יריד תעסוקה שלישי לתושבי אילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 1/7/2020 23:47 ● ערב ערב 2973
כחלק מהמאמצים המשותפים לצמצום אחוז האבטלה בעיר אילת, שהיה הגבוה ביותר בארץ בשיא משבר הקורונה, קיימה העירייה בשיתוף משרד התיירות, התאחדות המלונות ולשכת התעסוקה, יריד תעסוקה שלישי. לנקלטים והמתמידים מבטיחים בתי המלון, תנאים משופרים והטבות.
יריד תעסוקה שלישי לתושבי אילת

 

לצד תכנית חירום שגיבשו שירות התעסוקה ועיריית אילת, להוצאת העיר אילת מעומק האבטלה, קיימה כאמור העירייה היום (ב') יריד תעסוקה עירוני שלישי, בהשתתפות התאחדות מלונות אילת ובעלי עסקים מקומיים. לצד 16 עמדות מעסיקים ברובם  מענף התיירות, הופעלו שתי עמדות מרכזיות, האחת על ידי שירות התעסוקה והשנייה על ידי אגף צעירים והאגף לפיתוח כלכלי בעירייה, בהן רוכזו מגוון משרות שנאספו ממעסיקים ברחבי העיר. את היריד האמור פקדו רק 120 מבקשי עבודה לעומת ירידים קודמים אותם פקדו למעלה מ – 300 בכל פעם. לפי נתוני שירות התעסוקה נכון להיום עומד אחוז האבטלה באילת על 30.8%. בלשכת התעסוקה באילת רשומים 10,551 מבקשי עבודה. בטרם המשבר ולאורך השנים עמד אחוז האבטלה באילת על 2% בלבד.

 

גם את היריד הנוכחי ביקר ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי שציין: "נמשיך לעשות כל שניתן כדי לסייע לתושבי אילת שאינם עובדים לחזור למעגל העבודה ועל מנת לדאוג לרווחת תושבי אילת כולם". ביחד עם ראש העירייה ביקר את היריד גם מנכ"ל משרד התיירות - אמיר הלוי שאמר: "אנחנו שמחים שאילת היא עיר התיירות הראשונה שמתאוששת, אך היא זקוקה לכח אדם שיתמוך בתעשיית התיירות. אנחנו עושים הכל כדי לשלב ישראלים בכל סוגי העבודות, כולל עבודות צווארון כחול כמו שטיפת כלים, ניקיון וחדרנות, בינתיים בהצלחה מועטה. זו הסיבה שקידמנו את החזרת העובדים הירדנים לאילת לעבודות אלו ואנחנו מקווים שההתאוששות תימשך ועוד עובדים ישראלים יחזרו למעגל העבודה ביתר מקצועות התיירות".

 

כידוע על רקע השלכות משבר הקורונה על כלכלת העיר אילת הנשענת ברובה על תיירות, וכך גם על מצב התעסוקה שהגיע בתחילת המשבר ל – 70% אבטלה, סוכם בין שירות התעסוקה ועיריית אילת על הפעלת תכנית חירום, במסגרתה יינתנו מענים תעסוקתיים ייחודיים לתושבי העיר כולל תגבור של לשכת התעסוקה באילת למתן מענים לתושבי העיר. התוכנית תתבסס על שני צירים מרכזיים: ציר ההיצע יכלול השקעה בהכשרה והשמה עבור המתייצבים בשירות התעסוקה, בדגש על תהליכי גיוס, אבחון, ייעוץ תעסוקתי ועוד. בנוסף יוקם מרכז הכשרה, בשיתוף פעולה עם גופי ההכשרה הפועלים בעיר. התוכנית תתבצע בתיאום עם כלל הגורמים המקדמים תעסוקה בעיר עבור כל האוכלוסיות המתגוררות בה, ותוך שימוש בכלים טכנולוגיים חדשניים, בדגש על הקניית כלים וכישורים לעבודה מרחוק.

 

ציר הביקוש, יכלול גיוס שותפים מהמגזר העסקי ותוכניות עסקיות לעיר (מקומות עבודה, עסקים קטנים), יצירת שיתופי פעולה ברמה המקומית והארצית כגון הזמנת יזמים ושילובים במהלכים שונים בעיר, והקמת תשתיות לקליטת עיסוקים חדשים בעיר.


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש