מיטה כואבת: כך תדעו שיש לכם פשפש המיטה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 26/10/2020 08:30 ● ערב ערב 2988
פשפש המיטה הוא ממש מכת מדיה, מזיק שמדבירים נאלצים להתמודד איתו ממש על בסיס שבועי. בניגוד להדברת פשפשים רגילים, כאן מדובר במזיק עיקש שההדברה שלו מאתגרת במיוחד את המדבירים.
מיטה כואבת: כך תדעו שיש לכם פשפש המיטה
תגיות:

פשפש המיטה הוא ממש מכת מדיה, מזיק שמדבירים נאלצים להתמודד איתו ממש על בסיס שבועי. בניגוד להדברת פשפשים רגילים, כאן מדובר במזיק עיקש שההדברה שלו מאתגרת במיוחד את המדבירים.

חוששים שיש לכם פשפש המיטה בבית? קבלו מספר טיפים שיסייעו לכם להבין אם זה נכון, או שאפשר להירגע.

 

מה זה פשפש המיטה?

 

מדובר למעשה בחרק קטן שבבגרותו מגיע ל- 6 מ"מ במקסימום. הצבע שלו הוא חום צהוב, אבל לאחר שהם מוצצים את הדם של בני האדם הוא הופכים לכהים יותר.

אז כן, פשפש המיטה ניזון מהדם שלנו וממש לא סתם קוראים לו פשפש המיטה, מפני שהוא אכן נוהג להסתתר במיטה או מתחת למזרון. הוא מחכה בסבלנות בלילה וכשאתם נרדמים הוא מתנפל עליכם, יונק לכם את הדם וחוזר חזרה למחבוא שממנו הוא יצא לתקיפה.

לכן מדובר במזיק שכל כך קשה לדביר אותו, מכיוון שבמשך היום הוא פשוט מסתתר, ולא רק במיטה. הוא יכול למצוא אחלה מקומות מסתור בשקעי החשמל, בתוך הארונות ובין הספות.

אחד הדברים המפתיעים בקרב פשפש המיטה זה שהוא מסוגל לחיות חודשים ארוכים ללא הדם שלכם. לכם, במידה וחשבתם שהסכנה חלפה, אל תמהרו לחגוג כי הוא עלול לחזור כשירגיש צורך בכך.

 

כך תדעו אם יש לכם פשפש המיטה

 

הסימן הראשון והמרכזי אליו יש לשים לב הוא העקיצות. כאמור, פשפש המיטה נוהג למצוא את הזמן הנכון בלילה, לאתר אתכם ולמצוץ את דמכם. בשפה של בני האדם זה נקרא עקיצה וזה הסממן המרכזי שיכול להעיד על כך שהוא נמצא אצלכם בבית.

זה נכון שפשפש המיטה נוהג לעקוץ בכל רחבי הגוף, אך 2 המקומות הנפוצים ביותר הם הבטן והגב, כך במידה וזה המצב, יתכן ויש לכם פשפש מיטה.

אגב, העקיצות של פשפש המיטה דומות מאד לאלה של היתושים, אך הניגוד אליהן, מדובר במספר עקיצות שמרוכזות באותו מקום, בניגוד לעקיצה הבודדת של היתוש.

סממן נוסף להימצאות פשפש המיטה הוא כתמי דם על הסדין. כשפשפש המיטה יונק את דמכם, הוא נוהג להשאיר על הסדין טיפות קטנות של דם בצבע חום אדום. בנוסף, הוא עשוי להשאיר כתמי צואה הנראים כעיגולים חומים.

במידה ואתם רוצים לאתר את פשפש המיטה בעצמכם, תוכלו להרים את המזרן ולחפש אותו מתחתיו. לא מצאתם? נסו לאתר אותו בין הסדינים והשמיכות, אולי תצליחו.

חשוב לציין שבמידה ואתם מזהים את פשפש המיטה, או שאתם חווים אחד או יותר מהסממנים שציינו, זה הזמן להזמין מדביר שיאתר אותו וידביר אותו. ומה לגבי פשפש המיטה הדברה מחיר? המחיר עשוי להשתנות בהתאם למורכבות העבודה ומספר הביקורים שהמדביר יצטרך על מנת למגר אותו.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש