אטופיק דרמטיטיס: דרכים לטיפול בבעיה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 23/10/2020 12:08 ● ערב ערב 2987
גם אתם סובלים מאקזמה? אטופיק דרמטיטיס (Atopic Dermatitis) הוא הסוג הנפוץ ביותר של אקזמה - מדובר בדלקת עור אטופית אשר מאופיינת כפריחה אדומה ומגרדת אשר מופיעה על הלחיים, הזרועות והרגליים.
אטופיק דרמטיטיס: דרכים לטיפול בבעיה

 

מה פירוש "אטופיק דרמטיטיס"?

 

  • ׳אָטוֹפִּי׳, הוא מונח רפואי הקשור לנטייה תורשתית או לתגובה אלרגית.
  • ׳דרמטיטיס׳ משמע דלקת עור.

דלקת עור אטופית מתחילה בדרך כלל בילדות, ולרוב בששת החודשים הראשונים לחיי התינוק. אמנם, מדובר בסוג נפוץ של אקזמה, אבל גם סוג חמור וארוך טווח. לפעמים, דלקת העור אצל הילד שלכם עשויה להשתפר, אבל אצל אחרים היא עלולה להחמיר. לעתים קרובות נגע זה נעלם ככול שהילד מתבגר, אם כי חלק מהילדים יסבלו מהתלקחויות עור אטופיות עד לבגרותם. ככלל, אטופיק דרמטיטיס קיים בשני מצבים אלרגיים נוספים - אסטמה וקדחת השחת. אנשים הסובלים מאסטמה או קדחת השחת או אנשים שבני המשפחה שלהם סובלים מאחד ממצבים אלה, נוטים יותר לפתח אטופיק דרמטיטיס.

 

דיקור סיני לטיפול באטופיק דרמטיטיס

 

דיקור סיני (אקופונקטורה) הוא טכניקה שמעוררת נקודות ספציפיות בגוף על ידי החדרת מחטים דקיקות דרך רקמת העור. האקופונקטורה משמשת כטיפול אלטרנטיבי או משלים למחלות רבות, ולא רק לטיפול באטופיק דרמטיטיס, כמו: כאב כרוני, בחילה, חרדה ודיכאון.

דיקור סיני הוא מרכיב מרכזי ברפואה הסינית המסורתית, ומוגדר כטכניקה לאיזון זרימת האנרגיה או כוח החיים המכונה צ׳י וזורם בערוצי הגוף, הקרויים מרידיאנים. על ידי החדרת מחטים לנקודות ספציפיות לאורך המרידיאנים, ניתן לאזן מחדש את זרימת האנרגיה, כלומר כוח הצ׳י, בגוף. מרפאים אשר מחברים בין הרפואה הסינית העתיקה לבין הרפואה המערבית הקונבנציונלית, משערים כי נקודות הדיקור מכסות אזורי מטרה בגוף, וכאשר המחטים ננעצות בנקודות אלה, הן מעוררות את העצבים, השרירים ורקמות החבור. כאשר גירוי זה מתרחש, משתחררים בגוף משככי כאבים טבעיים שמסייעים להליך הריפוי.

מחקרים נרחבים עסקו בנושא הדיקור הסיני והשפעתו על מצבים כמו: כאבי גב וצוואר, דלקת מפרקים ניוונית ומיגרנה, והראו שדיקור סיני יכול לעזור במצבי כאב מסוימים. לאחרונה, נערכו מחקרים שבדקו באופן ספציפי את השפעת הדיקור הסיני על אטופיק דרמטיטיס:

  1. על פי תוצאות מחקר שפורסם בשנת 2018 (ב-Complementary Therapies in Medicine), נמצא כי הדיקור משפר את התסמינים של אטופיק דרמטיטיס קל עד בינוני, ומקל בעיקר על הגירודים.
  2. תוצאות מחקר אחר שפורסם אף הוא ב-2018 (ב-International Journal of Allergy Medication), מצא שהדיקור הסיני השפיע על ירידה בגירוד, בגודל הנגע ובהישנותו. בנוסף, החוקרים ציינו שהדיקור מסייע בזכות היכולת שלו להפחית את רמות הלחץ של המטופל.

הסיכונים בטיפול בדיקור סיני הם נמוכים, כל עוד המטפל הוא מוסמך בדיקור סיני ומשתמש במחטים סטריליות. תופעות הלוואי השכיחות עשויות לכלול כאב ודימום קל או חבלות בנקודות שבהן הוחדרו המחטים. חשוב לדעת שהתקן ממליץ על שימוש במחטים חד פעמיות כך שהסיכון לזיהום הוא מזערי.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש