אילת על מפת ההייטק העולמי

מאת: רותם נועם ● 14/8/2020 10:28 ● ערב ערב 2979
לראשונה בהיסטוריה נכנסה העיר אילת לדרוג היוקרתי הבינלאומי של תעשיית ההייטק, כאחת מ-500 הערים בעלות האקוסיסטמים הטכנולוגיים המובילים בעולם, לצד תל אביב וירושלים ● ישראל שיפרה מיקום והיא ממוקמת כעת במקום השלישי מבין מדינות העולם
אילת על מפת ההייטק העולמי
הצוות כולו על טהרת בני אילת. צוות האב אילת

החל משנת 2014, עורכת חברת הייעוץ הישראלית-שוויצרית StartupBlink, סקר אקוסיסטמים, קרי: סקר המיועד לגופים המרכיבים את עולם ההייטק, כגון סטארטאפים, מאיצים (אקסלרטורים), קרנות הון סיכון, חממות טכנולוגיות וגופי מחקר. עד היום כיכבה ישראל במקום הרביעי והמכובד, לצד ארה"ב וקנדה. השנה, עלתה ישראל למקום השלישי והוסיפה לצד תל אביב (מקום 7 בעולם, ירידה מהמקום ה-6 בשנה שעברה), ירושלים (מקום 55 בעולם) וחיפה (מקום 143 בעולם), שלוש ערים נוספות שנכנסו לרשימת 500 הערים בעלות האקוסיסטם הטכנולוגי הטוב בעולם, ביניהן אילת (494), יקנעם (296) ואשדוד (517). 
מבחינת מדינות ארה"ב ניצבת במקום הראשון, לאחריה בריטניה, לאחריה ישראל, קנדה וגרמניה, שזינקה ארבעה מקומות למעלה. לאחריהן מגיעות הולנד, אוסטרליה, שוויץ, ספרד ושבדיה. סין ממוקמת במקום ה-14, זינוק של 13 מקומות. 

 


לפני תל אביב ממוקמות בדירוג: סן פרנסיסקו, ניו יורק, לונדון, בוסטון, ולוס אנג'לס. העיר היחידה מחוץ לארה"ב המקדימה את תל אביב היא העיר בייג'ינג, שזינקה ב-11 מקומות למקום השישי. את העשירייה הראשונה סוגרות ברלין, מוסקבה, ושנחאי.
האקוסיסטם של כל מדינה ועיר נמדדים משילוב של מספר הסטארט אפים, איכותם, והסביבה העסקית בה הם פועלים, בין היתר נבדק הנטל הבירוקרטי, לצד איכות החיבור לרשת האינטרנט בבמדינה לצד פרמטרים נוספים אותם משקללת החברה באמצעות אלגוריתם ייעודי. 
לדברי החברה, המדד מבוסס על דגימה של כ-15%-20% מהגופים באקוסיסטמים בעולם, ובנוסף על מידע על 100 אלף גופים נוספים, שמקורו בשותפות הדאטה של StartupBlink כמו "מיט-אפ" ו-"קראנצ'בייס". בחברה מדגישים שהמדד אינו מבוסס על דאטה סובייקטיבי כמו ראיונות וסקרים, ולא בוצעו בו "התאמות" בהתבסס על מיקום, או קריטריונים סובייקטיבים אחרים.

 


העיר אילת נכנסה לרשימה בזכות מפעל אחד הפועל בה ומרכז את כלל פעילות הסטארטאפים בעיר – האב אילת, המורכב מצוות מקומי ששם לו למטרה להוות חממה טכנולוגית וגוף המקדם מיזמי טכנולוגיה. נכון להיום עובד האב אילת עם כ-400 סטארטאפים, הוא הציג עד כה 30 תכניות חדשנות שהוצגו בלמעלה מ-100 אירועי חדשנות, סדנאות וכנסים בינלאומיים. המיזם מתהדר ב-12 סטארטאפים בוגרי תכניות שגייסו השקעות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, וערכו למעלה מ-40 עסקאות שנסגרו מול לקוחות בשווי של עשרות מיליוני שלים. 2,000 צעירים בני אילת כבר עברו הכשרות והשתתפו בתכניות שונות שמטרתן לקדם את ההכרות של בני הדור הצעיר עם עולם הסטארט אפים ואפילו כ-5,000 תיירי הייטק כבר ביקרו בעיר במגוון האירועים שערך ההאב. 
האב אילת מספק כיום מגוון עצום של שירותי קהילה בתחום הטכנולוגיה והייטק, החל מחלל עבודה מעוצב וחינמי המאפשר לבעלי ידע, פרילנסרים, וסתם אנשים עם רעיונות, להיפגש ולהתחבר עם משקיעים ויזמים, והוא מסייע גם בהשמה של עובדים בתחום הטכנולוגי ואף מסייע לעובדים למצוא עובדים מתאימים, אבל בראש ובראשונה הוא מאפשר ליווי מקצועי והטמעת כלים שיאפשרו לסטאראפיסט המתחיל להתקדם בעולם חברות ההזנק.


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש