אילת ''אי ירוק'' בים האדום

מאת: או-מד מדיקל ● 24/11/2020 17:28 ● ערב ערב 2992
בהתאם לחוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת השעה) (תיקון מס' 3), התשפ"א – 2020, הוכרזה העיר אילת לאחר מאמצים רבים כ"אי ירוק". ההכרזה שנכנסה לתוקף ביום 17.11.2020 בחצות, מאפשרת לנו להניע את כלכלת העיר שנשענת ברובה על תיירות, להחזיר אלפי תושבים לעבודה, ביניהם מאות בעלי עסקים, להחיות שוב את העיר ובעיקר לשמור על בריאות התושבים.
אילת ''אי ירוק'' בים האדום
תגיות:

מה זה "אי ירוק"?

"אי ירוק" כהגדרתו בחוק הינו "אזור תיירות מיוחד", שהכניסה אליו אפשרית רק לאחר הצגת בדיקת קורונה עם ממצא שלילי לנגיף הקורונה. ההכרזה על "אזור תיירות מיוחד" מאפשרת פתיחת מתקני אירוח ובלבד שרמת התחלואה באזור נמוכה באופן משמעותי. מדובר בפיילוט ברמה בינלאומית שמוגדר כרגע לתוקף של 30 יום. במהלך תקופה זו תיבחן כל העת רמת התחלואה בעיר ובהתאם להצלחה, תזכה העיר להקלות נוספות לתושבים, כמו פתיחת מערכת החינוך, קיום אירועים, צמצום הגבלות באטרקציות ומסעדות, הגדרת חריגים נוספים ועוד.

 

מה פועל בשלב זה באילת כ"אי ירוק"?

·       מלונות ובתי אירוח כולל בריכות שחיה, חדרי אוכל ובתי תפילה במתקני האירוח.

·       אטרקציות בשלב זה רק בשטחים הפתוחים במגבלה של אדם אחד לכל 7 מ"ר כולל מתקני שעשועים וספורט ימי.

·       מסעדות בשלב זה רק בשטחים הפתוחים של המסעדה (לא בתוכה), במגבלה של עד 50 איש בחוץ.

·       מסחר בשלב זה נפתחו חנויות הרחוב בטיילת ובעיר כולל מרכז ה"ביג", במגבלה של עד 20 איש בתוך החנות או אדם אחד לכל 7 מ"ר הנמוך ביניהם.

פרטים על אטרקציות ומסעדות פתוחות, נותני שירות תיירותיים ובהמשך אירועים שיוצעו במרחבים הפתוחים ללא תשלום, ניתן לקבל באתר התיירות www.redseaeilat.co.il, באפליקציה החינמית התיירותית Eilat escape to the sun, בפייסבוק ובאתר עיריית אילת.

 

כניסה ל"אי ירוק"

הכניסה לאילת מתאפשרת כאמור רק בהצגת בדיקת קורונה שלילית, בשתי הכניסות לעיר: מכביש 90 דרך הערבה ומכביש 12 דרך מצפה רמון. הצגת בדיקת קורונה תידרש גם מהטסים לאילת דרך שדה התעופה "רמון" וגם לנוסעים בתחבורה ציבורית (אגד/מוניות).

 

תיירים, נופשים ומבקרים נדרשים להציג בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות ממועד ההגעה לאילת. כל גיל מחייב בדיקת קורונה, גם תינוקות. חיילים בחובה ואנשי קבע המגיעים לנופש בעיר, יוכלו להיבדק באחד ממתחמי פיקוד העורף.

 

את הבדיקות ניתן לבצע ללא תשלום בקופות החולים ובכל נקודות הבדיקה בארץ לרבות מתחמי "היבדק וסע" שמפעיל פיקוד העורף ברחבי הארץ. את תוצאות הבדיקה האישית נדרש להציג גם במעמד הצ'ק אין במתקני האירוח.

 

תושבי אילת היוצאים וחוזרים לעיר, תושבי הערבה ומי שמגיע לאילת במסגרת עבודהנדרשים להציג גם כן בדיקת קורונה שלילית, שבוצעה באחד ממתחמי הבדיקה או בעמדות לדיגום מהיר. הבדיקה של תושבי אילת והאזור תקפה ל- 7 ימים ומחויבת מגיל 11.

 

איך מתבצע הבידוק בכניסה לעיר?

עיריית אילת נערכה בכוחות מתוגברים בכניסה לעיר, על מנת למנוע ככל הניתן המתנה מיותרת. בימים הקרובים תפעיל העירייה מערך טכנולוגי לטובת תושבי אילת והערבה. במסגרת זו, תאתר המערכת רכבים של תושבי אילת והערבה, לאחר הזנת מספרי רכב ואישורי בדיקת קורונה על ידי המעוניינים בשירות, ותנתב אותם למסלולים באמצעות מערך מצלמות. בנתיב הירוק יעברו המכוניות במעבר חופשי בבדיקות מדגמיות ובנתיב האדום ייבדקו הנוסעים. תושבים המעוניינים בשירות שיאפשר כניסה לעיר במעבר מהיר, מוזמנים להזין כבר את פרטיהם (פרטי רכב ובדיקת קורונה שלילית בתוקף) במערכת הטכנולוגית דרך אתר תאגיד התיירות: www.redseaeilat.co.il. לאחר הזנת הפרטים ובדיקתם במערכת, יתקבל אישור דיגיטלי (ברקוד) אותו יש להציג בכניסה לעיר.

 

מה נדרש מתושבי אילת והערבה?

תושבי אילת שלא יוצאים מהעיר אינם חייבים בבדיקה אולם בדיקה תמנע הדבקה ותאפשר שמירה על הבריאות האישית והמשפחתית. לטובת תושבי העיר ועובדי המלונות, פועל מתחם "היבדק וסע" לבדיקות קורונה, ברחבת החניה של בית ספר התיכון ע"ש "רבין".  המתחם בהפעלת פיקוד העורף ומד״א יפעל מידי יום וכל עוד אילת מוגדרת כ״אי ירוק״.

 

להלן שעות הפעילות של המתחם: בימים ראשון עד חמישי בין השעות 15:00-22:00 | ביום שישי בין השעות 9:00-14:00 | ביום שבת בין השעות 15:00-22:00

 

תושבי אילת היוצאים מהעיר וחוזרים אליה, חייבים בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה בטווח של 7 ימים או בביצוע בדיקת קורונה מהירה בחזרה לעיר. גם קרובי משפחה של תושבי אילת שבאים לעיר חייבים בבדיקה. לצערנו אף אחד לא חסין בפני המחלה וכל אחד שנכנס לעיר כולל מי שיוצא וחוזר לעיר, עלול לחלות ולהדביק אחריו בני משפחה ואת סביבתו הקרובה. לכן כולם חייבים בבדיקה.

 

להלן מיקום העמדות לדיגום מהיר, המיועדות רק לתושבי אילת והערבה ולחריגים שהוגדרו בחוק:

·       בתחנת הדלק יטבתה תפעל רצוף 24/7.

·       בשדה התעופה ע"ש "רמון" תפעל 12/7 (7:00-19:00) רק לנוחתים בשדה התעופה.

·       בנאות סמדר לא תפעל בשלב זה עמדה לדיגום מהיר. הנוסעים בכביש 12 שאין ברשותם בדיקת קורונה בתוקף ורשאים לבצע בדיקה מהירה, יוכלו לחבור לכביש הערבה דרך צומת קטורה ולבצע בדיקה בחניון יטבתה. 

 

תושבי חבל אילות והערבה הנכנסים לעיר לטובת עבודה או שירותים, חייבים גם הם בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה בטווח של 7 ימים או בביצוע בדיקת קורונה מהירה בחזרה לעיר, באחת מעמדות הדיגום המהיר.

 

מה נדרש ממי שמגיע לאילת במסגרת עבודה?

כל מי שמגיע לאילת במסגרת עבודה (מרצים, ספקים, נהגים וכיו"ב) כולל תושבי חבל אילות והערבה, חייבים גם הם בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה בטווח של 7 ימים או בביצוע בדיקת קורונה מהירה בחזרה לעיר, באחת מעמדות הדיגום המהיר. הבדיקות ללא תשלום מתבצעות באמצעות מכשיר "סופיה".

 

מי רשאי לבצע בדיקה מהירה?

לצד תושבי אילת היוצאים וחוזרים לעיר, תושבי חבל אילות והערבה ומי שמגיע לעבוד בעיר, ישנם חריגים שיוכלו לבצע בדיקת קורונה מהירה בדרך לעיר ואשר הגעתם היא לטובת אחת מהפעולות או המטרות שלהלן:

·       קבלת טיפול רפואי או טיפול סוציאלי.

·       הגיעה להליך משפטי

·       השתתפות בהלוויה, ברית מילה או חתונה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה.

·       הגעה למקום עבודה כאמור.

·       העברת קטין בין הוריו החיים בנפרד.

·       צורך חיוני או צורך דחוף שאינו מאפשר ביצוע בדיקת קורונה וקבלת תוצאה עד המועד הנדרש.

 

מי פטור מבדיקה?

·       מחלימים מקורונה שיציגו תעודת מחלים. כרגע אין הגבלת זמן על תוקף האישור.

·       צוותי כוחות הביטחון, החירום וההצלה – שוטרים, חיילים, סוהרים, עובדי כבאות והצלה, הנכנסים לעיר במסגרת תפקידם, כולל חיילים אילתים השבים הביתה.

·       שופטים ועובדי בתי משפט ובתי דין במסגרת תפקידם.

·       עובדים סוציאליים, הנכנסים לעיר במסגרת תפקידם.

·       צוותים רפואיים בתפקיד – רופא, מתמחה, אח, כוח עזר רפואי, פרמדיק או חובש.

·       אדם עם מוגבלות שכלית ו/או פיזית, שאין ביכולתו לבצע בדיקה מחמת מוגבלותו.

·       תושבי אילת הנוסעים לשדה התעופה "רמון" להסיע/להחזיר בן משפחה ו/או נהגי מוניות המסיעים נוסעים לשדה, לא יידרשו לבדיקה, בכפוף להצגת אישור טיסה/הזמנת טיסה של הנוסע ברכב או ברישום ביציאה מהעיר.

·       ילדי אילת והאזור עד גיל 11.


לשאלות ופרטים נוספים, ניתן לפנות למוקד הקורונה בעיריית אילת 3644* | במוקד 104 של פיקוד העורף | בפורטל החירום הלאומי של פיקוד העורף | באתרי משרד הבריאות ומשרד התיירות.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש