היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 12/2/2020 09:45 ● ערב ערב 2954
כל אירועי התרבות לתאריכים 6-12 פברואר
היכל התרבות
צילום: Shelomo Sadak

 

ט"ו בשבט בגן הבוטני של אילת - גם החרמון יורד לאילת

 

צילום: Sergio Souza on Unsplash  

עיריית אילת והגן הבוטני שמחים כמדי שנה להזמין את תושבי אילת והסביבה לחגיגת ט"ו בשבט בגן הבוטני באילת.

היכונו לחגיגה בסימן מיחזור, אנרגיה מתחדשת, אהבה לטבע, הרבה שמחה, דוכנים, שתילים בעציצים ו...שלג. הכניסה חופשית.

יום שבת, 15.2.2020, החל מהשעה 10:00, הגן הבוטני.


 

מועדון הסרט הטוב - קצין ומרגל

 

פריז, 1895. ז'ורז' פיקאר, קצין צעיר אמביציוזי, צופה במרגל מורשע, אלפרד דרייפוס, מושפל בפומבי מול המון זועם ונידון למאסר עולם באי השדים. פיקאר, שזה עתה מונה לעמוד בראש יחידת המודיעין שהביאה את הראיות כנגד דרייפוס, בטוח באשמתו. אבל זמן קצר אחרי שדרייפוס מתחיל לרַצות את עונשו, מתעוררים ספקות. יש רמזים לכך שעדיין מסתובב מרגל בשורות הצבא. כשפיקאר מתחיל לחקור, הוא נסחף למבוך מסוכן של מרמה ושחיתות, שמעלה בו ספקות לגבי כל מה שהאמין בו, ומאיים לא רק על כבודו, אלא גם על חייו.

יום שלישי, 18.2.2020, ב- 19:00, בתיאטראות אילת.


 

לקראת הרצאה בקמפוס - אתגרי המדיה בעידן הדיגיטלי

 

צילום:  McKaela Lee on Unsplash התמונה להמחשה בלבד

בימת האוניברסיטה למדע, תרבות וחברה, אוניברסיטת בן גוריון באילת מתכבדת להזמין את הציבור הרחב להרצאה: אתגרי המדיה בעידן הדיגיטלי: על ילדים, מסכים ומי שביניהם. מרצה: ד"ר יהודה ברלב, מרצה במחלקה לתקשורת באוניברסיטת בן גוריון בנגב ובקמפוס אילת.

לאחרונה, הצטרף איגוד הבריאות העולמי לאקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים ויצא בקריאה שלא לחשוף ילדים עד גיל שנתיים למסכים, ורק לזמן מוגבל ומדורג עד גיל חמש. קריאה זאת בעידן הדיגיטאלי של ימינו נתפסת על ידי הורים ומטפלים רבים כגזירה שקשה לעמוד בה, מה שמותיר אותנו חסרי מענה לשאלות מהותיות וביניהן: מדוע לא לחשוף תינוקות ופעוטות לתוכן מסך שמתאים לשלב ההתפתחותי ועשוי להעשיר אותם? כשאני מאפשר לבני הפעוט לדבר באמצעות וידאו צ'אט עם סבא וסבתא שגרים רחוק, האם אני שוגה? כשהילד חולה הוא נרגע מול המסך, האם עלי למנוע זאת ממנו? התשובות לשאלות אלו ולרבות נוספות מצויות במחקר חלוצי וייחודי שנערך באוניברסיטת בן-גוריון ויוצג בהרצאה. במחקר האורך האתנוגרפי, נבחן תהליך התפתחות שימושי המדיה בילדות המוקדמת במשך שנתיים. ממצאי המחקר מציגים את האתגרים החדשים שמציבה המציאות הדיגיטלית בפני ההורים והמטפלים כבר מחודשי החיים הראשונים, והם ממחישים את מקומם המרכזי של המבוגרים כמודל לילד. הממצאים מראים גם, כיצד השימוש במדיה במרחב הביתי מצמצם מצבים של אינטראקציה משמעותית ובעלת רצף מתמשך בין המבוגר לילד. למשל, כיצד טלוויזיה וסמארטפון ברקע גורמים להסחת הדעת של המבוגר ושל הילד ומביאים לצמצום קשר העין עם הילד ולאינטראקציה איתו. התנהגויות אלה מעלות שאלות לגבי הזמינות הרגשית של המבוגר לילד וההיענות לו.

המחקר מצביע על הצורך בהפעלת שיקול דעת בכל הקשור לשימוש במסכים של פעוטות וילדים צעירים. אחת מהמסקנות היא שנוכחות המבוגר בעת השימוש במדיה והתיווך הנדרש לכך בעת הפעילות הם מרכיב חשוב במיוחד. ההרצאה תעסוק אם כן בהשפעות המדיה הדיגיטלית על ההתפתחות הקוגניטיבית והחברתית-רגשית של הילד ויוצגו בה קטעי ווידאו ייחודיים מתוך שדה המחקר להדגמת הממצאים והמחשתם. ההרצאה מיועדת להורים, לסבים וסבתות, למטפלים ולאנשי חינוך בגיל הרך והיא תקנה  כלים פרקטיים אשר באמצעותם יהיה ניתן לדעת ממה להימנע בסביבת המדיה וכן כיצד שימוש מושכל בטכנולוגיות התקשורת יתמוך בשימושי המדיה של הילדים, וייצור עבורם חוויות לימודיות ומעשירות.

יום שלישי, 18.2.2020, בשעה 19:30, באודיטוריום אוניברסיטת בן גוריון באילת. התכנסות וכיבוד קל – החל מהשעה 19:15, הכניסה חופשית.


 

מהדורת החורף 2020 - פסטיבל ג'אז אילת

 

צילום: Shelomo Sadak

20 – 22 בפברואר, אילת

ניהול אמנותי: דובי לנץ, הפקה: פורום פקטור

השמש הנצחית של מפרץ אילת מצטרפת גם השנה אל צלילי הג'אז המשכרים ויחד מעניקים לחובבי המוסיקה באשר הם פסטיבל ג'אז חורפי ומחמם במיוחד שמתקיים בניגוד המושלם שבין שרשרת הרי אילת והים האדום

מהדורת החורף של פסטיבל ג'אז אילת חוגגת עשור ומציעה סוף שבוע שכולו מוסיקה בשלל שפות חוצות גבולות עם אמנים ישראלים ובינלאומיים, הפקות מקור מיוחדות לפסטיבל, כיתות אמן ובמת ג'אם- סשן אל תוך השעות הקטנות של הלילה.

השנה חולקים את הבמות מוזיקאים שמגיעים אלינו מ: קובה, ברצלונה, שוויץ, ארה"ב, ברזיל, בריטניה וישראל, כשכל אחד מהם מביא את הקול והמקצב שלו, אחד לא דומה לשני וגם לא לשלישי. באולמות הפסטיבל יהיה אפשר לשמוע את הצלילים הבינלאומיים הבוקעים מתוך הטרומבון, הסקסופון, חצוצרה, אקורדיון, כליזמר ועוד.

על כל אלו ינגנו וישירו:

Marco Mezquida /// DAVID LINX – "Skin in the Game" /// JAH WOBBLE & THE INVADERS OF THE HEART /// נטע אלקיים – אורח: רביד כחלני /// Andreas Schaerer & Hildegard Learns to Fly /// אסף אמדורסקי, אורחים: אבישי כהן (חצוצרה) ועמוס הופמן /// ז'וקה פרפיניאן ומרסלו נמי עם בֵּבֵּה קראמר ודויד פלדמן /// שלישיית תום אורן מנגנים ברסאנס, אורחים: קורין אלאל וערן צור /// Aubrey Logan /// אמיל וסניה קרויטור עם האחים תלמודי והטראנס מולדאביאן אקספרס /// Lenny Sendersky & Moon Strings /// רביעיית אוריל הרמן, אורח: אילן בר לביא /// רביעיית עודד צור /// Jorge Luis Pacheco Trio/// שלומי שבן והפסנתר עם איתמר דוארי (כלי הקשה) | אורחת: מאיה בלזיצמן.

מלון 'ישרוטל אגמים' שופע האווירה והצ'יל-אאוט נבחר גם השנה לארח את פסטיבל הג'אז חורף 2020 כמלון הרשמי של הפסטיבל. במשך שלושת ימי הפסטיבל יתמלא 'ישרוטל אגמים' בצלילים ובמקצבים המרגשים, וינעים את זמנם של אורחי הפסטיבל בחוויית ג'אז שלמה ומושלמת עם כיתות אמן בבקרי שישי ושבת וג'אמים סוערים עד אור הבוקר.

רכישת כרטיסים במוקד הזמנות "איוונטים", טלפון – 9066* או 03-5111777. רכישה באינטרנט – בכתובת – http://eventim.co.il/jazz. רכישה באילת – מוזיאון "אילת עירי" – רכישה טלפונית באמצעות כרטיס אשראי בטלפון 08-6340754, אין צורך להגיע למוזיאון. אתר אינטרנט: https://redseajazz.co.il/.


 

ספר חדש: "קלפים במנזר" מאת כינרת מעיין

 

הספר בהוצאת הספרים אוריון הוא סיפור מקורי על אנשים זרים שנפגשים לחפש אהבה. מפגש סוף-שבוע של פנויים ופנויות במנזר בהרי ירושלים בשלהי החורף שמציע היכרות עצמית דרך משחק קלפים. שמונה עשר אנשים - גברים ונשים מתכנסים לסוף שבוע של משחק קלפים. חברי הקבוצה זרים זה לזה והמכנה המשותף היחיד שלהם הוא היותם כאמור פנויים ופנויות, כל אחד עם הקושי שבתוכו.

בכתיבה ישירה, חשופה ונוגעת נפרם המרקם העדין של מערכות יחסים בתוך טקסט ספרותי, שדמיון ומציאות משולבים בו יחדיו, עד כדי טשטוש  ביניהם.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת   

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש