הורי אילת יקבלו דיווח על תמונות חושפניות שיועברו בין הילדים

מאת: ● 12/3/2020 12:08 ● ערב ערב 2957
העיר אילת שיזמה ויישמה את תכנית "עיר ללא אלימות" שהפכה לתכנית לאומית, מבצעת מהלך נוסף של הגנה על ילדים ובני נוער ברשתות החברתיות שבמסגרתו הורים יקבלו דיווח על תמונות חושפניות שמועברות בין הילדים, הודעות פוגעניות, שינוי פתאומי במצב הרוח של הילד, ירידה במספר החברים ברשתות ועוד.
הורי אילת יקבלו דיווח על תמונות חושפניות שיועברו בין הילדים

השמירה על בטיחות הילדים ברשת תתאפשר באמצעות אפליקציה ישראלית יחודית "בוסקו" שתותקן על מכשירי הילדים וההורים. הטכנולוגיה יודעת לזהות שורה של מצבים שעלולים להצביע על כך שהילד חווה אלימות, בידוד חברתי, נוטל חלק או קרבן לשיימינג או נחשף לתוכן לא הולם ומתריעה על כך בפני ההורים. האפליקציה לומדת להכיר את הקול הרגיל של הילדים ויודעת לזהות מצבים של קול חריג המעיד על מצוקה. היא סורקת באופן קבוע את ההתכתבויות בווטסאפ ואת חשבונות האינסגרם ויוטיוב ומתריעה על מסרים של אלימות, לשון לא הולמת ותמונות פוגעניות. ההורים מקבלים העתק מהתמונה כשהיא מטושטשת ויכולים להחליט מה לעשות עם המידע.

באמצעות השימוש באפליקציה ההורים יכולים לדעת בכל רגע נתון איפה הילד נמצא, מתי הוא מגיע ועוזב כל מקום ומה אחוז הסוללה במכשיר שלו כדי שהילד והוריו ידעו על שימוש מוגבר במכשיר ותוך כמה זמן הוא עתיד להיכבות. בסוף כל יום מקבלים ההורים דיווח על מספר השעות שהילדים העבירו מול המסך וסיכום הפעילות הדיגיטלית היומית.

המיזם החדש הוצג בפני הורי אילת במכתב משותף של המשנה למנכ"ל העירייה, ד"ר דרורי גניאל ויו"ר פורום ההורים העירוני, אייל סורגייט ובו נכתב: "מרחב האינטרנט מהווה את ה"שכונה" של  המאה ה-21. ילדים פגיעים יותר לסכנות שברשת ומכאן חשיבות מקום ההורים בחינוך להתנהגות בטוחה ברשת. לכן האמצעי המועדף לשמירה על בטיחות ברשת הוא שימוש בתוכנות סינון או אפליקציות לניהול השימוש. ההורים אולי יודעים רוב הזמן היכן ילדם אך אינם יודעים מה עובר עליו. הם מסתמסים איתו אבל לא מדברים איתו. המכשיר שמטרתו לקרב רחוקים הפך למרחיק קרובים ואת זאת אנו רוצים לשנות."

"בוסקו נולדה מתוך מטרה להחזיר את ההורים למושב הנהג בכל הנוגע לחייהם הדיגיטליים של ילדיהם. הגישה הייחודית שלנו לבטיחות ילדים מקוונת, נותנת להורים את המידע הדרוש להם כדי לעזור להנחות את ילדיהם במקרים של איומים עמם הם עלולים להתמודד ברשת" אומר ינון לנדנברג, יזם ומפתח האפליקציה. "הטכנולוגיה של בוסקו מעניקה להורים כלים חדשים שיסייעו להם להגן על ילדיהם, תוך שמירה על החופש והפרטיות שלהם. ההתראות החכמות שלנו עוזרות להורים להתקרב לעולמם של ילדיהם ולגשר על כל מה שקורה להם ברשת, תוך יצירת שיח בריא ובטוח בין הורה וילד ושימת לב למצב הרוח שלהם תוך קשב פתוח לילדים. עם בוסקו, הורים יכולים לחוש בטוחים כי הם יהיו שם כאשר ילדיהם זקוקים להגנה שלהם".


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש