שרת התחבורה חנכה את תחנת ההמתנה החכמה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 2/9/2020 19:50 ● ערב ערב 2982
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים – תא"ל במיל' חה"כ מירי רגב חנכה את תחנת ההמתנה החכמה הממוזגת הראשונה באילת, בארץ ובעולם. עוד במסגרת ביקור השרה, התקיימה פגישת עבודה עם ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי והנהלת העירייה, במסגרתה סוכם על חיזוק העיר אילת עם הסכם השלום מול איחוד האמירויות הן בסחר ימי דרך הנמל והן בטיסות דרך שדה התעופה הבינלאומי ע"ש "רמון". עוד סוכם, כי העיר אילת תהיה עיר פיילוט לרכבת קלה על גלגלים מאילת לשדה התעופה ע״ש ״רמון״. בין הנושאים הנוספים שעלו בפגישה, המשך שדרוג כביש הערבה, סבסוד הטיסות לתושבי אילת, המשך שדרוג כביש עוקף מערבי ועוד. ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי ברך את השרה על הנחישות לסייע לעיר אילת ועל ההכרה בחשיבות האסטרטגית של אילת כשערה הדרומי של מדינת ישראל וכעורק תחבורתי מרכזי ואסטרטגי.
שרת התחבורה חנכה את תחנת ההמתנה החכמה
צילום: יהודה בן יתח

בימים חמים אלה בהם פוקדים את העיר אילת המוני בית ישראל, הציבה העירייה בשיתוף משרד התחבורה, תחנות אוטובוס ממוזגות וחכמות לרווחת תושבי העיר ואורחיה. התחנה הראשונה הוצבה בתחילת הקיץ באזור התיירות והשנייה הוצבה לאחרונה ברחובה המרכזי של העיר – שדרות התמרים. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים הגיעה בשבוע שעבר לאילת כדי לעמוד מקרוב אחר הצלחת התחנה ועל מנת לבחון יישום של הפיילוט במקומות נוספים באילת ובערים נוספות בארץ. ״תחנות ממוזגות מהוות צעד נוסף בקידמה של התחבורה הציבורית בישראל, אחרי צעדים כמו תחנות מונגשות ותחנות חכמות. אילת היא עיר שבה מזג אויר חם מהרגיל ומלבד היותה עיר התיירות הישראלית, היא תהיה גם עיר מסחר מפותחת בהמשך להסכם הסחר עם האמירויות, שיביא לתנופת פיתוח בעיר. שיפור תחבורתי שנבחן בימים אלו הינה רכבת קלה על גלגלים, שמתוכנן להוות את אמצעי הסעת ההמונים בין שדה התעופה רמון לעיר אילת. התחנה הממוזגת מהווה פיילוט ראשון, שלאחריו נשמע את תגובותיהם של תושבי אילת, ונחליט בנוגע להרחבת השימוש בתחנות דומות" אמרה השרה.

 

מדובר כאמור בתחנה סגורה ממוזגת ונגישה, במידות 2.5 על 5.20 מטרים עם דלתות הזזה אוטומטיות מזכוכית הכוללת גם שילוט אינטראקטיבי ומסך מגע. עלות כל תחנה - 180 אלף ₪, במימון משרד התחבורה. סגן וממלא מקום ראש העירייה – אלי לנקרי שקידם  את המהלך כחלק מתכנית עיר חכמה אותה הוא מוביל, סקר בפני השרה את תוך וחוץ התחנה כולל מידע אלקטרוני שמוצג בתחנה הן על התחבורה הציבורית והן מידע עירוני תיירותי כולל עמדה להטענת כרטיסי "רב קו". עוד עודכנה השרה, כי התחנה מרושתת במצלמות המשדרות ישירות למוקד העירוני שמאויש 24 שעות ביממה כחלק ממערך המצלמות העירוני.


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש