חדר אקוטי לטיפול בנפגעי תקיפה מינית נפתח בבית חולים "יוספטל"

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 28/8/2020 14:06 ● ערב ערב 2981
ראש עיריית אילת - מאיר יצחק הלוי ברך את שר הבריאות - חה״כ יולי (יואל) אדלשטיין ואת מנהלת בית החולים ״יוספטל״ - ד״ר רויטל בר אושר על האצת המהלך לפתיחת חדר אקוטי לטיפול בנפגעי/ת תקיפה מינית באילת, זאת לאחר שנים של מאמץ משותף לפתיחתו. ״פתיחת החדר האקוטי היא פעולה משלימה וחשובה לעבודת מרכז הסיוע לנפגעי/ת תקיפה מינית״ אמר ראש העירייה.
חדר אקוטי לטיפול בנפגעי תקיפה מינית נפתח בבית חולים ''יוספטל''

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין: "מיומי הראשון בתפקיד שמתי למטרה לטפל באופן המקצועי ביותר בנפגעות ובנפגעי תקיפה מינית. האונס הקבוצתי שעברה נערה בת 16 לפני ימים ספורים מהווה תמרור אזהרה בוהק לחברה הישראלית. אנחנו במשרד הבריאות עושים ונמשיך לעשות הכל כדי לטפל בנפגעים ובנפגעות בכל מקום שייפגעו. אני מודה לצוות המקצועי של משרד הבריאות, לשירותי בריאות כללית ולבית החולים יוספטל, על העבודה החשובה בהקמת הבית האקוטי". לדברי ד"ר רויטל בר אושר - מנהלת יוספטל ומרחב אילת של הכללית: "אנו מצטרפים לשרשרת הטיפול הנדרשת במצב של תקיפה מינית ויודעים לתת את הטיפול המתאים ברגע האמת".

 

כעיר המארחת מעל 2.5 מיליון נופשים מהארץ ומהעולם, פועלת העירייה בכל דרך לשמור על שלום וביטחון הנופשים כולל תכנית ״קיץ בטוח״ הפועלת כבר 15 שנים ונותנת מענה לבני הנוער הפוקדים את אילת מכל הארץ. עוד כחלק מתכנית ״עיר ללא אלימות״ שהחלה באילת והפכה לתכנית לאומית, עיריית אילת היא הרשות היחידה שמפעילה דרכה מרכז סיוע לנפגעי תקיפה מינית ובשנים האחרונות פעלה בכל דרך גם לפתיחת החדר האקוטי. מקופת חולים כללית נמסר, כי החדר שיפעל בבית החולים ״יוספטל״ מאובזר על פי נוהל משרד הבריאות וכולל את כל הציוד הדרוש. בחודשים האחרונים עברו הצוותים הרפואיים המפעילים את החדר הכשרה ייעודית בנושא. הצוותים הרפואיים כוללים מומחים ומומחיות מתחום הגניקולוגיה, כירורגיה, פסיכולוגיה, פסיכיאטריה, עו"ס וסיעוד שיפעלו על פי הנוהל. בית החולים נמצא בקשר רציף עם צוות החדר האקוטי של בית החולים סורוקה מקבוצת כללית, בראשות ד"ר איריס שוהם, שמסייעת בהפעלת החדר ונותנת גם יעוץ מקצועי על פי הצורך.

 

מרכז סיוע לנפגעי/ות תקיפה מינית באילת פועל במסגרת האגף לשירותים חברתיים בעירייה, כחלק מהמרכז הרב תחומי לטיפול ומניעת אלימות. המרכז פועל באמצעות כ – 50 מתנדבות בתוכם 8 מתנדבים גברים, שעברו הכשרה מתאימה ומפעיל גם יחידה לטיפול בנפגעות תקיפה מינית, המציעה טיפול פרטני ללא השתתפות כספית. פעילות המרכז כוללת קו חירום הפועל 24/7, ליווי בהליכים רפואיים, ליווי בהליך הפלילי, פגישות למתן תמיכה ופעילות הסברה במגזר הפרטי והציבורי.

 

כפעולה משלימה לעבודת מרכז הסיוע מיושם באילת "תו ריספקט" – מיזם ייחודי ליצירת מרחב בילוי בטוח לנשים וגברים, במסגרתו עובר צוות העובדים הכשרה לחיזוק יכולת הזיהוי של סימני מצוקה, איתור ומניעה של אלימות והטרדות מיניות, הסבר על סם האונס ועוד. המקום עצמו מחויב בתליית מדבקות וכרזות המיועדות לציבור המבלים, תאורה בהירה בשירותים וקשר רציף עם רכזת הפרויקט והרשויות.


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש