פדיאטריסט או פדיקוריסט - מתי צריך טיפול של מומחה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 20/11/2020 11:57 ● ערב ערב 2991
כפות הרגליים שלנו נמצאות רוב הזמן בעבודה. בין אם אנחנו עובדים במשרד או עובדים בכל מקום אחר, בין אם אנחנו עושים פעילות ספורטיבית באופן קבוע ובין אם לאו. מדובר בחלק בגוף שאנחנו משתמשים בו בצורה רציפה, באופן עקבי ובתנאים שונים.
פדיאטריסט או פדיקוריסט - מתי צריך טיפול של מומחה
תגיות:

על פניו זה לא אמור להיות שונה מאיברים אחרים בגוף שלנו, אך קיים הבדל מסוים והסיבה היא, כפות הרגליים שלנו נמצאות לא פעם במגע עם אלמנטים מסוימים אשר יכולים להשפיע עליהם. למשל, נעליים, כפכפיים, סנדלים, מגפיים, וכמובן גרביים שמכסות אותם. גם כשאנחנו הולכים יחפים, הרי שכף הרגל באה במגע עם הקרקע וזה יכול להשפיע עליה.

עם הזמן יכולים להתפתח בעיות שונות, כמו למשל, פטרת ציפורניים, יובש, ציפורן חודרנית, ציפורניים בצבעים מסוימים, יבלות ועוד. חלק מהתופעות אנחנו יכולים להתמודד איתן בעצמנו, בין אם זה באמצעות תכשירים וחומרים שונים, ובחלק מהתופעות אנחנו צריכים לפנות אל גורם מקצועי שידע כיצד לטפל בבעיה.

כאן עולה שאלה, נניח ויש לנו פטרת ציפורניים, האם עלינו לפנות אל פדיאטריסט או פדיקוריסט. עבור אנשים שאינם מתמחים בתחום, זה נשמע אותו דבר, אך זה לא מדויק. שכן הראשון הוא מומחה בתחום של כף רגל, מטפל במצבים של יבלות, ציפורן חודרנית, פטריות, בעוד השני מבצע טיפולים ביבלות, ציפורן חודרנית וכן הוא יכול לבצע ניתוחי שלד בכף הרגל.

ההבחנה בין שתי האופציות היא חשובה, זאת בשביל שנוכל לדעת למי לפנות אם יש לנו בעיה וכן, באילו מצבים נלך לכל אחד מהם. באופן טבעי, אנחנו תמיד נעדיף לקבל טיפול של איש מקצוע ולא לבחון את היכולת שלנו לטפל בבעיה, שכן אין לנו את הידע והניסיון הדרושים לכך. זאת אף על פי, שיש לנו אפשרות להשתמש בתכשירים שונים שיכולים לעזור לנו.

 

אל מי נפנה במקרה של פטרת ציפורניים וכל בעיה אחרת בכף הרגל?

 

כשיש לנו בעיה בפטרת ציפורניים, זה סימן שיש לנו זיהום בכף הרגל, אשר גם הוא פוגע בציפורן אחת ספציפית, מאוד ייתכן שזה יעבור למקומות נוספים בכף הרגל. בדרך כלל, הזיהום נוצר מסדקים ועיוותים בעור, אשר מתחילים מתחת לציפורן ולאט לאט, עוברים גם אל הציפורן עצמה.

הטיפול בפטרת ציפורן, חייב להתבצע על ידי גורם מקצועי. אנחנו לא יכולים להסתפק בתכשיר או אמצעי אחר, הסיבה לכך היא פשוטה, אם לא נאבחן את הבעיה ונטפל בה בצורה נכונה, היא עלולה להחמיר. צריך להדגיש, הרבה פעמים מי שמתמודד עם פטרת ציפורניים, הם אנשים שמפעילים כוח מסוים על כף הרגל, בין אם זה ספורטאים או אנשי מקצוע שונים.

הפנייה לאיש מקצוע תעזור לנו לאבחן את מקור הבעיה ולטפל בה, עוד לפני שהיא תחמיר ותתפשט, באופן כזה שיחמיר מאוד את המצב. 


 

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש