יהדות - פרשת תרומה

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 26/2/2020 14:24 ● מה נשמע 641
אנחנו נמצאים בישורת האחרונה של הבחירות בפעם השלישית בתוך שנה. נכון זה מאוד מכעיס שהפוליטיקאים שלנו גוררים אותנו לקלפיות פעם אחר פעם מבלי שנראה איזו שהיא סיבה או תכלית אמיתית מדוע עלינו לצאת שוב ושוב להצביע אם בין כה וכה אף אחד לא יצליח להשיג רוב להקים ממשלה יציבה, אבל וכאן מגיע אבל גדול – אנחנו מוכרחים לצאת ולהצביע !!!
יהדות - פרשת תרומה

 

פרשת תרומה 


אנחנו נמצאים בישורת האחרונה של הבחירות בפעם השלישית בתוך שנה. נכון זה מאוד מכעיס שהפוליטיקאים שלנו גוררים אותנו לקלפיות פעם אחר פעם מבלי שנראה איזו שהיא סיבה או תכלית אמיתית מדוע עלינו לצאת שוב ושוב להצביע אם בין כה וכה אף אחד לא יצליח להשיג רוב להקים ממשלה יציבה, אבל וכאן מגיע אבל גדול – אנחנו מוכרחים לצאת ולהצביע !!! אין לנו ארץ אחרת ואין לנו את הזכות להיות שאננים, בוודאי לא בזמן שהמפלגות הערביות מתחזקות ומכפילות את כוחן באופן מבהיל מבחירות לבחירות. ועוד יותר מכך המחשבה שראשי מפלגת שחור לבן אומרים בלי בושה שהם יקימו ממשלה שתישען על קולותיהם של "אוהבי ישראל" טיבי ויזבק, צריכה להמריץ כל מי שחרד לעתיד המדינה ולעתיד ילדיו לפעול בכל כוחו על מנת להביא לקלפיות כמה שיותר יהודים שיצביעו לגוש הימין. האם אתם רוצים לראות את אחמד טיבי שר בממשלה או אולי 'רק' יו"ר וועדת הכספים או שמא יו"ר וועדת החוץ והביטחון ( 'הצדיק' הזה חבר בוועדת החוץ והביטחון כבר שנים רבות לבושתנו). האם איבדנו לגמרי את הראש שלנו? עד כדי כך הצליחו שונאי נתניהו לסמא את עינינו ולגרום לנו שלא משנה מי יהיה בשלטון העיקר להיפטר מנתניהו? האם ניתן לאדישות שלנו לפגוע בחיינו? אם חלילה יהודים לא יצאו להצביע לגוש הימין, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם ממשלת שמאל קיצוני כדוגמת ממשלת הדמים שהביאה עלינו את אסון אוסלו והקימה עלינו ראשי ממשלה שהיו כשלנות טוטאליים כדוגמת צמד האהודים – אהוד ברק ואהוד אולמרט. המציאות של השנים האחרונות הוכיחה מעל לכל ספק: אין לימין את הפריבילגיה להפסיד בבחירות אף פעם. תחושת הגועל והבוז שאנחנו אולי חשים כלפי הפוליטיקאים, אסור לה לגרום לנו לפגוע בעצמנו. אני מבקש מכל הלב- כל מי שארץ ישראל ועם ישראל יקרים לו – צאו להצביע !!!


השבת נקרא בתורה בפרשת תרומה. לאחר חטא העגל הקב"ה מבקש ממשה רבנו שיאמר לבני ישראל: "וייקחו לי תרומה מאת כל איש אשר יידבנו ליבו תיקחו את תרומתי", על מנת שיוכלו לבנות את המשכן וכליו בכדי שתהיה להם כפרה להם על חטא העגל. לכאורה העברית של הקב"ה לא תקנית, הרי כשאני מבקש מאנשים משהו צריך לומר 'תנו לי' או 'תביאו לי', זאת ועוד ראוי היה לכתוב בסוף הפסוק 'תיקחו את תרומתכם' או 'תביאו את תרומתכם', אם כך, מדוע ה' משנה את המילים הנכונות בבקשתו מבני ישראל שיתרמו לבניית המשכן? חז"ל למדו משינוי הלשון בפסוק זה כלל גדול: רבי אלעזר בן ברתותא אומר: תן לו משלו שאתה ושלך – שלו, וכן אמר דוד המלך "כי ממך הכל ומידך נתנו לך". כל העולם כולו של הקב"ה, הוא ברא את הכל והכל שלו – "והעושר והכבוד מלפניך" ובחסדו ובטובו של בורא העולם הוא העניק לכל אחד מאיתנו רכוש וכסף על מנת שנצליח להתקיים בעולם. לכן כאשר הקב"ה מבקש מאיתנו לתת צדקה הוא למעשה מבקש שנחזיר לו קצת ממה שהוא נתן לנו. לכן נאמר בפסוק "וייקחו לי תרומה" "תיקחו את תרומתי" כי באמת הרכוש שלנו הוא לאמיתו של דבר איננו שלנו, הוא של בורא העולם אשר הפקיד אותו בידינו. אם כן, בשעה שאנחנו תורמים אנחנו למעשה לוקחים מהקב"ה ומחזירים לו את מה שהוא נתן לנו. זאת עסקה סיבובית- אנחנו מקבלים מה', תורמים לו – והוא מחזיר לנו על תרומתנו כפל כפליים. WIN WIN גם כאשר אנחנו הולכים להצביע לכנסת ישראל יש נתינה כפולה אנחנו נותנים לנבחרינו את הכח והזכות לפעול למעננו ולמען מדינתנו והם בתמורה ייתנו את כל כוחם וכשרונם בעד עמינו ובעד ערי אלוקינו. וה' יעשה הטוב בעיניו.  


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת   

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש