היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 26/2/2020 10:21 ● ערב ערב 2956
כל אירועי התרבות לתאריכים 27.2 – 4.3
היכל התרבות

 

בנימה אישית – ג'אז חורף 2020

 

צילום: אורית פניני, אדם נוובי, אופיר אברהמוב

 

שלומי שבן והפסנתר

מאת: אביבית

האולם היה מלא למרות שזו היתה ההופעה האחרונה של הפסטיבל. שלומי שבן הוא איש חריף, דוקר, מעורר, תמיד מעורר, ובלי קשר לכמה אתה אוהב את קולו או מזדהה עם עמדותיו הפוליטיות, הוא לא מאפשר לשבת בנחת ולהתבשם בחזקת "יופיעו הנערים בפניי". הוא מקומם, מגזים, מערער, בקיצור הוא מזכיר לנו מה אמנות טובה יכולה לעשות. לא רק לארוז יפה את מה שאנחנו יודעים, מכירים ומרגישים, אלא האמנות מציעה זווית אחרת, אופן הסתכלות שעוד לא הכרנו, שטרם נחשב. את שיריו הייתי רוצה לרסס על חדרי השירותים בכל התיכונים. רק מישהו עם תודעה חברתית גבוהה ומעורבות עמוקה ביחסים יכול לבעוט כך, לזעוק למחות, ושבן עושה זאת מבלי להתפשר על האיכות המוזיקלית. הוא שולט בקלידים ובקולו כמו היו כחומר בידי היוצר, והכריזמה שלו שואבת, אין רגע של נימנום וסיפוק מדושן - ברגע שנדמה שקלטת את הסגנון או שהבנת מה "רוצה לאמר השיר", הוא עושה תפנית חדה, מפתיע, מעיר מהקונבנציות, מההרגלים, מהמצופה. מי עוד יכול לכתוב על יופי כמטרד ולחשוק בו באותה הנשימה ?! 

השירה שלו היא יותר כמו מחאה מושרת ולא חנפנית לא לקהל ולא לעצמו. ובכל זאת, בסוף ההופעה אתה מרגיש שקיבלת משהו אמיתי, כן, בעל ערך, שנדבקת בעל כורחך בהשראה.  עוד מילה על מאיה בלזיצמן בעלת הקול, התבונה והכישרון והפרקשוניסט איתמר דוארי שיצרו שילוב קולות ונגינה מדהים, שלושתם מוזיקאים מחוננים, והפירגון ההדדי הורגש על הבמה.


 

יודעים לאן אתם רצים

 

Photo by Fitsum Admasu on Unsplash 

 

מרוץ הלילה הרביעי של אילת

לו"ז מרוץ: 18:45 – אימון חימום לכל המשפחה, 19:00 – הזנקה 800 מטר, 19:05 – הזנקה 2.5 מטר, 19:40 – הזנקה 5 ק"מ, 19:45 – הזנקה 10 ק"מ.

על הבמה המרכזית: 18:00 – פעילויות לקהל, 18:30 – להקת השחפים במופע חימום, 20:00 – בן זיני וטיילור בהופעה, 20:45 – טקס מדליות, 21:00 – הראל סקעת בהופעה.

יום חמישי, 27.2.2020, מתחם קניון אייסמול. לפרטים ואיסוף ערכות משתמש: www.eilatnight.run.


 

אירוע השקת ספר

 

דמעות לא זולגות סתם

"הרים אדירים מתנשאים לרקיע, מפלים עצומים יורדים במדרון, ובין סלע לזרם, בינות לירוק, מתפתל לו השביל ועולה עוד ועוד..." (ענת לוי)

יום שישי, 28.2.2020 בשעה 13:00 בשלדון בר – מסעדה, רחוב אבא הילל 14 רמת גן. הכניסה חופשית.


 

יוצאים לרחוב בפעם השמינית

 

צילום: ערן מלמד

 

פסטיבל אילת לתיאטרון רחוב חוזר

עשרות מופעים, פסלים שמתעוררים לחיים, אקרובטים וליצנים, "קרקס על גלגלים" עם האופניים המחזיקות בשיא גינס כקטנות בעולם, סדנאות לכל המשפחה של תיפוף אפריקאי, קפוארה וג'אגלינג, מופעי תיאטרון-רחוב, הופעות מוזיקה, שחקנים מסתובבים בין הקהל

פסטיבל אילת לתיאטרון רחוב חוזר עם שלל דמויות צבעוניות ועשרות אמני רחוב, להטוטנים, רקדנים, ליצנים ומופעים עוצרי נשימה לכל המשפחה, שיציפו את הטיילת בעיר וישמחו וידהימו את המבקרים.

תאגיד התיירות העירוני של אילת מקיים זו השנה השמינית את הפסטיבל, ובמשך יומיים יביא אל הרחוב את הכישרונות הגדולים והצבעוניים ביותר: מופע אקרובטיקה אווירית, מתנפחי ענק, פסלים חיים ודמויות פנטסטיות, שיפעילו את ההולכים בטיילת בשירה, ריקודים ובמשחק עם אביזרים.

אמן הקרקס הבינלאומי לאסלו הולוק יגיע היישר מהונגריה, במופע 'קרקס על גלגלים' שידגים כמה דברים מופלאים אפשר לבצע עם גלגלים. במופע יהיה ניתן לראות חד אופן עצום בגובה 3 מטרים, ולעומת זאת גם את האופניים שנכנסו לספר השיאים של גינס כקטנות בעולם. בנוסף יתקיימו מופע להטוטנות 'ויקטור ליטו' בהשראת הקרקסים הנודדים של תחילת המאה ה-20, 'לא עוצרים באדום' של צמד אמנים פרוע שיבצע מופע מרהיב שמתקיים על מעבר חציה שהקימו לעצמם ועוד. מי שירצה להתנסות קצת בעצמו, יוכל להצטרף לסדנאות תיפוף אפריקאי, קפוארה או ג'אגלינג שיתקיימו לאורך ימי הפסטיבל.

בין המופעים פזורים עשרות פסלים חיים ומופעי תיאטרון שכל אחד מהם הוא עולם ומלואו: החתול במגפיים, דרקון, לוחמת אש, אופנוע, עץ החיים ועוד. לצידם יסתובבו פסלים ניידים, הרכבים מוזיקליים מקפלי בלונים, הולכי קביים, שחקנים ועוד המון.

שישבת, 28-29 בפברואר 2020, 11:00-15:00, טיילת אילת מרחבת בית הגשר (המרינה) ועד טיילת מלון דן,

הכניסה חינם! לפרטים נוספים: אילת פלוס - www.redseaeilat.co.il.


 

אירועי יום אילת

 

צילום: יוד צילומים


 

קבלת פנים לרגל חגה של אילת

 

מוצאי שבת, ד' באדר 29.2.20 בשעה 19:30 ברחבת מוזיאון אילת עירי וגלריית האמנים, במעמד ראש העירייה - מאיר יצחק הלוי. קוקטייל חגיגי. שרים לאילת ביחד עם אלון אולארצ'יק ואפרים שמיר במופע "נפגשנו". פתיחת התערוכה "פרופיל אילתי" – אמנים מקומיים מציגים פורטרטים בצילום וציור. הכניסה חופשית.

 

הטקס הממלכתי לציון יום שחרור אילת

 

יום חמישי, ט' באדר 5.3.20 בשעה 19:00 ברחבת אום רשרש. הטקס הממלכתי לציון 71 שנים לשחרור אילת והנפת דגל הדיו. אברהם טל מארח את לואי עלי. מנחה: אילנית לוי. אמנים מקומיים שרים לאילת: אפיק איובי, לירז זלצמן, חן דואטה, מאיה בן אדיבה. מופע של בית הספר למחול במתנ"ס קולייר, מקהלת בית ספר 'אופיר', סיום צעדת הנוער המסורתית 'הנוער מצדיע לאילת'. מופע מרהיב של זיקוקים ופירוטכניקה. לא תותר כניסה עם נשק.

 

מסיבת אילת

 

יום חמישי, ט' באדר 5.3.20 בשעה 21:00 בגן הבוטני. אברהם טל מארח את לואי עלי. הכניסה חופשית.


 

מסיבת פורים לנשות אילת

 

תן בי נשמה 

בתוכנית: לאה דרור, זמרת ואמנית, גרת צדק במחזה מוזיקלי עמוק וסוחף.

דברי ברכה, הגרלות, תחרות תחפושות, כיבוד קל

יום רביעי, ח' אדר, 4.3.2020, ב-  20:00, מלון לאונרדו פלאזה. מחיר: 30 ש"ח. לפרטים: 0528119224.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת   

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש