מסיימי תיכון "רבין" חותמים בלוחות רישוי

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 1/7/2020 23:48 ● ערב ערב 2973
בבית ספר התיכון ע"ש "רבין" מובילים מסורת רבת שנים, במסגרתה את קירות בית הספר מעטרים קירות אומנותיים, פרי יצירתם של כל מסיימי י"ב בבית הספר. השנה בחרו התלמידים להשאיר את חותמם דרך לוחיות רישוי. הקיר המרהיב שנוצר הוא מזכרת אמנותית שמשאירים התלמידים לדורות הבאים.
מסיימי תיכון ''רבין'' חותמים בלוחות רישוי

בפעם ה – 30 יצרה דליה אלון - מורה ומטפלת באמנות מתיכון "רבין" את קיר מסיימי י"ב. בהתרגשות גדולה היא מספרת השנה, כי למעלה מ – 6,000 תלמידים כבר לקחו חלק בפרויקט האמנותי, שהתחיל לפני 30 שנים עוד בתקופתה של מנהלת בית הספר המיתולוגית - שמחה הראל בביה"ס אלון. "המטרה הייתה שהתלמידים שמסיימים ללמוד אחרי 12 שנים, ישאירו אחריהם מזכרת לדורות הבאים אחריהם" אמרה אלון שמובילה את הפרויקט משנות ה – 90 והוסיפה: "הפרויקט כל כך מוצלח ומרגש, שתלמידים שנכנסים בכיתה ז' לבית הספר, כבר מתחילים לתכנן ולחשוב איך יראה הקיר שלהם כשיסיימו ללמוד".

 

משבר הקורונה והלמידה מרחוק לא מנעו מהתלמידים לקיים גם השנה את הפרויקט. כבר בתחילת השנה, תכננו התלמידים באמצעות נציגים מכל הכיתות את הקיר האומנותי. על התהליך הסבירה אלון, כי כולם מעלים רעיונות גם ברמה האמנותית וגם מבחינה תקציבית. לאחר מכן נערכת הצבעה ומחליטים על הנושא. השנה בחרו כאמור התלמידים להשאיר את חותמם דרך לוחיות רישוי. "ככה למעשה יצרנו תעודת זהות אישית שלהם. כל תלמיד היה אמור לתכנן את הלוחית שלו על ידי טקסט או ציור ולכוון למסע אליו הוא יוצא" אמרה אלון והוסיפה: "הדבר המשותף לכולם הוא שהם היו צריכים למצוא מעין קוד מספרי סודי ואותיות שלהם. כך נוצר שחלק כתבו תאריכי לידה, חלק אחר ממש הגיעו עם הקוד למקומות גבוהים ומעניינים. עוד דבר שמשותף לכולם זה התמונה, השם שלהם ודגל ישראל שנמצאים בצד הלוחית".

 

השבוע ביקר בבית הספר ד"ר דרורי גניאל – ראש מינהל שח"ק וביחד עם דליה אלון, לא ויתר על תמונה ליד קיר הרישוי.


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש