לראשונה בעולם -תחנות אוטובוס ממוזגות חכמות באילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 21/6/2020 10:50 ● ערב ערב 2971
לראשונה בארץ ובעולם, הוצבה תחנת אוטובוס ממוזגת וחכמה, בעיר אילת – בירת הנופש של ישראל, המארחת מידי שנה כ – 2.8 מיליון נופשים מהארץ ומהעולם. עיר בה הקיץ נמשך כמעט כל השנה. בשלב הראשון יוצבו תחנות אוטובוס בשני אתרים מרכזיים בעיר, בעלי נפח פעילות משמעותי. מדובר בתחנות סגורות וממוזגות בעלות דלתות אוטומטיות, הכוללות גם שילוט אינטראקטיבי ומסך מגע המאפשר לנוסעים לקבל מידע בזמן אמת על לוחות הזמנים של הקווים הפועלים בתחנה, מסלולי האוטובוסים, מידע תיירותי ועוד. התחנה הראשונה הוצבה הבוקר (ד') בסמוך לכיכר התיירות ממנה נוסעים בקווי אגד לחלקה הדרומי של העיר, שם אפשר ליהנות מרצועת החוף הדרומית, מבתי מלון ומאטרקציות כמו המצפה התת ימי, הדולפין ריף ואתרי צלילה עם שונית אלמוגים מדהימה.
לראשונה בעולם -תחנות אוטובוס ממוזגות חכמות באילת

לצד הצבת עשרות עמדות Next Bus דיגיטליות בתחנות ההמתנה לאוטובוס, המעדכנות על זמן הגעת האוטובוסים, יזם משרד התחבורה פיילוט מיוחד בעיר אילת בשיתוף עיריית אילת וחברת אגד, במסגרתו יופעלו כאמור תחנות אוטובוס ממוזגות וחכמות. עלות כל תחנה - 180 אלף ₪, במימון משרד התחבורה. התחנה הממוזגת תיתן מענה קריר ונעים במזג האוויר החם של העיר אילת. התחנה הראשונה הוצבה כאמור במיקום אסטרטגי בעיר, בכיכר מרכז התיירות מול קניון "מול הים" לכיוון דרום ובסוף החודש תוצב תחנה ממוזגת חכמה נוספת בשדרות התמרים – רחובה המרכזי של העיר.

מדובר כאמור בתחנה סגורה ממוזגת במידות 2.5 על 5.20 מטרים עם דלתות הזזה אוטומטיות מזכוכית הכוללת גם שילוט אינטראקטיבי ומסך מגע. בתחנה יוצג מידע אלקטרוני על התחבורה הציבורית בעיר ועל הקווים שעוברים בתחנה וכן מידע של תאגיד התיירות העירוני ועמדה להטענת כרטיסי "רב קו". התחנה נגישה לבעלי מוגבלויות. המזגן בתחנה יפעל במהלך רוב שעות היום, למעט שעות מסוימות בלילה, בהן התחנה תהיה סגורה. התחנה מרושתת במצלמות המשדרות ישירות למוקד העירוני שמאויש 24 שעות ביממה כחלק ממערך המצלמות העירוני. בנוסף, תותקן בתחנה מערכת של נורות אולטרה סגול לחיטוי התחנה מזיהומים ומחיידקים שתשמור על ההיגיינה המיטבית כמתבקש בתקופה זו בצל הקורונה וכן יוצב שילוט ויודבקו מדבקות, שיסמנו את המרחק החברתי הנדרש בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

 

 

לדברי אלי לנקרי, סגן וממלא מקום ראש עיריית אילת, שקידם  את המהלך כחלק מתכנית עיר חכמה אותה הוא מוביל ביחד עם ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, "מדובר בשיפור משמעותי בתנאים של הנוסעים בתחבורה הציבורית באילת - כעיר חמה וחכמה. זו בעיניי דוגמא מצוינת לחדשנות ולשילוב טכנולוגיות פשוטות עם טכנולוגיות מתקדמות על מנת לשפר את איכות החיים של תושבי העיר ואת איכות חווית הנופש והחופש של הנופשים הבאים בשערי העיר מהארץ ומהעולם. אחרי הכול אלה המטרות החשובות, שאנו פועלים לקדם בתיירות בכלל ובתכנית העיר החכמה שאנו מובילים בפרט״. 

התחנה יוצרה ע"י חברת "רוט תעשיות" המובילה בארץ לתכנון, ייצור ואספקת סככות המתנה מדגמים שונים לרווחת משתמשי התחבורה הציבורית. החברה משמשת כזכיינית של משרד התחבורה, קרן השיפורים של אגד ונתיבי ישראל לאספקת סככות המתנה בכל רחבי הארץ.


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש