זכרם חקוק על הסלע

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 29/1/2020 08:57 ● מה נשמע 637
חמישים שנים אחרי האירוע הטרגי, שהתרחש סמוך לחוף אילת במהלכו, כתוצאה מפיצוץ משאית תחמושת, קיפחו את חייהם 24 חיילים, מפקדים ואזרחים עובדי צה"ל, שהיו אמונים על פינוי כוחות וציוד לחימה, נחנכה האנדרטה לזכרם סמוך לבסיס חיל הים באילת
זכרם חקוק על הסלע
לא שוכחים. טקס חנוכת האנדרטה

במלאת 50 שנים לאסון פיצוץ משאית התחמושת בחוף אילת (22.1.1970), בו קיפחו את חייהם 24 גיבורים, שנפלו על משמרתם במהלך פינוי כוחות וציוד ממבצע רודוס בו נלחמו כוחותינו באי שדואן שבמצרים, הונצחו הנספים באנדרטה שהוקמה בסמוך לבסיס חיל הים באילת, בסיוע עיריית אילת. בפגישה שקיימו יוצאי פלוגת הנחיתה של חיל הים עם ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, במטרה להנציח את נספי האסון, נענה ראש העירייה לבקשתם ועיריית אילת נרתמה למשימת הקמת האנדרטה. כשנתיים אחרי הוצב סלע הזיכרון במקום בו אירע הפיצוץ ועליו שמות הנספים. מעבר להקצאת השטח, עיריית אילת דאגה להעברת הסלע עליו בנויה האנדרטה עד למקומו ולפיתוח של האזור מסביב. בטקס שנערך ביום חמישי שעבר השתתפו השר וחבר הכנסת לשעבר, ראש עיריית אור עקיבא – יעקב אדרי שהיה חייל בבסיס בעת ההיא, ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, ראש מספן הים של חיל הים – תת אלוף אייל הראל, מפקד נחתת בת שבע במועד האירוע – תת אלוף במיל' פרופ' שאול חורב, מפקד זירת ים סוף – סגן אלוף תמיר שמש, יו"ר יד לבנים – אלי בן שם, יו"ר יד לבנים באילת – מיקי ירקוני ויוצאי עמותת פלגות הנחיתה של חיל הים בראשותו של תא"ל במיל' ממיכאל מייק אלדר ומשפחות הנספים. "הנצחת הגיבורים באנדרטה הזו בסמוך לבסיס חיל הים, שפעל להחזיר אותם ממצרים על גבי הנחתת "בת שבע" היא דרכנו הצנועה להנציח את זכרם, לקדש את פועלם ולספר את מורשתם. כשם ששמם חקוק על הסלע כך יהיו גם זיכרונם ומורשתם", אמר ראש עיריית אילת והודה בדבריו לעמותת יוצאי פלגות הנחיתה בראשותו של אלוף משנה במילואים, מיכאל מייק אלדר, שפעלו להנציח את זכר הנספים. "תודה על הזכות שניתנה לנו בשם תושבי העיר אילת, להנציח ביחד איתם את זכר יקיריכם. יהיו זכרם והקרבתם לנו למופת, לעוז רוח ולאמונה בנצח ישראל לדור ודור" חתם ראש העירייה. 
אסון פיצוץ משאית התחמושת התרחש בסיומו של מבצע רודוס, בתאריך ה-22 בינואר 1970, במהלך פריקת נחתת בחוף הים באילת. משאית עמוסה בתחמושת אשר נפרקה מהנחתת התפוצצה ומהפיצוץ נהרגו 19 חיילים וחמישה אזרחים עובדי צה"ל. בעוד חללי צה"ל זכו להנצחה האזרחים עובדי צה"ל, לא זכו להנצחה וגם משפחותיהם לא קיבלו את הפרטים על נסיבות מותם למעלה מארבעים שנה אחרי האירוע. הקמת האנדרטה להנצחתם חמישים שנה אחרי הוא אירוע חשוב עבור המשפחות ועבור חבריהם למבצע. 


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש