אילת בצל הקורונה

מאת: או-מד מדיקל ● 17/3/2020 23:18 ● ערב ערב 2958
מגפת הקורונה העולמית לצד אסון הטבע שפקד את אילת והשאיר אחריו הרס רב לאורך החופים, הובילו לסגירת שערה של העיר אילת. כל בתי המלון בעיר נסגרו. לכ 75% מכ - 32,000 מועסקים באילת, רובם מענף התיירות הופסקה העבודה, מחציתם הוצאו לחל״ת. הקניונים, מקומות הבילוי והחנויות נסגרו. בתי האוכל מבצעים רק משלוחי מזון וטייק אווי (T.A). חברת ארקיע הפסיקה את הטיסות לאילת וחברת ישראייר מציעה 2 טיסות בלבד בעיקר עבור חולים שנזקקים לטיפול רפואי. הרחצה בחופי אילת כמו בכל הארץ אסורה בשלב זה וכך גם הגישה אליהם על רקע המפגעים שנגרמו מאסון הטבע. כל תלמידי מערכת החינוך מבצעים למידה מרחוק ובעירייה יפעלו רק השירותים החיוניים. לצד ליווי של אוכלוסיית הקשישים, תוגבר המוקד העירוני ונפתח מוקד סיוע שמופעל על ידי השירות הפסיכולוגי חינוכי בעירייה. במסגרת הערכות מצב שמקיים מידי בוקר ראש העירייה - מאיר יצחק הלוי, יוצאות הנחיות בהתאם לציבור לצד החובה לנקוט באחריות אישית ומשמעת עצמית ולהיצמד להנחיות משרד הבריאות.
אילת בצל הקורונה

במערכת החינוך

כחלק מהמאמץ הלאומי למניעת התפשטות מגפת הקורונה ועל רקע הפסקת הלימודים בכל מוסדות החינוך, מתבצעת למידה מרחוק עבור כל שכבות הגיל. הלמידה כוללת משימות מתוקשבות לימודיות, חינוכיות והפגתיות, הכל במרחב הווירטואלי. לילדי גני הילדים מעבירות הגננות פעילויות משותפות באמצעות אפליקציית ZOOM כולל פעילויות המועברות לילדים דרך הוואטסאפ של ההורים. ילדי בתי הספר היסודיים לומדים מרחוק באמצעות אתר "סיסמה לכל תלמיד" כולל מפגש פרונטלי-דיגיטלי יומי עם המורה באמצעות מערכת TEAMS הפועלת בתוך האתר. תלמידי בתי הספר העל יסודיים (כיתות ז'-י"ב) לומדים באמצעות תוכנת Y SCHOOL המציעה אלפי מערכי שיעור בכל המקצועות כולל תגבורים לבגרות. לצד כל אלה שומרות הגננות, המחנכים והמחנכות על קשר טלפוני רציף עם התלמידים. בנוסף, מפעיל השירות הפסיכולוגי חינוכי קו סיוע פסיכולוגי להורים, תלמידים ומורים 08-6367815.

 

בחינוך הבלתי פורמלי

גם ברשת המתנ"סים הופסקה כל הפעילות כולל מעונות יום, צהרונים, מועדוניות, חוגים, מסגרות נוער, אירועים קהילתיים, פעילות רגילה של מועדוני קשישים, ספריות ועוד. מרבית עובדי הרשת הוצאו לחל"ת. 40 מהם עובדים במתכונת חירום לטובת שמירת קשר עם קשישים וחלוקת מזון כולל קשר עם אוכלוסיות צרכים מיוחדים. במקביל פועלת הרשת להכין תכנית וירטואלית, שתוצע לתושבים בהפעלה מרחוק כולל פעילויות פנאי, הרצאות, הפעלות, שעת סיפור, תחרויות, קו תמיכה להורים ועוד..

 

בעסקים

על פי הנחיות הממשלה, משרד הבריאות והמרכז לביטחון לאומי (מל"ל), נסגרו מרבית בתי המלון והעסקים בעיר. על מנת לסייע לבעלי העסקים ולו במעט בהתמודדות עם ההשלכות הכלכליות, תאפשר העירייה לדחות את תשלומי הארנונה ואגרות השילוט עד ליום 1.5.20, לבעלי עסקים המבקשים זאת. הדחייה בתשלומי הארנונה ואגרת השילוט תהיה בעבור תשלומים שמועד פירעונם הגיע ו/או יגיע לתשלום. את הבקשה לדחיית התשלומים, יש להפנות למוקד אגף ההכנסות בטלפון: 08-6367127/7053. בנוסף, תיתן העירייה פטור מאגרת שימור רחובות לחודשים מרץ ואפריל 2020, באופן גורף לכל בעלי העסקים. לצד הסיוע האמור, פועלת הנהלת העירייה מול מקבלי ההחלטות במדינה, כולל פניה שהועברה לראש הממשלה ולשרים הרלוונטיים, לטובת הקלות נוספות על רקע מיוחדותה של אילת.


בעירייה

כמו בכל הארץ עוברת גם עיריית אילת למתכונת חירום. את כל השירותים ניתן לקבל בדרך מקוונת באמצעות אתר העירייה, דואר אלקטרוני ומענה טלפוני מתוגבר. שירות עד הבית יפעל עבור האוכלוסייה המבוגרת ו/או המוגבלת. השירותים החיוניים ימשיכו לפעול כסדרם. המוקד העירוני תוגבר.

 

בקהילה

נכון להיום ישנם עשרות בודדות בבידוד ולשמחתנו הרבה, אין אף חולה אחד בעיר. על רקע הפסקת עבודה של אלפי עובדים, פנה ראש העירייה למנכ"ל שירות התעסוקה וביקש לתגבר את לשכת התעסוקה באילת. המגרשים יישארו מוארים גם בלילה והציבור יידרש לפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות, שלא ליצור התקהלות. מבחינת שירותי הרווחה, העובדים הסוציאליים באגף לשירותים חברתיים בעירייה, נמצאים בקשר טלפוני רציף ויומיומי עם המטופלים במטרה לייעץ, לתמוך ולהעצים את האוכלוסייה. אמנם, נסגרו רוב המסגרות התומכות אך העובדים הסוציאליים ממשיכים להיות בקשר אישי עם האוכלוסיות שנהנות ונתרמות מאותן מסגרות בימי שגרה, בדגש על קשישים בודדים, ואוכלוסיות מיוחדות. במסגרת זו מפעיל האגף שתי קהילות תומכות הנותנות מענה לכ – 500 קשישים בודדים. חלוקת סלי המזון לקשישים נמשכת כרגיל. הזקנים במועדוני מופ"ת ומרכזי היום מקבלים ארוחה חמה. במקביל נערך האגף לחלוקת סלי מזון לקראת חג הפסח. השנה על רקע המצב יגויסו מתנדבים שיחלקו את סלי המזון לבתים ולא דרך צרכניית יד רוז'ה כפי שמתבצע מידי שנה. עוד בהתאם להנחיית ראש העירייה נערך האגף להגדיל את היקף סלי המזון. כמו כן, המרכזים והמסגרות השונות פועלים באופן יצירתי ומשמרים את הקשר עם בני הנוער, הילדים והמשפחות באמצעים דיגיטליים. לדוגמא צוות מעון היום השיקומי "ניצן" שלח להורים סרטונים מצולמים של הצוות, שמטרתם שמירה על שגרה עם דמויות מוכרות על מנת לסייע להורים לשמור על סדר יום קבוע עם הילדים.

 

בחופים

לצד הכרזה של משרד הפנים על דחיית פתיחת עונת הרחצה בשל מגיפת הקורונה, תהיה גם הרחצה בחופי אילת אסורה ולא יינתנו שירותי הצלה בחופים. זאת ועוד על רק אסון הטבע, שפקד את אילת בסוף השבוע האחרון ובשל עבודות המתבצעות לשיקום החופים, הרחצה בחופים המוכרזים אסורה בהחלט. גם בחופים שאינם מוכרזים, קיימים מפגעים ועל כן יש להימנע מגישה ושהייה לאורך כל רצועת החוף.

 

מוקדי סיוע

לצד תגבור המוקד העירוני, מפעילה העירייה באמצעות השירות הפסיכולוגי קו סיוע בטלפון: 08-6367815. גם בית הספר להורים שמפעילה העירייה באמצעות רשת המתנ"סים אילת, מעניק ייעוץ והדרכה הורית באמצעות הוואטסאפ בטלפון: 050-6226230

 

פניה לממשלה

על רקע מיוחדותה של העיר אילת שרוב כלכלתה נשענת על תיירות ועל רקע רצף המשברים שהחלו עם סגירת שדה דב, ממשיך עם מגפת הקורונה שהובילה לסגירת העיר ואסון הטבע שהוביל לסגירת החופים, פנה ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי לראש הממשלה – בנימין נתניהו ולשרים בבקשה דחופה להתערבותם כולל בקשה לחבילת סיוע מיוחדת שנדרשת לטיפול במשבר ובעיקר לשיקום ביום שאחרי.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש