צילום אווירי – לא רק תחביב

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 10/6/2020 23:40 ● ערב ערב 2969
מרביתנו מכירים את ענף הצילום האווירי כתחביב אהוב על רבים אשר רוכשים רחפן מקצועי ממיטב כספם ויוצרים סרטונים מרהיבים עם שפע של נופים מוכרים אך מזוויות חדשות ומרעננות. איכות הצילום הגבוהה, הנגישות היחסית של הרחפנים והיכולות הטכנולוגיות המרשימות שרק הולכות ומשתכללות – כל אלו הפכו את ענף הצילום האווירי לאחד מן המוכרים והפופולריים ביותר כיום בתחום הצילום.
צילום אווירי – לא רק תחביב

אולם צילום אווירי הוא איננו רק תחום נהדר לצילומים חובבניים, וישנם צלמים מקצועיים בישראל אשר מציעים את שירותיהם תוך התמחות ייחודית בענף. כיצד זה בא לידי ביטוי בפועל? בואו להכיר את עולם הצילום האווירי מקרוב.

 

לא מספיק לשכור רחפן

 

השקענו ברחפן מקצועי בעל יכולות תמרון אוויריות מעולות ויכולות שליטה למרחקים גבוהים, השקענו בציוד צילום באיכות הגבוהה ביותר, והנה השקנו את הרחפן והטסנו אותו מעלה כדי להעניק לנו שפע של צילומי ווידאו וסטילס מרהיבים ביופיים.

אך כאשר רוצים להפיק את המיטב מן היכולות של הרחפן לא די בציוד מקצועי מתקדם, וחשוב להביא גם ידע תיאורטי המאפשר לבחור זוויות צילום ייחודיות אשר מקנות לצילום את הנופך האומנותי. הנה כמה דוגמאות בהן מוטב לשכור את שירותיו של צלם מקצועי לתפעול הרחפן.

 

צילום אווירי לפרסומות

 

דמיינו לרגע סרטון שיווקי של העיר אילת. האם באמת אפשר לדמיין את הסרטון ללא קבלת זוויות מעניינות ומרתקות ממעוף הציפור? מרבית הסיכויים שכאשר רוצים להציג עיר הנופש במלוא תפארתה, אז הרי שצילומים אוויריים מרהיבים ביום, בין ערביים ובליל יכולים לעורר את הרגש בקרב הצופים ולעודד אותם לברר על חופשה עתידית קרובה או רחוקה.

חברות שיווק ופרסום רבות שוכרות את שירותיהם של צלמים מקצועיים לצורך הפקת צילומים אוויריים שמעובדים לאחר מכן לפרסומות טלוויזיוניות וכאלו המוצגות ברשתות החברתיות. רבים מן הצלמים

 

צילום אווירי לחברות נדל"ן והנדסה

 

עוד בתחום השיווקי ניתן למצוא צלמים מקצועיים לצילומים אוויריים המסייעים לחברות אדריכלות ונדל"ן להציג את המבנים בזוויות מעניינות ושיווקיות יותר. אם ננסה לרגע לדמיין את הצילומים המוצעים בכל סרטון תדמיתי של חברות בנייה, הרי שתמיד נראה את הפרויקטים ממעוף הציפור.

עוד באותו ענף אך מזווית שונה לחלוטין, צילומים אוויריים מסייעים לחברות הנדסה ובנייה לבצע מעקבים שוטפים אחר קצב התקדמות הפרויקטים. לצד הסתמכותם על מנהלים בשטח, הדרגים הבכירים יכולים לעקוב ולראות במו עיניהם את שלבי הפרויקט.

 

צילום אווירי למיפוי אווירי

 

והנה משהו שרבים כמעט ואינם מכירים בענף הצילום האווירי; רשויות מוניציפליות, גורמים ממשלתיים שונים וגופים ומוסדות שונים הפעילים לצורכי מחקר, עושים שימוש ניכר בצלמים המתמחים בצילום אווירי לצורכי מיפוי והבנת תווי השטח.

כאן אין מדובר בציוד צילום רגיל, והרי שהציוד הטכנולוגי הנדרש מאפשר לבצע מדידות מדויקות. אלו יכולות להידרש עבור תכנון עתידי של עבודות תשתית ושלל צרכים מחקריים שונים לבדיקת סוגי אדמות ומחקרים חקלאיים.


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש