קיץ לא עקיץ

מאת: דוברות עיריית אילת ● 7/4/2020 13:46 ● ערב ערב 2961
לצד פעולות ניטור והדברה שמבצעת העירייה כנגד יתושים, קוראת העירייה לציבור לייבש מקורות מים עומדים וגם לדווח על בריכות פרטיות ריקות או לא מטופלות. דורון אלימלך – תברואן העירייה מסביר, כי מים עומדים בבריכה לא מטופלת הם כר פורה לדגירת יתושים המתפתחת תוך שלושה ימים, לכן חשוב לבצע הדברה כבר בשלב הדגירה. ביחד נפעל למנוע את המטרד
קיץ לא עקיץ
בריכה לא מטופלת המהווה כאמור כר לדגירת יתושים.

עם תחילתו של הקיץ נערך אגף התברואה בעירייה עם פעולות הדברה על מנת למנוע את מטרד היתושים. במסגרת זו מבצע צוות האגף פעולות ניטור שוטפות בתעלות, בורות ניקוז ועל פי תלונות תושבים ופועל לרסס בתי גידול. פעולות נוספות נעשות גם על ידי המשרד להגנת הסביבה ובמסגרת הוועדה המשותפת לאיכות הסביבה מול עקבה השכנה. לצד אלה קוראת העירייה לציבור לגלות ערנות, להתריע ובכך לסייע במיגור המטרד. בימים אלה של תחילת הקיץ וודאי במהלכו, יש לגלות ערנות באשר להיקוות מים ולזיהוי מקור דגירה. ביחד נפעל למנוע את המטרד על ידי ייבוש מקורות מים במרחב הפרטי: מזרקות פעילות, מקלטים ופירים מוצפים במים, נקזי גשמים וכיו"ב, טיפול בבריכות שחייה פרטיות ובריכות נוי וריקון מלא של בריכות לא פעילות, תיקון ברזים וצינורות דולפים, חידוש יומיומי של כלי שתייה לבעלי חיים ועוד. מבעלי בריכות שחיה ובריכות נוי, נדרש להקפיד במיוחד שלא יתפתחו זחלי יתושים במים. בכל מקרה של גילוי מוקד מים שיש בו חשש לדגירת יתושים, יש לדווח מיידית למוקד העירוני 106.

 

לצד הפעולות השוטפות למניעת מטרד היתושים, מנצלת העירייה את צו השעה הקובע בצל משבר הקורונה, כי על האנשים לשהות בבתים ומבצעת פעולות הדברה מתוגברות ברחבי העיר, לטיפול בנגעי המזיקים והמכרסמים. בטיפול נגד זבובים ביצעה העירייה באמצעות אגף התברואה, הדברה בכל מכולת אשפה שעברו שטיפה זאת לצד הדברה באזורים שנתגלו בהם רימות זבובים. כנגד מכרסמים, ביצעה העירייה הדברה יזומה בשוחות הביוב הציבוריות. לצד אלה מתבצעת הדברה בפעילות שוטפת כמענה לפניות התושבים דרך המוקד העירוני.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

                                                                                                                  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש