דשא סינטטי - איכות או מחיר? ומה שבניהם...

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 2/9/2020 12:50 ● ערב ערב 2981
בוודאי הבנתם שבשביל לחסוך במחיר יש להתפשר על איכות. אך במקרים מסוימים בהחלט ניתן להסתפק בדגמים זולים. אז בואו נדבר על מתי ניתן להסתפק בסוג זול ומה ההבדל בין הסוגים; האם ניתן לבצע התקנה לבד ולחסוך; האם יש תקנים וכמה כל זה יעלה לנו?
דשא סינטטי - איכות או מחיר? ומה שבניהם...
תגיות:

 

איך נבחר דשא סינטטי?

 

בחירת סוג דשא סינטטי מתבצעת בהתאם לייעוד ואופי השימוש. אם יש צורך בפתרון זמני או פתרון למקום שבו לא ידרכו הרבה על הדשא, תוכלו להסתפק בדגם בסיסי. אך אם זהו אזור עם דריכה רבה ואתם רוצים עמידות תעדיפו דגמים איכותיים.

 

צפיפות הסיבים כמדד לאיכות

 

צפיפות הסיבים של הדשא מעניקה לו גם עמידות וגם תחושה, ככל שהיא גבוהה כך האיכות עולה. אם אנו מחפשים דשא למקום בו יש פעילות ספורטיבית רבה עלינו לחפש דשא סינטטי בעל צפיפות גבוהה. אם מדובר באזור שהוא לנוי בלבד נוכל להסתפק בצפיפות נמוכה יותר.

 

בחירת אורך הסיבים

 

אחד המאפיינים שאותם ניתן לבחור הם אורך הסיבים. סיבים קצרים מעניקים לדשא מראה קצר ומכוסח. סיבים ארוכים יותר מעניקים לדשא מראה יותר פראי. עבור שימוש פרטי הטווח המקובל הוא 25-42 מ“מ, אך מדובר בהעדפות אישיות. סיבים ארוכים מזוהים גם עם עמידות גבוהה.

עבור פתרון זמני, כמו לדירה שכורה, תוכלו לבחור בדגמים של 10-20 מ“מ.

 

בחירת צבע הדשא הסינטטי

 

דשא הוא ירוק אבל כולנו מבינים שאין מדובר בצבע אחיד. אם נסתכל על מדשאה טבעית נוכל לראות גוונים שונים של ירוק, צהוב וחום. אם חשוב לכם המראה הטבעי הימנעו מדשא סינטטי בעל צבע אחד, חפשו 3-4 גוונים ואפילו יותר. כדאי גם לקחת בחשבון את תנאי התאורה הטבעית - אם מדובר באזור מואר תעדיפו דשא בעל גווני ירוק כהה. באזורים מוצלים מומלץ לבחור בגוונים בהירים.

 

האם ניתן להתקין לבד?

 

ניתן להתקין דשא סינטטי באופן עצמאי (עשה זאת בעצמך). אך חשוב שתקראו קצת חומר בנושא ותבינו את התהליך על מנת שתהיו מוכנים ועל מנת להעריך האם אתם מסוגלים להתמודד עם זה לבדכם.

אם יש לכם את החוש הטכני, את הזמן והאנרגיה בהחלט תוכלו לבצע זאת בעצמכם ולחסוך את עלויות ההתקנה. אם אין לכם את הזמן או הכישרון תמיד תוכלו להיעזר באנשי מקצוע שיתקינו עבורכם.

עצה שלנו, אם מדובר בהתקנה במרפסת או גג, תוכלו לשקול לעשות זאת בעצמכם. אם מדובר בהתקנה בגינה חשוב לדעת שזהו תהליך מורכב יותר ולא כדאי לעשות זאת בעצמכם.

בקלות תוכלו למצוא חברות המספקות דשא סינטטי ומעניקות גם שירותי הובלה והתקנה בביתכם. אתם מחליטים.

 

דשא סינטטי, האם יש תקנים?

 

בהחלט ישנם תקנים והם חשובים מאוד. על מנת ליהנות מאיכות, עמידות ובטיחות חשוב שהדשא יעמוד בכל התקנים:

מעכבי בעירה - חס וחלילה לא תרצו שהדשא יעלה באש במקרה ובטעות מישהו ישליך בדל סיגריה בוער או שהוא יבוא במגע כלשהו עם מקור חום או אש ישירה. לכן מכון התקנים דורש שהדשא הסינטטי יכיל מעכבי בערה.

אי רעילות - חשוב לוודא שהדשא עומד בתקני אי הרעלות ואין בו שימוש בניקל קדמיום, עופרת וחומרים רעילים אחרים המסכנים את בני המשפחה וחיות המחמד.

הגנת UV - קרינת השמש גורמת לבלאי מואץ ולכן חשובה הגנת ה UV על מנת לאפשר לדשא לשמור על צבע ועמידות כללית לאורך שנים גם תחת השמש הקופחת.

בטרם רוכשים דשא סינטטי, וודאו כי היבואן עומד בכל התקנים.

 

דשא סינטטי קצת מידע על מחירים ודגמים
 

 

מחיר דשא סינטטי הוא אינו דבר אחיד, הוא תלוי במפרט הטכני של המוצר. ניתן לחלק לשלוש רמות מחיר:

דשא סינטטי מחיר זול (20-35 ש“ח למטר מרובע) - מתאים למטרות נוי, אזורים עם דריכה נמוכה ושימוש זמני.

דשא סינטטי איכותי (40-70 ש“ח למטר מרובע) - מתאים לצרכן הביתי ומספק פתרון ארוך טווח.

דשא סינטטי פרמיום (85-120 ש“ח למטר מרובע) - מתאים למתקני ספורט בהם ישנה דריכה גבוהה ויש צורך באיכות ועמידות.

כאשר אתם מתלבטים בין בחירת דשא סינטטי זול או איכותי חשוב שתיקחו בחשבון את הייעוד ותקופת השימוש. שימוש תכוף ועמידות לאורך זמן מחייבת שימוש בדשא איכותי. כמו כן עליכם לשאול את עצמכם האם באמת אתם בנויים להתקנה עצמית.


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש