4 דגשים חשובים שכדאי לדעת לפני שרוכשים מכשירי שמיעה מומלצים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 26/10/2020 08:44 ● ערב ערב 2988
משתמשים במכשיר שמיעה ישן? אובחנתם לאחרונה עם לקות שמיעה כזו או אחרת ואתם עומדים לבחור מכשיר שמיעה בפעם הראשונה בחייכם? ובכן, ברוכים הבאים! עולמם של מכשירי שמיעה מומלצים מלא בטכנולוגיות מתקדמות ומסקרנות, שמטרתן לשפר את איכות חייהם של בני אדם לקויי שמיעה בכל הרמות השונות.
4 דגשים חשובים שכדאי לדעת לפני שרוכשים מכשירי שמיעה מומלצים
תגיות:

 

אבל רק רגע, מכשירי שמיעה מומלצים לא רוכשים סתם כך

 

  • הכירו את הסוגים – באופן עקרוני ישנם 2 סוגים עיקריים של מכשירי שמיעה מומלצים הנחלקים לשתי קטגוריות; מכשירי שמיעה הממוקמים בתעלת השמע או אפרכסת האוזן, ומכשירים הממוקמים מאחורי האוזן. המכשירים הממוקמים בתוך האוזן לרוב יהיו זעירים, דיסקרטיים ולא מורגשים, העניין הוא שהם אינם מתאימים לכל בעיות השמיעה. המכשיר השני ממוקם מאחורי האוזן, כשהוא מחובר בצינורי דקה לרמקול המוכנס לתוך האוזן. חשוב לציין שבעבר מכשירים מסוג זה היו מסורבלים וגדולים, אך כיום הם קטנים והרבה פחות מורגשים.
  • קודם כל, להיבדק – אי אפשר לרכוש מכשיר שמיעה סתם כך, ראשית כל עליכם להיבדק אצל קלינאי תקשורת. אנשי מקצוע אלו מתמחים בהתאמת מכשירי שמיעה לכל אדם, כך שזו הדרך הבטוחה לוודא שאתם בוחרים במכשיר השמיעה המושלם והמתאים ביותר עבורכם. לאחר התאמת המכשיר קלינאי התקשורת יבצע מעקב בכדי לוודא הסתגלות ונוחות.
  • איך יודעים שהמכשיר מתאים לי? – לפני שמחליטים אחת ולתמיד האם המכשיר שבחרתם באמת מתאים לכם, תוכלו להוציא אותו לנסיעת ניסיון של כמה שבועות. במהלכם יהיה עליכם לשים לב לגורמים רפואיים שעלולים לפגוע לתפקוד (לדוגמא הפרשות בתעלת האוזן), ועד כמה המכשיר מתאים לאורח החיים שלכם ובעיקר, לצרכים השמיעתיים. קחו לדוגמא אדם שעובד במקום יחסית רועש והומה אדם, ההמלצה עבורו תהיה להצטייד במכשיר שמסוגל להחליש את קולות הרקע מסביב ולהגביר את השיחה החשובה שסביבו בכדי שיוכל לקחת בה חלק פעיל ולהבין את המתרחש.
  • האם השיפור הוא מיידי? – כפי שציינו לעיל, התשובה היא בדרך כלל לא. מכשיר שמיעה דורש הסתגלות ובעיקר אם מדובר באדם שלקות השמיעה שלו חמורה יחסית. לפתע פתאום הוא יתחיל לשמוע קולות שאינו מכיר, והדבר דורש הסתגלות שמיעתית ואימון שמיעתי. מכשירי שמיעה מומלצים טובים ככל שיהיו, מרגישים לא טבעיים בהתחלה ודורשים מהשתמש להסתגל הן מבחינה פיזית והן מבחינה חברתית. לאחר תקופה בה יתרגל למכשיר וכבר יתמצא בהעדפות השמיעה שלו, יבין כיצד לכייל ולהתאים את המכשיר להעדפותיו האישיות, רק אז יוכל להבחין בשיפור שבאיכות חייו.

 

לחיות באיכות שמגיעה לכם

 

לכל אדם מגיעה איכות חיים גבוהה במיוחד, ואם יש לכם האפשרות לחיות את החיים הללו אין כל סיבה לוותר על כך! בעזרתם של היועצים המומחים, תוכלו לבחור מבין מכשירי שמיעה מומלצים את המכשיר המתאים ביותר לצרכים שלכם, ובתוך זמן קצר להתרגל מחדש לשמוע צלילים וקולות מכל הגוונים, הסוגים והגבהים. האזנה נעימה!

 


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש