אשפוז יום אונקולוגי במרכז הרפואי יוספטל – פתיחה חגיגית של מתחם חדש, גדול וחדשני

מאת: דוברות בית החולים ● צילום: דוברות בית החולים ● 26/11/2020 10:00 ● ערב ערב 2993
ביום ראשון 15/11 התקיים טקס פתיחת אשפוז היום האונקולוגי החדש. מרבית המשתתפים הוזמנו להשתתפות מרחוק ב Zoom-, הגיעו והשתתפו: מאיר יצחק הלוי- ראש העיר, הרב הכט - רב העיר, הרב הדאיה - רב העיר, אמנון שפר- מנהל עמותת הידידים ועובדים.
אשפוז יום אונקולוגי במרכז הרפואי יוספטל – פתיחה חגיגית של מתחם חדש, גדול וחדשני
תגיות:


לפני כשנה וחצי התקבלה החלטת ממשלה לסגור את שדה התעופה "שדה דב", ובמקביל נסגר שדה התעופה בעיר אילת והועבר לשדה רמון. ההגעה מאילת לשדה רמון ומשם למרכז ובחזרה הפכה קשה ומורכבת, בעיקר למטופלים אונקולוגים ומטופלים עם מחלות כרוניות,  שלצורך קבלת טיפול ומעקב נהגו לטוס למרכזים הרפואיים השונים במרכז הארץ .
עוד בטרם הסתגלו לשינויים אלה, בחודש מרץ, פרצה מגפת הקורונה, וזו מנעה מתושבי אילת והסביבה לצאת ולקבל טיפולים מחוץ לאילת. המטופלים "אולצו" להישאר ולקבל את הטיפול הקבוע שלהם באילת, במרכז הרפואי יוספטל. בתקופה זו, נוספו למערך אשפוז היום בבית החולים כ-  18 מטופלים אונקולוגים. כחלק מהערכות בית החולים לגידול במספר המטופלים תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות לשם הגנה מרבית עבור אוכלוסייה זו, הופרד אשפוז היום  מכלל מתחם האשפוז והועבר זמנית  למתחם גדול יותר.
בבית החולים פגשו המטופלים האונקולוגיים, צוות מיומן ומקצועי, שהעניק להם טיפול מקצועי , יחס אישי ומחבק.
ש.ק מטופלת אונקולוגית מספרת "כל החששות שהיו לי בנוגע לקבלת הטיפול כאן ולא במרכז הארץ, התמוססו. פגשתי כאן צוות נהדר שיודע. צוות מקצועי שנתן יחס אישי לכל אחד מאתנו, המטופלים. אני בהחלט חושבת להישאר ולקבל כאן את המשך הטיפול שלי".
רבים מהמטופלים ש"אולצו" לקבל את הטיפול האונקולוגי ביוספטל, הביעו שביעות רצון גבוהה ואף ציינו את רצונם להמשיך ולקבל את הטיפולים והתמיכה ביוספטל, גם לאחר מגפת הקורונה והחזרה לשיגרה. לאור זאת, בבית החולים יוספטל מקבוצת כללית, החלו לפני חצי שנה בבניית אשפוז יום אונקולוגי חדיש ומתקדם, גדול שמותאם למתן מענה למספר גדול של מטופלים.אשפוז היום אונקולוגי, נבנה בקצב שיא על ידי צוותי האחזקה וההנדסה של בית החולים, נדב צמח מנהל האחזקה של בית החולים והרצל אהרוני מהנדס ראשי של בית החולים עמדו בחזית, הרצל אהרוני מתאר: "עמד בפנינו אתגר גדול וחשוב, פעלנו מתוך רצון לבנות ולהכשיר מהר ככל האפשר את מתחם אשפוז היום האונקולוגי בכדי לאפשר למטופלים להגיע ולקבל טיפולים במקום ראוי עם מקסימום נגישות, רווחה ונוחות.
אני שמח שהצלחנו יחד מחלקות הנדסה, אחזקה, לוגיסטיקה , משק ואחרים, לעמוד בלוחות הזמנים שהוגדרו וגאה בתוצאה".
תושבי אילת והסביבה הזקוקים לטיפולים אונקולוגיים יכולים לקבל את הטיפול כאן אצלנו ולחסוך את ההתנידות מחוץ לאילת.
אשפוז היום, יעניק טיפולים כרוניים ואונקולוגיים למטופלים תושבי אילת והערבה, מבוטחי כלל הקופות. 
שושי בדריאן המנהלת האדמיניסטרטיבית של יוספטל ומרחב אילת מוסיפה: "אני חשה גאווה גדולה על  המקצועיות והירתמות כלל הגורמים במטרה לסיים את הבניה ולאפשר את פתיחת אשפוז היום האונקולוגי כבר השנה. היום הוא יום מיוחד בו אנו מגשימים חלק נוסף בחזון להנגיש את כלל השירותים הבריאותיים לתושבי אילת והמרחב". לדברי אורית תמסיט האחות האחראית - "ככל שיותר מטופלים יישארו ויגיעו לקבל את הטיפולים כאן, כך גם נוכל להתפתח ולהביא לכאן עוד ועוד חידושים בתחום". 
צוות אשפוז היום האונקולוגי כולל מענה של רופאים וצוותים מומחים בתחום:
ד"ר נועה אפרת בן ברוך מנהלת המכון האונקולוגי המרכז הרפואי  קפלן.
ד"ר רבקה כצנלסון מנהלת שירות גידולי ראש צוואר וריאות
וסגנית מנהלת המכון האונקולוגי.
ד"ר מיכאל דינרמן  מנהל שירות אונקולוגי – אורולוגי.
ד"ר אדליה יחנין רופאה אונקולוגית.
אורית טמסות אחות האחראית מתאמת הטיפול האונקולוגי באשפוז יום בהכשרתה מומחית באונקולוגיה מבוגרים וילדים
אלכס לובשבסקי אח מומחה באונקולוגיה וטיפול תומך/פליאטיבי 
מרטין עטיה אחות אונקולוגית . 
אגרנט ענבל דיאטנית,  דנה לביא עובדת סוציאלית, שמלוות את המטופלים האונקולוגיים והכרונים. כל אלה כצוות נותנים מענה מקצועי ורב מקצועי כוללני לאורך כל הטיפול כך שכל מטופל מקבל מעטפת תומכת כוללנית.
בנוסף לטיפולים עצמם, קיימת שגרת מעקב שמתבצעת כאן באילת ביוספטל  והרופאים המומחים מגיעים  ונותנים מענה, כל אחד למטופלים שלו על פי תחום מומחיותו. 
בקרוב גם הטיפולים ההמטו –אונקולוגיים, ינתנו באשפוז היום האונקולוגי ביוספטל. לביה"ח קיים יועץ  ההמטואונקולוג פרופ' ברבי אלן המגיע לעיר ומקיים מרפאות ומייעץ בתחום.
ד"ר רויטל בר אושר: "זוהי בשורה נהדרת לתושבי אילת והסביבה. אנו ממשיכים בפיתוח מואץ והנגשת כלל השירותים. יש לנו צוותים נהדרים שהם שחקני נשמה ובזכותם בפרק זמן שהוא מהיר מאוד בכל קנה מידה
הצלחנו לסיים את הבניה תוך חצי שנה והיום אנו חונכים בטקס zoom מרכז חדיש ומשוכלל לרווחת כלל התושבים".


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש