בפעם השביעית- תחרות הצפרות הגדולה בעולם

מאת: או-מד מדיקל ● 4/3/2020 08:14 ● מה נשמע 642
ביום שלישי, 31 במרץ, באילת, בערבה ובנגב, תתקיים בפעם השביעית בישראל תחרות אלופי הנדידה 2020, של החברה להגנת הטבע ● אחת מתחרויות הצפרות הגדולות והחשובות בעולם ● 150 מבכירי הצפרים בעולם מארה"ב, אנגליה, פולין, פינלנד, קזחסטן, אוזבקיסטן, קולומביה וישראל, יתחרו ביניהם, מי מזהה יותר מינים של ציפורים במשך 24 שעות, בין חצות לחצות, בשטח נתון ● הכסף שייאסף בתחרות, יוקדש השנה להצלת עיטי הערבות, המקננים בערבות של קזחסטן ואוזבקיסטן, שמספרם יורד, בעקבות פגיעות מקווי מתח ושריפות יזומות של ערבות העשב, לטובת פינוי שטחים לחקלאות
בפעם השביעית- תחרות הצפרות הגדולה בעולם

כתב וצילם : דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

בין חצות של יום שני, 30 למרץ, לחצות של יום שלישי, 31 במרץ, תתקיים באילת, בערבה ובנגב, תחרות 'אלופי הנדידה' 2020, השביעית במספר, של החברה להגנת הטבע, אחת מתחרויות הצפרות הגדולות והחשובות בעולם. למעלה מ - 150 צפרים, ביותר מ - 30 קבוצות שונות מהעולם ומישראל, יתחרו ביניהם, מי יזהה יותר מינים של ציפורים, בשטח נתון, במשך 24 שעות ברציפות. השנה ישתתפו בתחרות מספר שיא של קבוצות נוער, קבוצות של ילדי בית ספר, מספר קבוצות של נשים בלבד וכן קבוצה שתורכב מההנהלה הבכירה של החברה להגנת הטבע, בראשות המנכ"לית, איריס האן. התחרות, שנוסדה על ידי מרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע, בשיתוף הארגון הבינלאומי לשימור ציפורים, בירדלייף, הפכה בשנים האחרונות לאחת הגדולות והחשובות בעולם ומאז הקמתה, גייסה מאות אלפי דולרים, למען שמירת טבע ופרויקטים להגנה על ציפורים נודדות, ברחבי העולם.
התחרות שהתקיימה לראשונה בישראל בשנת 2014 צוברת תאוצה משנה לשנה ויותר צפרים משתתפים בה ממדינות חדשות. שטח התחרות הוא מניצנה במערב, דרך צומת טללים, עד לצומת הערבה, במזרח, ולמטה, עד אילת. בחצות מוזנקים הצפרים המשתתפים בתחרות, ממלון אגמים באילת ובמשך 24 השעות הבאות, כל קבוצה, המורכבת מ – 3-5 צפרים, רשאית לנסוע בשטח הנתון, לאן שבא לה, כשהמטרה היא לזהות כמה שיותר מינים, עד לתום התחרות.

 

 מי יזהה יותר מיני ציפורים? תמונות מהתחרות בשנה שעברה


בשנה שעברה, 2019, ניצחה את התחרות קבוצת "הממושקפים", של צפרים צעירים, עם זיהוי של 173 מינים, ואחריה קבוצת החובות הקטנות, עם זיהוי של 172 מינים ובמקום השלישי קבוצה של צפרים צעירים מדרום אפריקה, זימבבואה ואנגליה, עם זיהוי של 170 מינים.
בחברה להגנת הטבע מסבירים כי מדי שנה, מוקדש הסכום שנאסף מהתחרות, לפרויקט של הצלת ציפורים במקום אחר בעולם. בשנה שעברה, 2019, נתרם הכסף שנאסף לטובת הצלת נשרים בקנייה, בעקבות הירידה במספרם. השנה ייתרם הכסף לטובת הצלת עיטי הערבות. דן אלון, מנהל מרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע, מציין: "הכסף שיגוייס בתחרות, כתוצאה מחסויות ותרומות שיינתנו לקבוצות השונות, יושקע בהגנה על העיטים, על ידי הצבה של דרגשי קינון מלאכותיים, חסיני אש ובעבודה מול חברות החשמל במדינות אלה, למיגון קווים ותכנון עתידי. בנוסף, תושק תכנית חינוכית, בקרב המקומיים, על מנת ללמד על הבעייתיות של שריפת ערבות העשב". 


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת   

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש