בגרות באומנות

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 25/6/2020 00:16 ● ערב ערב 2972
תלמידי שכבת י' ממגמת האמנות העירונית, הציגו פרזנטציות כחלק מפרויקט מוביל של משרד החינוך - דיאלוג עם אמן בהנחיית ליעד אנקר ואורית שבתאי. התלמידים חקרו אמנים שונים, כתבו שאלת חקר וניתחו את הסגנון היצירתי של כל אמן. כשסיימו את החלק העיוני, יישמו את הדיאלוג באופן חזותי כאשר חומר הגלם המרכזי היה נעליים. התהליך היה מרתק ורווי בתכנים וביצירתיות, חלק מהתלמידים העמיקו בסגנונו של האמן הנבחר, חלקם בחרו להוציא את הדימוי מהקשרו וביטאו את הדיאלוג באינטרפרטציה אישית יותר.
בגרות באומנות

מגמת האומנות היא כיתה עירונית משותפת לשלושת בתי הספר התיכוניים, במסגרתה לומדים התלמידים מכיתה י' עד י"ב.  בוגרי המגמה ניגשים לבגרות 5 יחידות (3 יחידות בתולדות האמנות ו-2 יחידות באמנות מעשית). במסגרת הלימודים נחשפים התלמידים לסיורים במוזיאונים, עבודות של אמנים ידועים, מפגשים עם אמנים מרתקים ועוד. תלמידי המגמה רוכשים בהדרגה במהלך השנה הראשונה מיומנויות של טכניקות מגוונות, למידה עצמית וחשיבה מסדר גבוה. המטרה המרכזית לפתח את המסוגלות  להפוך את מחשבותיהם למעשים.

 

במחצית הראשונה של השנה, יצאו תלמידי המגמה לסיור בעיר ירושלים, בעקבות הביאנלה של ירושלים המוקדשת לחקירת מקומות המפגש שבין עולם האמנות העכשווית ועולם התוכן היהודי. סיור נוסף ומיוחד במינו התקיים בעיר אילת, בקניון מול הים לקראת יום האישה הבינלאומי, בעקבות תערוכת הצילומים No label‏ – ללא תווית. התלמידים שוחחו עם אוצרת התערוכה קרן אלמוזנינו והצלמת-יוצרת ‏לירן יוחאי ‏על ייחודה ומטרתה של התערוכה בין היתר להנכיח את הנשיות ואת עוצמתה ללא צורך בתיוג או ‏כותרת.

 

 

מגמת האמנות היא אחת מ – 25 כיתות עירוניות בהן לומדים כאמור תלמידים משלושת בתי ספר התיכוניים ("בגין", "גולדווטר" ו"רבין"). מטרת הכיתה העירונית להגדיל את ההיצע עבור התלמידים להגברת מקצועות מעבר למקצועות הליבה. בין המקצועות המוצעים לתלמידים: ביולוגיה, פיסיקה, הנדסת תוכנה, מדעי החברה, תיירות ופנאי, אמנות, מדעי המחשב, ערבית, תנ"ך, מינהל וכלכלה, מחשבת ישראל, צרפתית, רוסית, ספרדית, כימיה, חינוך גופני, מדעי הים/ימאות ספינות, לימודי משפטים וביולוגיה ימית.


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש