VR DRIVE כל אחד והתיאוריה שלו

מאת: סימונה סולומון שאואט ● צילום: יח"צ ● 12/2/2020 10:20 ● ערב ערב 2954
מהפכה בעולם לימודי התיאוריה: פיתוח טכנולוגי באמצעות מציאות מדומה (VR) יאפשר ללמוד תיאוריה ונהיגה בדרך חדשה אשר תוביל לשינוי תרבות הנהיגה. ''המהפכה הובאה על ידי קבוצת יזמים לפני שלוש שנים'', מספר שחר קדוש, אשר הצטרף ליזמות ולרעיון שקדח במוחו מתוך עסק קיים אשר עליו הוא מנצח כבר מספר שנים בתחום פתרונות הניידות
VR DRIVE כל אחד והתיאוריה שלו

רשת VR drive הוקמה על ידי קבוצת יזמים בהם גם מורי נהיגה וטסטרים – בין היתר משפחת כהן עדיאל ושלו מבאר שבע, לאחר שזיהו כי תלמידים חדשים, ללא ניסיון בנהיגה, מתקשים ללמוד, להבין תוכן תיאורטי ולהתרכז, ולכן מספר הנכשלים עולה מדי שנה. שיטת הלימוד שפיתחו ממקדת את התלמידים, מנגישה את החומר בצורה ויזואלית, חווייתית, ברורה ומלאת עניין.

 

 

הרשת מציעה מרכזים משוכללים וייחודיים ללימודי תיאוריה והכנה ללימודי נהיגה. במרכזים - סימולטורים המדמים מציאות ומאפשרים למידה תוך כדי התנסות מוחשית: כל העמדות מחוברות להגה, להילוכים ולכיסא נהג ומדמים לתלמיד נהיגה בשטח תוך התייחסות גם למצבי קיצון שעלולים להתרחש בזמן נהיגה: החלקה, נהיגה בחושך, בגשם, ילד שקופץ לכביש ועוד. כל תהליך הלמידה מלווה הסברים, קטעי וידאו, שאלונים אמריקאים ומשחקים, כשמעל הכל יש התנסות מוחשית, חוויית נהיגה בסימולטור המאפשרת לתלמיד להתמקד במתרחש, להימנע ממסיחים ולהבין את חומר הלימוד ביעילות ובמהירות. 

 

 

שחר קדוש, כאחד מקבוצת היזמים של רשת VR drive, שבמוחו נולד הרעיון מתוך עולם זהה בתחום פתרונות הניידות אשר פורח ללא צורך ברשיון נהיגה, זיהה צורך ואחריות לא רק למכור, אלא להעביר מסר לקהל שלפחות ילמד את החוקים הבסיסיים. "המיזם הוקם לאחר שזיהינו כי קיימים קשיים ואתגרים רבים בדרך להשגת ציון עובר במבחן התיאוריה של משרד הרישוי. ראשית, למדנו כי תלמידים חדשים (בכל הגיליים) מתקשים מאוד ללמוד ולהבין תוכן תיאורתי, אם בגלל קושי בריכוז או אם בגלל אתגרי השפה ושנית, הופתענו לגלות כי רבים מהתלמידים המגיעים לשיעורי נהיגה לאחר שעברו מבחן תיאוריה אינם בקיאים בחוקי התנועה ואינם שולטים בתמרורים וסימנים הנקרים בדרכם בזמן הנהיגה". "לכן", אומר כהן, מורה לנהיגה בעל ותק של 40 שנה ואחד היזמים, "פיתחנו שיטת לימוד תיאוריה בשיטת מציאות מדומה, הממקדת את התלמידים מכל הגילים (גם אם הם מאובחנים כבעלי הפרעות קשב וריכוז), מנגישה להם את החומר בצורה ויזואלית, חווייתית, ברורה וסוחפת, שמגבירה משמעותית את סיכויי ההצלחה שלהם במבחן ולהגיע ללימודי הנהיגה מוכנים עם פחות לחץ ויותר ידע תיאורטי אשר חוו במציאות מדומה".

 

 

ישנה כוונה להגיע לקהל יעד נוסף של המיזם - בשפות הרוסית, הספרדית, הערבית והאנגלית וגם לכאלה אשר צריכים מבחן בע"פ ע"י הקראה והסבר ללא כתיבה.

 

עד כה מונה רשת VR Drive תשעה סניפים שנפתחו בערים: באר שבע, ראש העין, עפולה, חיפה וירושלים, אילת, כרמיאל, ראשון לציון ובקרוב ב: קריות, עכו, נהריה וצפת 

כבר היום אפשר ללמוד על רכב פרטי, משאית, אוטובוס ואופניים חשמליים. ממש בימים אלו עובדים על סימולטור אשר מדמה אופנוע ובעוד מספר חודשים מקווים להכניס גם אופנוע-ים בכדי להגיש את התיאוריה בVR בדיוק כמו במים.

יש לציין שבמכללותVR Drive  האווירה שמחה עם צוות שעומד לצידכם לכל שאלה, כיבוד וגם מתנה מיוחדת לכל תלמיד שעובר את המבחן.
בנוסף, כל תלמיד מקבל שם וסיסמה לאפליקציה של החברה, בה יכול להמשיך ולתרגל בכל מקום (באמצעות שאלון אמריקאי  ומשחק). 
לפרטים נוספים: 5237* או באתר: https://vrdrive.co.il/ כתובת: מדיין 12. מרכז הוכמן (בצמוד למכון האורתופדי מדיפוט) בניין ביטוח לאומי. שעות פתיחה ראשון - חמישי מ- 9:00 עד 19:00, טלפון מקומי 086902020/21.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת   

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש