שיטות מובילות לטיפול באסטמה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 6/4/2020 18:02 ● ערב ערב 2961
מחלה דלקתית שגורמת לחסימה של דרכי הנשימה יכולה להוביל להמון תסמינים, החל בקוצר נשימה, דרך שיעול ועד פליטת ליחה. התסמינים יכולים להחמיר בעקבות נסיבות שונות ומגוונות כמו למשל מזג האוויר, אלרגיות, זיהום אוויר, מחלות ויראליות ועוד.
שיטות מובילות לטיפול באסטמה

 

איך מאבחנים?

 

ברוב המקרים רופא הילדים הוא שמאבחן את המחלה בתקופת הילדות, לאחר תלונות ותסמינים של קוצר נשימה וצפצופים. אבחון אסטמה נעשה על ידי בדיקת תפקודי ריאות, בדיקה זו גם יכולה להראות מהי מידת חומרתה של המחלה. כמו כן ניתן לאבחן את המחלה על ידי ביצוע בדיקה פשוטה של נשיפה לתוך מכשיר ייעודי שנקרא peak flow. התוצאה של הבדיקה מאפשרת לראות אם קיימת חסימה בדרכי הנשימה. כדי ללמוד לחיות עם המחלה ולהפחית את התסמינים שלה יש לעקוב ולטפל, כאשר ישנן כמה שיטות שנחשבות ליעילות בכאלו מצבים.

 

טיפול תרופתי

 

אם עוד לא ניחשתם, שמה הרפואי של המחלה הדלקתית שגורמת לחסימת דרכי הנשימה הוא אסטמה, כאשר לפי נתונים 5%-7% מהאוכלוסייה סובלים ממנה. מחלה זו מתחילה כבר בילדות, לרוב נמשכת לכל החיים ומידת חומרתה משתנה מאדם לאדם. רבים מהמטופלים יקבלו טיפול תרופתי, שמטרתו היא להפחית אירועים של קוצר נשימה ואף למנוע אותם כליל. הטיפול התרופתי ניתן בצורה מקומית באמצעות משאף על בסיס קבוע.

 

שיטת בוטייקו לטיפול בקשיי נשימה

 

שיטה נוספת לטיפול באסטמה היא שיטת בוטייקו. השיטה מבוססת על הקביעה שנשימה נכונה היא הבסיס לבריאות טובה. בבסיס השיטה עומדת הפיזיולוגיה של הנשימה ויכולתה לגרום לכל מערכות הגוף לפעול בהרמוניה. באמצעות תרגול השיטה ניתן ללמוד כיצד לחזור לנשימה אופטימלית ולהתחיל תהליך של ריפוי, כל זאת ללא תרופות ומכשירים. השיטה הזו זמינה תמיד בכל שעות היממה ומאפשרת למטופלים לנהל את המחלה במקום לאפשר לה לנהל אותם.

ב"לנשום מחדש", המרכז לטיפול בקשיי נשימה תוכלו להתוודע לשיטת בוטייקו ולדעת אם אכן היא יכולה להועיל לכם וכיצד.

 

אורח חיים בריא

 

אסטמה זו מחלה כרונית, היא כוללת תקופות שקטות אבל לעיתים יש גם התפרצויות. לסובלים מקוצר נשימה או תסמינים נשימתיים אחרים כתוצאה מהמחלה, מומלץ ואפילו חשוב לשמור על אורח חיים בריא עד כמה שאפשר. יש להקפיד על משקל גוף תקין, להימנע מעישון, לאכול נכון ובריא ובעיקר להכיר את המחלה כדי לדעת מתי התסמינים מחמירים. כמו כן כדאי להיות במעקב רפואי מסודר. בכל מקרה של החמרה בתסמינים של המחלה יש לפנות בהקדם האפשרי לטיפול רפואי.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש