חדש: פרויקט תלונה מקוונת ושירותי משטרה מקוונים לאזרח

מאת: או-מד מדיקל ● 17/9/2020 15:38 ● ערב ערב 2983
במסגרת הנגשת שירותי משטרה לאזרח, משטרת ישראל ממשיכה לאפשר לאזרחים להגיש תלונות ולדווח על תאונת דרכים באמצעות האתר הממשלתי gov.il במרשתת מבלי להגיע לתחנת המשטרה. בפיקוד המשטרה הוחלט כי האופציה להגשת התלונות המקוונות וקבלת שירותים נוספים שהחלה בעקבות הקורונה, תמשך גם בעתיד במטרה להמשיך ולהנגיש את המשטרה לאזרח עד הבית.

בשבועות האחרונים בהתאם לצרכים המשתנים, שודרגה המערכת המקוונת שהחלה לפעול בתקופת משבר הקורונה והחל מהשבועות האחרונים, ניתן להגיש תלונה גם בשפה הערבית, וכן להשלים תלונה ובהמשך צפויים שדרוגים נוספים שיאפשרו הגשת תלונה גם בשפות נוספות.

באמצעות מערכת תלונה מקוונת ניתן להגיש תלונות בנושאים שונים. כמו כן ניתן להגיש בקשות מקוונות נוספות כמו בקשה לתעודת מידע פלילי או אישור מעסיק על היעדר עבירות מין. בנוסף ניתן יהיה לדווח בנושאי תעבורה לקבלת אישור דיווח בגין תאונה קלה או נזק בלבד וכן להגיש ערעור על דו"ח תנועה. בזמן הקרוב תעלה גם מערכת מקוונת להגשת בקשה לביטול רישום משטרתי.

התהליך עצמו קל ופשוט. על מנת למנוע הגשת תלונה בזהות בדויה, יידרש הפונה תחילה להירשם לאתר ממשלתי מאובטח באמצעותו ניתן להגיש תלונה מקוונת. בעת ההליך עצמו יוכל המתלונן לצרף קבצים ותמונות. בסיום ההליך התלונה תועבר ליחידת המשטרה בהתאם למקום ביצוע העבירה וייתכן כי בחלק מהמקרים יידרש המתלונן לסור לתחנה על פי זימון לצורך המשך ההליך החקירתי.

נציין כי הגשת תלונה כוזבת תוך מחשבה כי המרשתת מסתירה את זהות הפונה מהווה עבירה פלילית.

אנו קוראים למי שנפגע מעבירה פלילית או צריך לעשות שימוש באחד מהשירותים שפורטו לעשות שימוש במערכת תלונה מקוונת, פעולה שנמשכת זמן קצר יחסית ואינה מצריכה הגעה פיזית לתחנת המשטרה בכדי להגיש את התלונה.

*נדגיש כי הגשת תלונה מקוונת אינה מחליפה דיווחים בגין אירועי חירום למוקד 100 של המשטרה.*
----------------------
מצ"ב לינק למערכת תלונה מקוונת:
https://www.gov.il/he/service/request-file-complaint-online-during-emergency

מצ"ב ויזואליה לשימושכם.
באדיבות דוברות המשטרה.
https://drive.google.com/file/d/1c8PKmwH1MuuWICvlrTKMgpcNtdgunjht/view?usp=drivesdk


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש