעה מגוון רחב של קורסים דיגיטליים מקצועיים: https://wealth.org.il/


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש