הדרך הנכונה לבחירת חברת אחזקת מבנים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 23/10/2020 12:13 ● ערב ערב 2987
כל אחד רוצה לגור בסביבת מגורים מטופחת אך אף על פי שמדובר בדרישה בסיסית למדי, הדרך להשגת המטרה אינה פשוטה כפי שנראה תחילה.
הדרך הנכונה לבחירת חברת אחזקת מבנים
תגיות: חתול צבא

תשאלו את מאות וועדי הבניינים שמחליפים חברות אחזקה ותבינו שכדי שבבניין שלכם יתקיימו תנאים משביעי רצון, חשוב להקדיש תשומת לב בבחירת החברה שתנהל ותתחזק את המבנה.

לפניכם טיפים שימושיים שנכתבו בשיתוף אתר 'אחזקות' שתוכלו ליישם באופן מיידי ושיסייעו לכם לבחור את חברת אחזקת המבנים המתאימה ביותר לכם ולבניין שלכם.

 

מהי חברת ניהול ואחזקות?

 

חברות ניהול ואחזקת מבנים הוקמו מתוך מטרה לספק שירותים לאחזקה שוטפת של מבנים.

ענף אחזקות המבנים נוצר בעשורים האחרונים עם הקמתם של מבנים מורכבים וגדולים שדורשים ידע בהפעלה ואחזקה שלהם ובעוד שבעבר נהוג היה להטיל את המשימה על אחד השכנים שהיה מתנדב, במבנים הגדולים של ימינו, נדרשים ידע וזמן בניהול השירותים השונים כדי שהבניין יהיה מתוחזק כהלכה.

מפאת המגוון הרחב כל כך של סוגי מבנים במדינת ישראל, מדובר בתחום רחב מאוד שפונה אל מגזרים שונים לרבות מגזר עסקי, מוסדי ופרטי.

מרביתנו מכירים את שירותי אחזקת המבנים בניהול של בנייני מגורים אך בפועל, השירות הרבה יותר מגוון וכולל מגדלי מגורים, מבני מסחר כמו מרכזי קניות וקניונים ומבני תעשיה.

לאור מגוון הצרכים והדרישות, לחברות רבות יש תחומי התמחות מאוד מוגדרים וכך לצד חברה גדולה שמתמחת באחזקת מגדלי יוקרה, יש כאלה שמתאימות דווקא לאחזקה של מגדלי משרדים.

אם נסתכל מהצד ההפוך, חברות גדולות שמתמחות בניהול מבנים מורכבים, יכולות לנהל גם בניינים פשוטים באופן יחסי אם כי העלות יכולה להיות יקרה יותר ולא תמיד בגלל סיבה מוצדקת.

כאן מגיע הטיפ הראשון שלנו – מומלץ לבחור חברת אחזקות שמנהלת בניינים כמו שלכם. באופן הזה תדעו שהיא מנוסה וערוכה לתת לכם את השירות היעיל והטוב.

 

המלצות

 

חוות דעת הן דרך מעולה לסנן חברות מומלצות וכאלה שההתקשרות עימן נדונה לכישלון.

בסופו של דבר כולם רוצים שחברה אמינה תספק להם את השירותים אך הדרך להגיע אל אותן חברות, חייבת לעבור דרך בדיקה מעמיקה של כל אחת מהחברות שאתם פונים אליהן.

מומלץ לחפש מידע באינטרנט אודות החברה שאתם פונים אליה ולבקש רשימת ממליצים עם מבנים זהים לשלכם.

אל תהססו להתקשר אל חלק מהממליצים ואפילו לנסוע אל המקום על מנת להתרשם מהמצב התחזוקתי בעצמכם.

אין ספק שמדובר במעט עבודה אך ההשלכות שלה יהיו מרחיקות לכת על השנים הבאות במבנה שבו אתם גרים.

 

מה אתם צריכים?

 

מעבר לשאלות המובנות שקשורות בצרכים שנובעים באופן טבעי מסוג המבנה, חשוב להבין גם למה אתם ושאר הדיירים מצפים.

בתחום אחזקת המבנים, אכזבות רבות נובעות בסך הכל מחוסר הבנה ותיאום ציפיות לקוי.

צריך לזכור שחברת האחזקות צריכה לספק לכם את התמהיל הטוב ביותר של שירות לעומת עלות ולכן עליכם להבין מה אתם מקבלים ולוודא שזה תואם את הצרכים שלכם ושל שאר או מרבית הדיירים האחרים.

 

השוו הצעות מחיר

 

אחת השאלות המסקרנות היא כמה עולה חברת אחזקות. התשובה מורכבת כמו סוגי המבנים וסוגי האנשים.

בסופו של דבר המחיר של אחזקת מגדל יוקרה שונה מבניין מגורים רגיל אך צריך לזכור שהעלויות נובעות בבסיסן מהשירותים שניתנים, התדירות וההיקף שלהם.

אל המרכיבים האלה צריך להוסיף את גורם היעילות וחברה שמתנהלת באופן יעיל, יכולה לעתים קרובות לדרוש מכם סכום כספי נמוך יותר ולתת לכם יותר (אם כי זה לא תמיד המצב).

לאור המשתנים הרבים, אנו ממליצים לאסוף מספר הצעות מחיר של חברות שונות תוך שימת דגש מיוחד למה שכל הצעת מחיר כוללת.

מי שרוצה להגדיל לעשות, יכול לחבר בעצמו מפרט שירותים מבוקשים (כולל תדירות) ולבקש ממספר חברות אחזקה מומלצות לתת הצעת מחיר מתאימה.

באופן הזה יחד עם שאר הטיפים שסקרנו, תוכלו למצוא את חברת האחזקה המומלצת עבורכם במחיר הזול.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש