חוזרים ללימודים גם בגני הילדים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 13/5/2020 20:11 ● ערב ערב 2966
783 ילדי גני עירייה (טרום חובה וחובה) הגיעו היום לגנים, שמחים ונרגשים. על פי המתווה של משרד החינוך ילמדו ילדי כל גן בשתי קבוצות, קבוצה אחת בימים א'-ג' וקבוצה שניה בימים ד'-ו'. הבוקר (א') לאחר ששהו בבתים משך חודשיים בצל הקורונה, הגיעו כאמור הילדים כשהם נרגשים ואת פניהם קיבלו הגננות עם מסכה על הפנים. סך הכל לומדים באילת 2,406 ילדים ב – 78 גנים.
חוזרים ללימודים גם בגני הילדים

הבוקר נרשמה נוכחות של 65% מהילדים (783 מתוך 1,203 ילדים שעתידים ללמוד במחצית הראשונה של השבוע). גם מעונות היום נפתחו הבוקר. עוד השבוע לאחר שבוע ימים בו שבו ללימודים, תלמידי כיתות א' – ג' הלומדים גם הם בקבוצות קטנות, נרשמה נוכחות של 63% מהתלמידים. בחינוך המיוחד ישנה נוכחות של 70% וכך גם בקרב כיתות י"א –י"ב העוסקים בלמידה ממוקדת לבגרויות. לקראת החזרה של ילדי הגנים בהתאם למתווה משרד החינוך נערכה עיריית אילת באמצעות אגף החינוך במינהל שח"ק עם ניקיון וחיטוי של הגנים, הפצת איגרות הסברה להורים, העמדת מוקדי חיטוי (אלכוג'ל ומגבוני חיטוי) כולל סבון לרחיצת ידיים בכמות מוגדלת והפצת תצהירי בריאות מקוונים עמם יצטרכו הילדים להגיע מידי בוקר לאחר מדידת חום בבית. בשלב זה עוד לא מותרת הרחבת יום הלימודים, לכן אין הפעלת צהרונים. ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי ביקר את הילדים בחלק מהגנים וברך את כולם בברכת "ברוכים השבים".

כחלק מההיערכות לחזרה ללימודים, שקדו הגננות על חלוקה לקבוצות תוך חשיבה מעמיקה על צרכי הילדים, ותוך שיקולי דעת מקצועיים. בהתאם למתווה החזרה ללימודים, ילמדו כאמור הילדים בשתי קבוצות, כל קבוצה שלושה ימים. מספר הילדים בכל גן עומד על 18 בסך הכל, והלמידה מתבצעת בשתי קבוצות, כשבכל קבוצה 9 ילדים. כל קבוצה תלמד 3 ימים בשבוע (א-ג, ד-ו).

בכל גן נפתחו הבוקר כל השערים בשעה 7:55, דרכם צעדו כאמור מאות ילדי הגנים. כל ילד נדרש להגיע עם הצהרת בריאות חתומה על ידי ההורים לאחר מדידת חום בבית. עוד למען בריאות הילדים, התבקשו ההורים לצייד את הילדים בבקבוקי מים אישיים כיוון שלא תותר שתיה בכוסות.

בהתאם להנחיות אגף החינוך, ייפתח כל בוקר בשיח מרגיע הן קבוצתי והן אישי, למתן מענה רגשי לילדים. כניסת הורים לא מותרת לגן מטעמי בריאות.


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש