רוכשים מיטה? אל תתפשרו על הבסיס

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 10/6/2020 23:39 ● ערב ערב 2969
כאשר אנחנו ניגשים לרכוש מיטה חדשה, מרביתנו מסתכלים על שני מרכיבים בסיסיים – העיצוב הכולל של בסיסה וטיב המזרן הנרכש. אולם בעוד שמרביתנו חושבים שדווקא המזרן הוא זה שיכתיב את הטון באשר לאיכות המיטה, מוטב לצלול קצת יותר לעומק תפקידו של בסיס המיטה ולהכיר את תרומתו הניכרת לאיכות המזרן, איכות השינה שלנו ואורך חיי המדף של המוצר.
רוכשים מיטה? אל תתפשרו על הבסיס

 

בסיס מיטה – לא רק דקורציה

 

כאשר אנחנו רוכשים מיטה קומפלט, המשמעות היא מזרן יחד עם בסיס המיטה. לרוב בסיסים אלו בנויים על עץ מלא, אך ניתן גם למצוא חומרים זולים יותר המתבטאים בטווח נרחב של מחירים.

בבחירתכם את המיטה, אל תתפשרו על מזרן איכותי, אך בו-זמנית הקפידו גם לוודא כי אכן הבסיס שומר על הנתונים מסוימים. זאת לאור העובדה שלצד היותו פריט המכתיב את הקו העיצובי הכולל של המיטה, הרי שהבסיס הוא גם השלדה אשר תומכת הן במזרן והן במנח הגוף. להלן מספר פרמטרים מרכזיים אותם כדאי להכיר בקניית בסיסי מיטה איכותיים.

 

עץ מלא בלבד

 

השוק רווי בשפע של בסיסי מיטה הבנויים על חומרי גלם משתנים. באשר למחיר, מוטב שלא להתפשר על חומרי גלם איכותיים שכן עץ מלא נחשב לחומר עמיד ואיתן במיוחד אשר איננו מתקער או מתעקם לנוכח שינוי חום-קור קיצוניים, תנאי מזג אוויר המאפיינים את ישראל לאורך מרבית עונות השנה. הקפדה על עץ מלא תאפשר לכם גם שלא להתפשר על הפן העיצובי, זאת כיוון שמדובר בחומר גלם בעל אפשרויות גימור ועיצוב גמישות ונרחבות.

 

מרווחים בין לוחות העץ

 

שימו לב להבדלים ניכרים שישנם בין בסיסי מיטה שונים, ובעיקר באשר לאזור התומך במזרן. בעוד שישנם בסיסי מיטה עם משטח הרמטי אשר מחזיק את המזרן, מוטב להשתמש בבסיסי מיטה המבוססים על לוחות עץ עם מרווחים קבועים. מטרתם של לוחות עץ בעלי מרווחים קבועים היא לאפשר למזרן 'לנשום' מחלקה האחורי של המיטה, ובכך למנוע את התחממותו היתרה.

בסיסי מיטה מסוג זה יכולים להנעים את זמננו במיטה, להפחית הזעה וכך גם לשפר את איכות השינה.

 

איכות גימור גבוהה

 

גם כאשר מתנוססות סיסמאות שמושכות את העין דוגמת מיטות זוגיות במבצע או מיטות קומפלט במחירי סוף שנה, אל תמהרו לבצע את הקנייה מבלי לבחון היטב את המוצר במו עיניכם. גם כאשר מדובר בעץ מלא, הקפידו לוודא שאיכות הגימור היא גבוהה והעבירו את אצבעותיכם על העץ ובעיקר באזורים החשופים השונים. האם חשתם בעקצוץ לאור סיבים חשופים? במקרה שכזה מוטב לבקש לבחון בסיסי מיטה נוספים שכן איכות גימור ירודה עלולה להוביל לקוצניות העץ ומשם גם לפציעות בקרב ילדים קטנים.

 

קבלת אחריות על המוצר

 

בעוד שמרביתנו חוששים שמא המזרן ייהרס עם הזמן, הרי שכדאי לתת את הדעת גם על מידת חוזקו של בסיס המיטה. באם אחד מן הלוחות התומכים יישבר, הרי שהדבר ישפיע באופן מהותי על נוחיות המיטה. הקפידו להתעקש על קבלת אחריות מלאה על המוצר לאורך השנה הראשונה. כדאי לדעת כי ישנן אף חברות אשר מספקות אחריות לכל החיים, ועל-כן מוטב לערוך סקר שוק קפדני ומעמיק.


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש