בצל הקורונה - דואגים לעיר אילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● 7/4/2020 14:23 ● ערב ערב 2961
מאז פרוץ המשבר בצל מגפת הקורונה, שב ומתריע ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי על הסיוע המיוחד הנדרש לעיר אילת שכל כלכתה נשענת על ענף התיירות. השבוע, עלתה וצפה הפגיעה הקשה בעיר אילת עם פרסום נתוני האבטלה על ידי שירות התעסוקה, לפיהם העיר אילת נפגעה באופן הכי קשה בישראל ממשבר הקורונה עם שיעור דורשי עבודה שהגיע ל-69.3% בתוך חודש בלבד. הנתונים לא כוללים עצמאים שסגרו עסקים.
בצל הקורונה - דואגים לעיר אילת

במכתב נוסף ששיגר השבוע ראש העירייה לראש הממשלה – בנימין נתניהו, שב וביקש ראש העירייה את התערבותו הדחופה בטיפול במשבר הכלכלי הקשה והמיוחד, אליו נקלעה העיר אילת בעקבות משבר הקורונה. "הצונאמי הכלכלי" העובר על העיר אילת אינו דומה לשום עיר אחרת בישראל" כתב ראש העירייה במכתב וציין בפני ראש הממשלה, כי לפחות 25,000 מבין 33,500 מועסקים בעיר פוטרו או הוצאו לחל"ת. מהם מדובר באלפי משפחות ששני בני הזוג איבדו את מקור פרנסתם. כל זאת, כאשר ידוע שיוקר המחייה באילת בשל מאפייניה הייחודיים הוא מהגבוהים בישראל והשכר הממוצע בה נמוך ב- 15% מהשכר הממוצע בישראל, "נתון המלמד שלחלק גדול מהמפוטרים אין "רשת בטחון" כספית אף לא לתקופה קצרה" הבהיר ראש העירייה. עוד בין הנתונים שהציג ראש העירייה על מנת להבהיר למקבלי ההחלטות את חומרת המצב: כל 12,000 חדרי המלון בעיר אילת סגורים, כ-80% מ- 6,700 העסקים הקטנים סגורים, כ- 25,000 מועסקים מבין 33,500 מועסקים בעיר פוטרו (30%) או נשלחו לחל"ת (70%), ביניהם אלפי משפחות בעיר עם שני בני זוג שהופסקה עבודתם בין אם בחל"ת או בפיטורים. עוד בעניין זה הדגיש ראש העירייה, כי משקלם של המועסקים בישראל אשר פוטרו או הוצאו לחל"ת מבין כלל המועסקים בישראל עומד על כ- 15% ואולם בעיר אילת משקלם של אלו עומד על 75%!!! העתק מהמכתב הקורא לממשלת ישראל להתערב הועבר גם לשרי האוצר והתיירות ולמנכ"לי המשרדים.

 

עוד פנה ראש העירייה לחה"כ עודד פורר שמונה לאחרונה כיו"ר ועדת הכספים וביקש ממנו לייחד דיון דחוף לעניין האתגרים עמם מתמודדת כאמור העיר אילת. גם בפניה זו תאר ראש העירייה את גודל המצוקה והסכנה בה נמצאת  העיר אילת. "לצערי בשרשרת מזון זו נפגעו קשות כל החוליות - בתי מלון, מסעדות, אטרקציות, קניונים, מוניות ועוד" ציין ראש העירייה תוך שהוא מדגיש שוב ושוב את הנתון המדאיג, לפיו מעל ל 75%  מהמועסקים באילת פוטרו או יצאו לחל"ת.

 

לצד הבקשה להעניק לעיר אילת, התייחסות מיוחדת ונקודתית לטיפול במשבר הכלכלי ובעיקר בהשלכותיו, נערכת העירייה גם ליום שאחרי המשבר. במסגרת זו, בהובלת סגן וממלא מקום ראש העירייה – אלי לנקרי, פועלים שני פורומים עירוניים - "פורום תיירות" ו"פורום כלכלי-תעסוקתי", ומתקיימים בהם דיונים באשר להתמודדות עם המשבר וכן בהכנת תכנית העיר "ליום שאחרי" ולאסטרטגיית היציאה מהמשבר והחזרה לשגרה ולצמיחה מחודשת.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת