בצל הקורונה דואגים לאזרחים הוותיקים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 5/4/2020 14:11 ● ערב ערב 2961
בצל משבר הקורונה פועלת העירייה כבר מספר שבועות לדאוג לשלום ובריאות תושבי אילת. לצד חלוקת סלי מזון ותווים לרכישת מזון לכ – 2,500 משפחות ומנות חמות המחולקות מידי יומיים לכ – 700 קשישים, ממקדת העירייה מאמץ בטיפול באוכלוסיית האזרחים הוותיקים. לטובת העניין הקימה העירייה מטה המנוהל על ידי החברה הכלכלית לאילת (חכ''א) ופועל באמצעות מתנדבים המתקשרים לכ – 5,500 תושבי העיר בני 70+, שואלים לשלומם, לומדים מהם על הצרכים ודואגים למענים בהתאם, על ידי הפניה לצוותים המקצועיים בעירייה. בנוסף פתחה העירייה באמצעות האגף לשירותים חברתיים, מוקד סיוע הזמין 24/7 עבור האזרחים הוותיקים. לצד אלה פועלת העירייה גם להעלות את מורל התושבים בעזרת רשת המתנ''סים המקיימת זה השבוע השני ביחד עם אגף הנוער, מסיבות מרפסות וימי הולדת בהפתעה.
בצל הקורונה דואגים לאזרחים הוותיקים
בצל הקורונה - מתנדבים פוקדים את בתי האזרחים הוותיקים

בימים אלה, מגלה העיר אילת את חוסנה החברתי והקהילתי, מאות מתנדבים פועלים מידי יום בסיוע לקשישים ואזרחים ותיקים, מחלקים מזון, תרופות ומתקשרים לשאול לשלומם. בצל הקורונה הקימה כאמור העירייה, מטה ייחודי לאיתור וטיפול באוכלוסיית האזרחים הוותיקים במטרה לאתר את כולם ולדאוג להם. באילת ישנם כ – 8,000 בני 65+, מתוכם כ 5,500 בני 70+, בהם ממקדת העירייה כרגע מאמץ. עוד לטובת איתור הקשישים, עוברים המתנדבים גם מדלת לדלת. גם תושבי העיר נקראו לסייע בעניין על ידי מילוי טופס דיגיטלי המופיע בפייסבוק ובאתר העירייה בו הם מעבירים פרטים של אזרח ותיק מגיל 65 ומעלה, בין אם הוא הורה, שכן או מכר. המטרה להרחיב את מאגר הנתונים ולהגיע לכל האזרחים.

 

בצל הקורונה - הפיקוח העירוני מסייע בחלוקת סלי מזון

עוד במסגרת הפעילות הממוקדת באזרחים הוותיקים, יקבלו השבוע, 120 קשישים הפעילים במועדוני מופ"ת (מועדון מועשר ותזונתי) שמפעילה רשת המתנ"סים עבור האגף לשירותים חברתיים בעירייה, מכשיר טאבלט חדשני שיוצר במיוחד עבורם, במסגרת פרויקט "מחוברים" של חברת "אינטל" בשיתוף משרד הרווחה והשירותים החברתיים וחברת סלקום. המוצר מבוסס על מחשב טאבלט קל להפעלה המאפשר השתתפות במפגש עם המשפחה או בפעילות וירטואלית, בלחיצת כפתור אחת. את הטאבלט ייצרה חברת "משי טכנולוגיות". העיר אילת זכתה להיות בין ארבע ערי מחוז דרום המשתתפות בפרויקט.

 

 

עוד ראוי לציין, כי לצד מאות תושבים מתנדבים, ביניהם גם פקחי העירייה ולוחמי האש בכב"ה, התגייסו גם חיילי אוגדה 80 לסייע לתושבי העיר אילת כחלק ממבצע ״משמרות הזהב״ של צה״ל. במסגרת זו, פעלו החיילים בשבוע האחרון בשיתוף העירייה לסייע לתושבי אילת, בני גיל הזהב בדגש על קשישים. החיילים סייעו בעמדת הסברה בשפות במקבץ דירות, ארזו מזון וחילקו כ 1,750 מנות חמות לקשישים וסלי מזון לבתי התושבים. מפקד נפ״ת אדום - אל״מ (במיל׳) שמוליק יחזקאל, המופקד על המבצע באילת, וראש עיריית אילת - מאיר יצחק הלוי, קוראים לכל התושבים ובמיוחד לאזרחי העיר הוותיקים - בני גיל הזהב, להישמע להנחיות ולשהות בבתים. ״אתם תדאגו להישמע להנחיות ואנחנו נדאג לכם״ אמרו השניים.

 


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש