איך מאווררי תקרה לבית עובדים?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 16/3/2020 08:28 ● ערב ערב 2958
מה היינו עושים בלי מאווררי תקרה לבית. מגבירים קצת את המיזוג? אוקיי, זה הגיוני, אבל האוויר בבית שכם ירגיש כל כך אטום. ניתן לכנות מאווררי תקרה כמנהלים משותפים של אספקת הבית שלכם. כל העיקרון של מאוורר תקרה הוא לוודא שהאוויר שאתם רוצים יגיע למקום שאתם רוצים אותו, בצורה יעילה ככל האפשר.
איך מאווררי תקרה לבית עובדים?

ברור, מערכת מיזוג אוויר מעבירה אוויר ברחבי הבית, אבל מאווררי תקרה לבית מייעלים את האוויר, ומפיצים אותו מחדר לחדר. הבנת מאוורר תקרה צנוע והשימוש היעיל בו תעזור לכם לשמור על נוחות, על זרימת אוויר ואפילו תעזור לכם לחסוך כסף! הנה המדע הפשוט ששומר על קור רוח.

 

מאווררי תקרה לבית לוכדים אוויר חם

 

אתם בטח זוכרים את זה מהתיכון. אוויר חם עולה. כשמאוורר תקרה מסתובב נגד כיוון שעון, כוח הלהבים המסתובבים יונק את האוויר החם סביב ומעל התקרה, לעבר המאוורר.

לאחר שהאוויר החם נשאב לתוך הלהבים של מאווררי תקרה לבית, הוא "נחתך" בו זמנית, ודוחף אוויר כלפי מטה לחדר, כמו בריזה.

 

יצירת משיכה למטה

 

מאווררי תקרה לבית יוצרים "נסיגה" באמצעות ערבול האוויר החם בחדר, ויצירת תנועת אוויר שמקררת את החדר. משיכות האוויר למטה הופכות את הכיוון האופייני לתנועת האוויר. במקום שהחום יעלה, הוא נדחף לאחור, ואז אוויר קריר נכנס במהירות למלא את הוואקום שנוצר בשל היעדר אוויר חם.

פעולת מאווררי תקרה לבית מבוססת על האופן שבו הם מסובבים אוויר. אוויר חם ממשיך לנסות לעלות אפילו בזמן שהמאוורר פועל, והפעולה של המאוורר ממשיכה לדחוף אותו למטה. האוויר החם עולה, נופל ומנסה לעלות שוב, ומסתובב ברחבי החדר.

 

אפקט צינת הרוח

 

מאווררי תקרה לבית אינם מקררים חדרים, אלא גורמים לאנשים בחדרים להרגיש שקריר ונעים להם יותר. התפשטות הבריזה וזרם האוויר שמיוצרים על ידי מאווררי התקרה תורמים לאפקט "צינת הרוח" על ידי עקירה של אוויר חם ומתן הזדמנות לאוויר קריר יותר לתפוס את מקומו.

כל האוויר בחדר זהה לטמפרטורה כפי שהייתה לפני שהפעלתם את המאוורר, אבל יש לכם גישה רבה יותר לאוויר הקריר יותר. על מנת לפצות, גופכם מייצר חום רב יותר. למרבה האירוניה, המצב הזה מרגיש כאילו שאתם מתקררים, כי אתם מאבדים חום מהר יותר.

 

יש מאווררי תקרה לבית שעובדים בכיוון חדש

 

בעלי בתים רבים אינם יודעים זאת, אבל לרוב מאווררי התקרה יש הגדרה שהופכת את הכיוון שאליו הלהבים שלהם פונים. כאשר הלהבים מסתובבים עם כיוון השעון במקום נגד כיוון השעון, כל התהליך שתיארנו עכשיו פועל הפוך.

במקום לינוק אוויר חם ולדחוף אותו למטה, המאוורר יונק אוויר קריר ודוחף אותו גבוה יותר. כשהמאוורר מכריח אוויר קריר לעלות גבוה יותר, האוויר הקריר מכריח אוויר חם לרדת למטה. במקום לתת לכם גישה רבה יותר לאוויר קריר בחדר שלכם, המאוורר נותן לכם גישה רבה יותר לאוויר החם, וגורם לכם להרגיש נחמד ונעים.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת   

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש